Przetarg 6830621 - Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego na...

   
Analizuj Zamówienie 6830621 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-06-12
przedmiot ogłoszenia
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 2.312.960,00 zł
Numer referencyjny: Rg.271.13.2019.EW

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Aleksandrów Kujawski kredytu w łącznej wysokości
2.312.960,00 zł (słownie złotych: dwa miliony trzysta dwanaście tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt złotych 00/100 gr). Kredyt Gmina Aleksandrów Kujawski zamierza przeznaczyć na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (zgodnie z uchwałą: Nr V/44/19 Rady Gminy Aleksandrów Kujawski z dnia 29 stycznia 2019 r.). Kwota kredytu: 2.312.960,00 zł.
Spłata kredytu nastąpi:
- w roku 2030 – 254.944,39 zł, (3 x 63.736,10 zł, 1 x 63.736,09 zł)
- w roku 2031 – 600.000,00 zł, (4 x 150.000,00 zł)
- w roku 2032 – 1.458.015,61 zł, (3 x 364.503,90 zł, 1 x 364.503,91 zł)
Kredyt na wcześniej zaciągniętych zobowiązań uruchomiony będzie jednorazowo w bieżącym roku wpłatą na rachunek Gminy. Do obliczenia ceny należy przyjąć termin uruchomienia w dniu – 28.06.2019 r.
2. Dostępność kredytu – przelew kwoty kredytu od dnia 27.06.2019 r.
3. Przelew środków nastąpi na rachunek budżetu Gminy Aleksandrów Kujawski.
4. Karencja w spłacie kapitału – do 28.03.2030 r. Pierwsza spłata w dniu 29.03.2030 r.
5. Karencja w spłacie odsetek – do 30.03.2020 r. Pierwsza spłata w dniu 31.03.2020 r.
6. Spłata rat kredytu wraz z odsetkami będzie następować na koniec każdego kwartału w ostatni dzień roboczy.
7. Oprocentowanie kredytu będzie naliczane wg zmiennej stopy procentowej: WIBOR 1M (warsaw interbank offered rate – oprocentowanie po jakim banki udzielą pożyczek innym bankom, ustalane
o godz. 11:00 – obowiązujące w dniu 11.06.2019 r., 1,64 %), + stała marża banku (marża banku może być również ujemna).
8. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika gminy.
9. Zamawiający zastrzega sobie:
1) wybrany wykonawca (bank) nie będzie rozliczał Zamawiającego z wykorzystania kredytu,
2) prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą,
3) odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego i płatne w okresach kwartalnych również w okresie karencji,
4) bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego,
5) prawo obniżenia wysokości zaciąganego kredytu przed jego uruchomieniem.
10. Dokumenty finansowe stanowią załącznik nr 4 do siwz.
11. Wspólny Słownik Zamówień (CPV).
Główny kod CPV: 66.11.30.00-5

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540120288-N-2019 z dnia: 2019-06-14
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest:
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Aleksandrów Kujawski kredytu w łącznej wysokości
2.312.960,00 zł (słownie złotych: dwa miliony trzysta dwanaście tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt złotych 00/100 gr). Kredyt Gmina Aleksandrów Kujawski zamierza przeznaczyć na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (zgodnie z uchwałą: Nr V/44/19 Rady Gminy Aleksandrów Kujawski z dnia 29 stycznia 2019 r.). Kwota kredytu: 2.312.960,00 zł.
Spłata kredytu nastąpi:
- w roku 2030 – 254.944,39 zł, (3 x 63.736,10 zł, 1 x 63.736,09 zł)
- w roku 2031 – 600.000,00 zł, (4 x 150.000,00 zł)
- w roku 2032 – 1.458.015,61 zł, (3 x 364.503,90 zł, 1 x 364.503,91 zł)
Kredyt na wcześniej zaciągniętych zobowiązań uruchomiony będzie jednorazowo w bieżącym roku wpłatą na rachunek Gminy. Do obliczenia ceny należy przyjąć termin uruchomienia w dniu – 28.06.2019 r.
2. Dostępność kredytu – przelew kwoty kredytu od dnia 27.06.2019 r.
3. Przelew środków nastąpi na rachunek budżetu Gminy Aleksandrów Kujawski.
4. Karencja w spłacie kapitału – do 28.03.2030 r. Pierwsza spłata w dniu 29.03.2030 r.
5. Karencja w spłacie odsetek – do 30.03.2020 r. Pierwsza spłata w dniu 31.03.2020 r.
6. Spłata rat kredytu wraz z odsetkami będzie następować na koniec każdego kwartału w ostatni dzień roboczy.
7. Oprocentowanie kredytu będzie naliczane wg zmiennej stopy procentowej: WIBOR 1M (warsaw interbank offered rate – oprocentowanie po jakim banki udzielą pożyczek innym bankom, ustalane o godz. 11:00 – obowiązujące w dniu 11.06.2019 r., 1,64 %), + stała marża banku (marża banku może być również ujemna).
8. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika gminy.
9. Zamawiający zastrzega sobie:
1) wybrany wykonawca (bank) nie będzie rozliczał Zamawiającego z wykorzystania kredytu,
2) prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą,
3) odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego i płatne w okresach kwartalnych również w okresie karencji,
4) bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego,
5) prawo obniżenia wysokości zaciąganego kredytu przed jego uruchomieniem.
10. Dokumenty finansowe stanowią załącznik nr 4 do siwz.
11. Wspólny Słownik Zamówień (CPV).
Główny kod CPV: 66.11.30.00-5
12. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę.
Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.

W ogłoszeniu powinno być:
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Aleksandrów Kujawski kredytu w łącznej wysokości
2.312.960,00 zł (słownie złotych: dwa miliony trzysta dwanaście tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt złotych 00/100 gr). Kredyt Gmina Aleksandrów Kujawski zamierza przeznaczyć na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (zgodnie z uchwałą: Nr V/44/19 Rady Gminy Aleksandrów Kujawski z dnia 29 stycznia 2019 r.). Kwota kredytu: 2.312.960,00 zł.
Spłata kredytu nastąpi:
- w roku 2030 – 254.944,39 zł, (3 x 63.736,10 zł, 1 x 63.736,09 zł)
- w roku 2031 – 600.000,00 zł, (4 x 150.000,00 zł)
- w roku 2032 – 1.458.015,61 zł, (3 x 364.503,90 zł, 1 x 364.503,91 zł)
Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań uruchomiony będzie jednorazowo w bieżącym roku wpłatą na rachunek Gminy. Do obliczenia ceny należy przyjąć termin uruchomienia w dniu – 28.06.2019 r.
2. Dostępność kredytu – przelew kwoty kredytu od dnia 28.06.2019 r.
3. Przelew środków nastąpi na rachunek budżetu Gminy Aleksandrów Kujawski.
4. Karencja w spłacie kapitału – do 28.03.2030 r. Pierwsza spłata w dniu 29.03.2030 r.
5. Karencja w spłacie odsetek – do 30.03.2020 r. Pierwsza spłata w dniu 31.03.2020 r.
6. Spłata rat kredytu wraz z odsetkami będzie następować na koniec każdego kwartału w ostatni dzień roboczy.
7. Oprocentowanie kredytu będzie naliczane wg zmiennej stopy procentowej: WIBOR 1M (warsaw interbank offered rate – oprocentowanie po jakim banki udzielą pożyczek innym bankom, ustalane
o godz. 11:00 – obowiązujące w dniu 11.06.2019 r., 1,64 %), + stała marża banku (marża banku może być również ujemna).



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 1.2)
W ogłoszeniu jest:
1. Zamawiający przewiduje konieczność wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 10 000,00 zł w formach przewidziany w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wykonawca wpłaca w/w kwotę przelewem na rachunek bankowy wskazany w pkt. 1 w specyfikacji istotnych warunków zamówienia z oznaczeniem: Wadium – nr referencyjny Rg.271.13.2019.EW. Jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego.
3. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Aleksandrów Kujawski.
4. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą (w oryginale). Dokument wadium winien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot wykonawcy bez naruszenia integralności całej oferty. Dokument wadium winien być oznaczony: Wadium – nazwa zamówienia……………………….., nr referencyjny Rg.271.13.2019.EW.
5. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także przez ten okres.

W ogłoszeniu powinno być:
1. Zamawiający przewiduje konieczność wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 10 000,00 zł w formach przewidziany w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wykonawca wpłaca w/w kwotę przelewem na rachunek bankowy wskazany w pkt. 1 w specyfikacji istotnych warunków zamówienia z oznaczeniem: Wadium – nr referencyjny Rg.271.13.2019.EW. Jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego.
3. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Aleksandrów Kujawski.
4. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą (w oryginale). Dokument wadium winien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot wykonawcy bez naruszenia integralności całej oferty. Dokument wadium winien być oznaczony: Wadium – nazwa zamówienia „Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 2.312.960,00 zł”, nr referencyjny Rg.271.13.2019.EW.
5. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także przez ten okres.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.6)
W ogłoszeniu jest:
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczącej: 1) kwoty,
jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający w niniejszym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy (nie podleganie wykluczeniu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu).
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 3, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 3.
8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
10. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 oraz z 2018 r. poz. 1243 ze zm.).
11. Oświadczenia, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w artykule 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
12. Dokumenty, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
13. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
14. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.
15. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
16. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
17. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
18. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów, w których jakiekolwiek kwoty podane zostały w walutach obcych, zamawiający przeliczy te kwoty na złote polskie według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

W ogłoszeniu powinno być:
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczącej: 1) kwoty,
jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający w niniejszym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy (nie podleganie wykluczeniu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu).
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 3, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
3) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
4) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 3.
8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
10. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.).
11. Oświadczenia, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w artykule 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
12. Dokumenty, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
13. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
14. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.
15. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
16. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
17. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
18. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów, w których jakiekolwiek kwoty podane zostały w walutach obcych, zamawiający przeliczy te kwoty na złote polskie według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
branża Finanse - bankowość
podbranża kredyty, pożyczki
kody CPV 66113000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Kujawsko-Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Kujawsko-Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin