Przetarg 7191789 - Przebudowa ulicy Ogrodowej w Warpunach, gm. Sorkwity Numer...

   
Analizuj Zamówienie 7191789 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-11-28
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa ulicy Ogrodowej w Warpunach, gm. Sorkwity
Numer referencyjny: RBG.271.2.2019

1) Przedmiot zamówienia obejmuje przeb
udowę ulicy Ogrodowej w miejscowości Warpuny, gmina Sorkwity zlokalizowanej w wojewodztwie warmińsko - mazurskim, powiecie mrągowskim, na działkach o numerach ewidencyjnych: 279, 271/4, 263/2 obręb Warpuny w ramach dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. 2) Ulica Ogrodowa jest drogą wewnętrzną, dla której zaprojektowano zmienną szerokość jezdni 3,5 – 4,5 m. Zmienna szerokość jezdni wynika z rożnej szerokości pasa drogowego – ogrodzeń posesji. Poza jezdnią do końca granicy pasa drogowego zaprojektowano pobocze gruntowe. Jezdnia została częściowo ograniczona opornikiem betonowym 12x25 cm zatopionym – na odcinku o nawierzchni z kostki brukowej betonowej. Wlot na ulicę Ogrodową odbywa się z drogi powiatowej nr 1755N. Krawędzie skrzyżowania wyokrąglono łukami o promieniu R= 6,0 m. Zjazdy do posesji zaprojektowano o szerokości zmiennej, dopasowanej do szerokości bram wjazdowych, ze skosem 1:1.3) Zakres inwestycji obejmuje następujące roboty:- wykonanie robot rozbiórkowych,- wykonanie robot związanych z kanalizacją deszczową, - wykonanie robot związanych z zabezpieczeniem kabla teletechnicznego, - wykonanie robot związanych z korytowaniem pod warstwy konstrukcyjne jezdni, zjazdów, - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, - wykonanie zjazdów indywidualnych na posesje, - wykonanie oznakowania pionowego; 4) Parametry techniczne projektowanej drogi: - długość przebudowywanego odcinka – 166,00 m,- przekrój – uliczny/drogowy, - szerokość jezdni – 3,5 – 4,5m, - spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 1,0%, - nawierzchnia – kostka brukowa betonowa/tłuczniowa, - kategoria drogi – droga gminna wewnętrzna, - prędkość projektowa – Vp=30km/h, klasa drogi – D (lokalna);5) Zestawienie powierzchni: Jezdnia o nawierzchni z kostki brukowej betonowej – 587 m2 Jezdnia o nawierzchni z mieszanki niezwiązanej C90/3 – 264 m2Tereny zielone – 26 m2. 6) W ramach budowy drogi wewnętrznej zaprojektowano 2 studnie chłonne O1000 mm oraz 1 studnię chłonną O1500 mm. Projektuje się studnie bez dna. Poszczególne warstwy składowe studni chłonnej: - warstwa filtracyjna - składająca się z piasku gruboziarnistego o gr. 30 cm oraz żwiru 4/10 mm o gr. 10 cm; - warstwa podtrzymująca – składająca się ze żwiru 10/20 o gr. 10 cm, żwiru 40/80 o gr. 10 cm oraz kamienia łamanego 100/200. Studnie chłonne wykonać z kręgow betonowych z betonu C35/45. 7) Z uwagi na występujące uzgodnienia branżowe, występuje konieczność zabezpieczenia kabla teletechnicznego w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 1755N.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej – załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia; przedmiary robót załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia traktowane są jedynie jako materiał poglądowy i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia w rozumieniu art. 31 ustawy Prawo zamówień publicznych. Projekt budowlany ma charakter nadrzędny i określa szczegółowy zakres robót, przedmiar robót natomiast w celach informacyjnych stanowi wyliczenie i zestawienie planowanych prac wykonane na podstawie rysunków w dokumentacji projektowej. Podstawowym celem przedmiaru robót nie jest opisanie robót, lecz umożliwienie ich wyceny. Oznacza to, że roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzą w zakres zamówienia, nawet, jeżeli nie zostały ujęte w przedmiarze. W związku z powyższym w przypadku robót, które zostały ujęte w projekcie budowlanym, ale nie zostały uwzględnione w przedmiarze Wykonawca powinien poinformować o tym Zamawiającego oraz poszerzyć swój kosztorys ofertowy o brakujące w przedmiarze roboty. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. 6. Dokumentacja projektowa stanowiąca opis przedmiotu zamówienia lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów, urządzeń lub technologii znaki towarowe, patenty lub pochodzenie ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i niemożność opisania za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Określone w dokumentacji projektowej materiały, urządzenia lub technologie, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza materiały, urządzenia lub technologie równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej równych lub wyższych (tzn. nie gorszych) od wskazanych w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia. Wykazanie równoważności, tj. spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy. Zastosowanie urządzeń i wyrobów (materiałów), rozwiązań równoważnych musi gwarantować wykonanie konkretnych rozwiązań projektowych, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. Wykonawca ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały, urządzenia lub technologie zostały zamienione i podać jakie w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne 7. W przypadku, gdy zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie wykonawca, przy czym realizacja przedmiotu zamówienia musi nastąpić w terminie przewidzianym specyfikacją istotnych warunków zamówienia. 8. Wszystkie zastosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia materiały muszą mieć atest dopuszczający do stosowania w budownictwie. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. 9. Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną robót. 10. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 11. Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia na własny koszt na wysypisko, składowisko, złomowisko materiałów z demontażu, gruzu z rozbiórek, odpadów budowlanych i śmieci nie nadających się do przetworzenia lub wykorzystania. 12. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z zm.): 1) obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego; 2) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. Obowiązek ten nie dotyczy kierownika budowy. 13. Wykonawca lub podwykonawca w terminie 5 dni od zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, o której mowa w ust. 12, ze wskazaniem imienia i nazwiska danej osoby oraz wymiaru czasu pracy (pełen etat/ część etatu). 14. W przypadku konieczności zmiany – w okresie trwania umowy – osób, o których mowa w ust. 12 Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu uaktualnionego wykazu osób, o którym mowa w ust. 13. Obowiązek ten Wykonawca lub podwykonawca zrealizuje w terminie 5 dni od dnia dokonania przedmiotowej zmiany. 15. Na każdym etapie realizacji umowy Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę lub podwykonawcę do przedstawienia dokumentu (-ów) potwierdzającego (-ych) zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 12. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie przedstawić żądany (-e) dokument (-y), w każdym jednak przypadku nie później niż w terminie 3 dni roboczych od przesłania przez Zamawiającego wezwania. 16. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 12 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. 17. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres minimum 60 miesięcy, liczony od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez zastrzeżeń i uwag ze strony Zamawiającego albo po odebraniu przez Zamawiającego wad i usterek zgłoszonych podczas odbioru końcowego. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. W związku z powyższym wskazany okres gwarancji jest okresem minimalnym, który każdy z Wykonawców może wydłużyć. Okres gwarancji nie może być krótszy niż 60 miesięcy. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji, oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca wymagań Zamawiającego. 18. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z zakresem robót budowlanych i dokumentacją projektową oraz wymaganiami przedstawionymi w projekcie umowy. Zaleca się także, aby dokonał wizji lokalnej terenu budowy przed złożeniem oferty. 19. Każdy z wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji niniejszego zamówienia. 20. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót). 21. Wykonawca we własnym zakresie wykona odpowiednie zabezpieczenie i oznakowanie robót, a w razie konieczności o powstałych trudnościach poinformuje mieszkańców ulicy. 22. W czasie realizacji robót Wykonawca utrzymywał będzie teren budowy w stanie bez przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpady i śmieci we własnym zakresie i na własny koszt. 23. Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy realizowanej w ramach niniejszego zamówienia w obrębie przejętego terenu budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych i od odpowiedzialności cywilnej oraz od odpowiedzialności w stosunku do osób trzecich za wypadki i awarie spowodowane nienależytym wykonaniem obowiązków umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto. Dowód ubezpieczenia – kopię polisy Wykonawca musi dostarczyć przed datą rozpoczęcia robót budowlanych. 24. Przedmiot zamówienia uzyskał dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. 25. Zamawiający informuje, że dokonał w Starostwie Powiatowym w Mrągowie zgłoszenie o zamiarze przystąpienia do wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45100000, 45112710, 45233000, 45233120, 45233252, 45233320
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Warmińsko-Mazurskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Warmińsko-Mazurskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin