Przetarg 7555814 - „Budowa kanalizacji deszczowej i dróg o nawierzchni...

   
Analizuj Zamówienie 7555814 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-06-24
przedmiot ogłoszenia
„Budowa kanalizacji deszczowej i dróg o nawierzchni nieulepszonej w trzech sięgaczach ulicy Sudeckiej” realizowana w ramach za
dania pn. „Zagospodarowanie rejonu ulicy Sudeckiej w Świdnicy”
Numer referencyjny: P-58/VII/20

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji deszczowej i dróg o nawierzchni nieulepszonej w trzech sięgaczach ulicy Sudeckiej, realizowana w ramach zadania pn. „Zagospodarowanie rejonu ulicy Sudeckiej w Świdnicy” , realizowanego na podstawie: projektu wykonawczego budowy kanalizacji deszczowej, sporządzonego przez biuro PASSOPROJEKT Inżynieria Lądowa, ul. Parkowa 17/4, 58-260 Bielawa, przedmiarów robót i szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
2. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obrębie granic administracyjnych miasta Świdnicy dz. nr 1068/65, 1068/52, 1070/20 Obr. 0006 Kraszowice.
3. Zadanie wykonywane jest przez Gminę Miasto Świdnica z budżetu gminy.
4. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach.
5. Zakres robót budowlanych obejmuje:
1) przygotowanie terenu pod budowę - roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i ziemne,
2) roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej – roboty pomiarowe, roboty ziemne i przygotowawcze, montaż sieci kanalizacji deszczowej,
3) roboty drogowe – w zakresie budowy dróg o nawierzchni nieulepszonej,
4) roboty związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego,
5) roboty w zakresie kształtowania terenu.


Uwaga!
Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia na etapie oceny i badania ofert.

6. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
1) zorganizowania zabezpieczenia terenu w trakcie wykonywania usług lub robót budowlanych (oznakowanie zastępcze, zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.),
2) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, której oryginał należy zgłosić do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w Świdnicy, a kopię do Zamawiającego,
3) bieżącego wywozu gruntu i materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz ich unieszkodliwienie zgodnie z przepisami o ile będzie to konieczne (do 10 km),
4) utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową.
5) wykonania inwentaryzacji i przeglądu nieruchomości w sąsiedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową.
6) uporządkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z terenem w obrębie wykonywanych usług po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem,
7) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie wykonywania usług lub prowadzenia robót,
8) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
9) zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji usług i robot objętych umową, przy czym ubezpieczeniu podlegać mają w szczególności:
a) usługi i roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonywaniem usług i z wykonawstwem robót,
b) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.
10) wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót.

Uwaga!
Uwaga!
Załączone przedmiary robót należy traktować jako element dodatkowy, nie służące do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.).
Przedmiary robót załączono w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty.

4.2 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH CPV:

45111200-0 - roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
45231300-8 - roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,
45233200-1 - roboty w zakresie różnych nawierzchni.

4.3 ZAKRES ZAMÓWIENIA

1. Zakres zamówienia obejmuje roboty budowlane wynikające z Dokumentacji, o której mowa w rozdz. IV-4.1.
2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wykonania wszelkich robót i czynności niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy z należytą starannością oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami,
2) wykonania robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót,
3) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia,
4) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności sporządzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia; wykonana dokumentacja powykonawcza winna zawierać zestawienie zawierające:
- długość wykonanych sieci i przykanalików oraz ich parametry ( typ i średnica rur, rodzaj materiału, itp.),
- ilości i typy montowanych urządzeń (studnie rewizyjne i studzienki wpustów deszczowych, itp.),
- parametry wykonanych elementów branży drogowej, tj. długość, szerokość i powierzchnia wykonanej nawierzchni z kruszywa kamiennego.
5) zorganizowania placu budowy ( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.),
6) zabezpieczenia terenu objętego robotami budowlanymi w tym przed dostępem osób postronnych,
7) oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy,
8) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km),
9) utrzymywania w czystości kół pojazdów wyjeżdżających z placu budowy na ulicę oraz utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową,
10) wykonania we własnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyległego terenu, w szczególności zjazdów i wejść na posesje, celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli, dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany do naprawy uszkodzeń na własny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeń i awarii spowodowanych przez Wykonawcę, co nie podlega odrębnej zapłacie i nie jest wliczone w cenę kontraktową
11) uporządkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem,
12) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót,
13) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
14) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów (o ile występują), w pobliżu których będą prowadzone roboty ziemne,
15) wykonywania wszelkich innych czynności wynikających wprost z umowy, a także tych wynikających ze specyfiki danych robót,
17) wstępnej segregacji na terenie budowy materiałów z rozbiórki, i tak:
- drewno ze ściętych drzew złożyć w możliwie suchym miejscu, a następnie wywieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego (do 10 km),
- materiały nie nadające się do ponownego wbudowania, powinny być usunięte z terenu rozbiórki na wysypisko odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 797), przy czym Wykonawca winien- dostarczyć Zamawiającemu dokument potwierdzający wywiezienie odpadów na składowisko.

4.5 INNE POSTANOWIENIA
1. Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP):
1) przygotowanie terenu pod budowę,
2) roboty ziemne,
3) roboty montażowe sieci kanalizacji deszczowej,
4) roboty drogowe.
6. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 5, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.).
7. Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy złącznika zawierającego skład osobowy tychże pracowników; załącznik musi być aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powyższe zawiera również „Wzór umowy” - Załącznik nr 8 do SIWZ
8. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie realizacji umowy, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.). W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi wykaz tych osób.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez:
9.1. przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imię i nazwisko osób, które będą świadczyć czynności na rzecz Zamawiającego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu ) zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych,
9.2. okazanie dokumentów potwierdzających opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o prace (wraz informacją o liczbie odprowadzanych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych,
9.3.sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w Załączniku nr 4 do umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ, które zostały wskazane przez Wykonawcę.
10. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 9 pkt. 9.1. i 9.2. będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w § 13 ust. 2, we wzorze umowy załączonym do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną.
11. Kontrola, o której mowa w ust. 9 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.
V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie 12 tygodni od dnia podpisania umowy.
branża Drogownictwo, Wodno - kanalizacyjna
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice, sieci zewnętrzne
kody CPV 45111300, 45231300, 45233200
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin