Przetarg 7195873 - Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 8 254 972...

   
Analizuj Zamówienie 7195873 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-11-29
przedmiot ogłoszenia
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 8 254 972 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na
sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko.
Numer referencyjny: ZP.271.47.2019

Udzielenie kredytu w wysokości 8 254 972 złotych z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko zgodnie z Uchwałą Nr VII/50/2019 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 14 marca 2019 r.
3.2.1.Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na:
1)spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości: 1 254 972 złotych.
2)sfinansowanie planowego deficytu w wysokości: 7 000 000 złotych,

3.3. Warunki udzielenia kredytu:
- kredyt będzie pobrany w transzach w uzgodnionej wysokości w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 30 grudnia 2019 r.
- Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Bank uruchomi środki poszczególnych transz kredytu w ciągu najpóźniej 10 dni lecz zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie po złożeniu przez Zamawiającego pisemnego wniosku,
- kredyt spłacany będzie w latach 2020 – 2030,
- spłata pierwszej raty kapitału 31 marca 2020 r. - ostatniej 31 grudnia 2030 r.,
- spłata kredytu następować będzie w ratach kwartalnych, począwszy od pierwszego kwartału 2020 r., w latach:
2020 r. – 359 162 zł (4 raty po 89 790,50 zł)
2021 r. – 359 162 zł (4 raty po 89 790,50 zł)
2022 r. – 359 162 zł (4 raty po 89 790,50 zł)
2023 r. – 359 162 zł (4 raty po 89 790,50 zł)
2024 r. – 309 162 zł (4 raty po 77 290,50 zł)
2025 r. – 309 162 zł (4 raty po 77 290,50 zł)
2026 r. – 500 000 zł (4 raty po 125 000 zł)
2027 r. – 1 425 000 zł (4 raty po 356 250 zł)
2028 r. – 1 425 000 zł (4 raty po 356 250 zł)
2029 r. – 1 425 000 zł (4 raty po 356 250 zł)
2030 r. – 1 425 000 zł (4 raty po 356 250 zł)

- spłata rat kapitałowych i odsetkowych następować będzie kwartalnie w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał, wyjątkowo spłata na koniec roku odbywać się będzie w przedostatnim dniu roboczym danego roku,
- spłata pierwszej raty odsetkowej do 31 grudnia 2019 r – ostatniej do 31 grudnia 2030 r.
- odsetki naliczane miesięcznie płatne kwartalnie liczone wg stawki WIBOR 1M z uwzględnieniem marży banku zgodnie z ofertą,
- podana w ofercie marża będzie wielkością stałą w okresie obowiązywania umowy,
- odsetki nalicza się za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu,
- zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1 M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1 – go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się średnią arytmetyczną WIBOR 1M z miesiąca poprzedzającego dzień wypłaty pierwszej transzy kredytu.
- naliczanie odsetek następować będzie od dnia przekazania środków finansowych na rachunek Zamawiającego,
- odsetki naliczone za okres od dnia przekazania środków na rachunek Zamawiającego do dnia 31 grudnia 2019 r., będą płatne do 31 grudnia 2019 r.,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania całości kwoty kredytu, oraz prawo do wcześniejszej lub późniejszej spłaty rat kredytu również pomiędzy latami,
- zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową,
- dodatkowe wymagania: bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji od kredytu; warunek ten dotyczy prowizji od przyznania kredytu, prowizji od niewykorzystanej części kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty, prowizji od przesunięcia transz spłaty kredytu również pomiędzy latami oraz innych stosowanych przez bank prowizji związanych z obsługą kredytu oraz innych opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty.

3.4 Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do specyfikacji dołączone są następujące dokumenty (opublikowane na stronie www.bip.nisko.pl lub w załączeniu):
* uchwały:
uchwała Nr VII/50/2019 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko,
uchwała w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2019 r. Nr VII/49/2019 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 14 marca 2019 r.
uchwała Nr XVII/128/2019 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 29 października 2019 r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Nisko na lata 2018 - 2030

* opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej:
o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy i Miasta Nisko określonej w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Nisko na lata 2018 – 2030.
o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy i Miasta Nisko za 2018 rok,
o możliwości spłaty kredytu długoterminowego planowanego do zaciągnięcia w kwocie 8 254 972 zł,

* sprawozdania:
sprawozdania budżetowe Gminy i Miasta Nisko za rok 2018 oraz III kw. 2019, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS,
bilans z wykonania budżetu Gminy i Miasta Nisko za rok 2018,
*Statut Gminy i Miasta Nisko opublikowany został w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego 12 maja 2011 r. Nr 66 poz. 1222 i jest dostępny na stronie internetowej Gminy i Miasta Nisko www.bip.nisko.pl gdzie również opublikowany jest pełny tekst uchwały w sprawie budżetu Gminy i Miasta Nisko na 2018 r. i pozostałe uchwały wymienione powyżej oraz inne informacje dotyczące działalności Gminy i Miasta Nisko.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców informacji w postaci przetworzonej według wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Dokumenty jakie Wykonawcy mogą uzyskać od Zamawiającego będą miały formę wyłącznie dokumentów źródłowych.

3.5. Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm).
3.6. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 3.5 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust. 3.12.
3.7. Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust. 3.5, Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę oraz podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 3.5, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust. 3.5.
3.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 3.5 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami.
3.9. Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 3.5.
3.10. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 3.7 lub 3.8 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego pkt 19 ust.14 li c) i d).
3.11. W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.7, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.8 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w ust. 3.8 dla drugiego wezwania lub upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust. 3.7.
3.12. W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3.5, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w ust. 3.7.
branża Finanse - bankowość
podbranża kredyty, pożyczki
kody CPV 66113000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin