Przetarg 7513416 - Dostawa i montaż 3 szt. wiat rowerowych - zaprojektuj i...

   
Analizuj Zamówienie 7513416 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-06-02
przedmiot ogłoszenia
Dostawa i montaż 3 szt. wiat rowerowych - zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny: ZPK.271.5.2020

2.1. Przedmiotem zamówienia
jest opracowanie dokumentacji i uzyskanie niezbędnych
zezwoleń oraz dostawa i montaż 3 szt. wiat rowerowych w ramach realizacji projektu
„Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” (nr projektu:
RPLD.03.01.01-10-0003/17).
2.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach nr 1a i 1b do
niniejszej SIWZ - Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) cz. 4 i cz. 5. (Zadanie nr 10
pkt 2.12.3 w nawiązaniu do Zadania nr 13 pkt 2.5.3). Zamawiający informuje, że
dołączone programy funkcjonalno-użytkowe prezentują szerszy kontekst
prowadzenia prac budowlanych natomiast w ramach niniejszego postępowania PFU
obowiązują jedynie w zakresie, o którym mowa powyżej.
2.3.W ramach obowiązku Wykonawcy znajduje się pozyskanie wszystkich danych
niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania i wykonania przedmiotu. Powyższy
wykaz może nie wyczerpywać wszystkich opracowań branżowych koniecznych do
wykonania zamówienia objętego niniejszą dokumentacją, co nie zwalnia Wykonawcy
prac projektowych z obowiązku kompletnego wykonania i przekazania
Zamawiającemu dokumentacji projektowej. Do zakresu prac projektowych należy
również uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień i opinii,
decyzji administracyjnych, ekspertyz budowlanych i technicznych i innych czynności
niezbędnych do zaprojektowania, wykonania robót budowlanych. Oferent winien
przygotowując ofertę analizować przedmiot zamówienia i SIWZ mając na uwadze
PFU i załączone do SIWZ dokumenty.
2.4.Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr
2195/2002 z 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Dział robót:
45000000-7 Roboty budowlane
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
Grupa robót:
44112100-9 Wiaty
45213310-9 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych
związanych z transportem drogowym
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów
budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne
2.5. Rozwiązania równoważne.
1) Program Funkcjonalno-Użytkowy może wskazywać dla niektórych materiałów
i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone
w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne
parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby
spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca analizując PFU
powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2
i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub
równoważne".
2) Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań
Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych
źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie
przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie
poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie
konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza
jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach
użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając
tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.
Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter
przykładowy.
3) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać
w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić,
jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry
techniczne.
4) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez
Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych
w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie
rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że
oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego.
5) Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie
obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez
niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego.
6) Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16
ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne
oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi
spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od
niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego
oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane,
dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe,
w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca
udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez
niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone
wymagania wskazane przez Zamawiającego.
7) Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego
przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań
przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego
potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie
przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji
zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane
przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje
także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację
techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu
do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania
w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany
danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że
wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają
wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach
oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
8) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR
wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia
konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza
używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów
projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac
z dokumentacją techniczną.
2.6.Wymagania stawiane Wykonawcy:
1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za
przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność
z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu
zamówienia;
2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako
staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego
zamówienia;
3) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze aktu umowy oraz
wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
2.7. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone
i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami
odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. W szczególności na okres realizacji umowy Wykonawca musi
zapewnić dysponowanie co najmniej:
- Kierownikiem budowy – posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności
konstrukcyjno – budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami
objętymi przedmiotem zamówienia.
2.8.Wykonawca powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom
wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być
niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi projektanci, kierownicy
danej branży, uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog,
specjalista ds. ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy,
administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność
uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień
i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia.
Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą
muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.
2.9.Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia
i materiały wynosi 60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty
budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 36 miesięcy
liczone od dnia podpisania protokołu końcowego. Wydłużenie przez Wykonawcę
okresu gwarancji jest jednym z elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający
informuje, że sposób punktacji za proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji
określony został w Rozdziale XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów
gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc
powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się
minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga
częstszych przeglądów gwarancyjnych.
2.10. Przedmiotowe zamówienie stanowi element realizowanego przez Zamawiającego
projektu pn. „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”
współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Łódzkiego na lata 2014-2020 Działanie III.1 Niskoemisyjny transport miejski,
Poddziałanie III.1.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.
2.11. Wykonawca, w toku realizacji umowy, zobowiązuje się do stosowania Wytycznych
w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla
osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn
w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 (dokument dostępny do wglądu na
stronie funduszeeuropejskie.gov.pl)
2.12. Wszystkie obiekty należy zaprojektować i wykonać w sposób zharmonizowany
architektonicznie z istniejącym krajobrazem oraz pozostałymi obiektami
2.13. W przypadku kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, należy zaprojektować i wykonać ich przebudowę lub zabezpieczenie
2.14. Podwykonawcy.
Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca:
1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3 do SIWZ)
części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i
podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców;
2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed
przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo
imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu
z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy
zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców,
a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym
w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia.
3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu,
na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.
22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału
w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu,
iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je
w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca
powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne
za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz
płatności określone są w projekcie umowy.
2.15. Klauzula zatrudnienia.
Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące
czynności w zakresie realizacji zamówienia:
wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych (w tym
operatorzy sprzętu, kierowcy i osoby wykonujące prace fizyczne instalacyjnomontażowe
objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.1 SIWZ) oraz
prac techniczno-obsługowych na etapie projektowania.
(obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie
i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw.
samozatrudnienia, jako podwykonawcy).
Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia
zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o
których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia
tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których
dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę
lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia
zawarte są w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ.
2.16. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę
kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.
2.17. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych,
o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540105293-N-2020 z dnia: 2020-06-17
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-06-18, godzina: 12:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-06-22, godzina: 12:00,


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.5)
W ogłoszeniu jest:
Otwarcie ofert nastąpi 18.06.2020r. o godz. 12:15 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Pabianicach ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice, pokój nr 4.
W ogłoszeniu powinno być:
Otwarcie ofert nastąpi 22.06.2020r. o godz. 12:15 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Pabianicach ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice, pokój nr 4.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
W ogłoszeniu jest:
2.10.
Przedmiotowe zamówienie stanowi element realizowanego przez Zamawiającego projektu pn. „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Działanie III.1 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie III.1.1 Niskoemisyjny transport
miejski – ZIT.
W ogłoszeniu powinno być:
2.10.
Przedmiotowe zamówienie stanowi element realizowanego przez Zamawiającego projektu pn. „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Działanie III.1 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie III.1.1 Niskoemisyjny transport
miejski – ZIT i środków budżetu państwa.
branża Budowlana - obiekty, Projektowanie, Konstrukcje, ogrodzenia
podbranża obiekty małogabarytowe, projekt budowlany, projekt konstrukcji, konstrukcje inne
kody CPV 44112100, 45000000, 45100000, 45200000, 45213310, 45400000, 71000000, 71200000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie ,dostawy
kraj realizacji Polska
województwo realizacji łódzkie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora łódzkie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin