Przetarg 7625579 - Utrzymanie zieleni drogowej w pasach dróg powiatowych -...

   
Analizuj Zamówienie 7625579 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-08-04
przedmiot ogłoszenia
Utrzymanie zieleni drogowej w pasach dróg powiatowych - Usunięcie zakrzaczeń z pasów drogowych dróg powiatowych na terenie Powiatu
Zgierskiego
Numer referencyjny: ZP.272.17.2020

1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie zieleni drogowej w pasach dróg powiatowych. Usługa dotycząca przedmiotowego zamówienia publicznego polegać będzie na usunięciu zakrzaczeń z pasów drogowych dróg powiatowych na terenie Powiatu Zgierskiego. Przez usunięcie zakrzaczeń należy rozumieć: usuniecie drzew lub krzewów na które nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia, zgodnie z art. 83 f ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 55), zakrzaczeń, konarów i gałęzi, skoszonej trawy, chwastów i innych zanieczyszczeń.
Szczegółowe wytyczne dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia stanowiące opis przedmiotu zamówienia zawarte zostały w opisie przedmiotu zamówienia - stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
2. Zamawiający szacuje, że usługa objęta niniejszym zamówieniem zostanie wykonana na powierzchni 15 860,00 m2. Ostateczny zakres zamówienia (ilości m2) będzie zależny od konieczności wykonania określonych usług, dlatego też Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu usług do rzeczywistego zapotrzebowania, przy czym Zamawiający gwarantuje, że przedmiotowe zmiany ilościowe nie spowodują obniżenia wartości zamówienia o więcej niż 25 % umówionej kwoty, o której mowa w ust. 3 pkt 1 załącznika Nr 4 do SIWZ. Wykonawcy, z którym Zamawiający zawrze umowę na realizację przedmiotowego zamówienia publicznego nie służy roszczenie o jego realizację w wielkościach wskazanych w zdaniu pierwszym.

3. Umowa na realizację zamówienia publicznego zostanie zawarta do wysokości kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację przedmiotu umowy. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie wypłacane fakturami częściowymi na podstawie ceny jednostkowej brutto za 1 m2 wykonanych prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia w wysokości określonej przez Wykonawcę w formularzu cenowym stanowiącym załącznik do formularza ofertowego oraz zakresu faktycznie zrealizowanych przez Wykonawcę prac. Cena ofertowa służy jedynie porównaniu złożonych ofert, w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w ramach niniejszego zamówienia.
4. Cena jednostkowa brutto wskazana przez Wykonawcę w formularzu cenowym, będącym załącznikiem do formularza ofertowego jest ceną ostateczną i musi zawierać wszystkie koszty ponoszone przez Wykonawcę w celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia, tj:
1) koszty: robocizny, sprzętu, materiałów, paliwa;
2) koszty: ogólne, ubezpieczeń, podatków;
3) zysk Wykonawcy;
4) koszty transportu i składowania usuniętych drzew lub krzewów, zakrzaczeń, konarów i gałęzi, skoszonej trawy, chwastów i innych zanieczyszczeń;
5) koszty usunięcia i likwidacji usuniętych drzew, zakrzaczeń, konarów i gałęzi, skoszonej trawy, chwastów i innych zanieczyszczeń;
6) koszty sprowadzenia sprzętu;
7) koszty opracowania projektu zmian organizacji ruchu na czas prowadzenia prac;
8) koszty oznakowania miejsca robót.
5. Przedmiot zamówienia będzie realizowany sukcesywnie, w ramach potrzeb Zamawiającego. Miejsce, zakres oraz termin wykonania częściowego przedmiotu zamówienia będzie każdorazowo zlecane Wykonawcy w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faxem, przez uprawnionych do tej czynności przedstawicieli Zamawiającego. Zlecenia o których mowa powyżej będą nadawane przez Zamawiającego w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach pracy Zamawiającego.
6. Wykonawca zobowiązany będzie wskazać, w treści formularza ofertowego stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ, oferowany przez niego maksymalny czas reakcji na rozpoczęcie prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, w przedziale 3,5 lub 7 dni roboczych. Maksymalny czas reakcji Wykonawcy na rozpoczęcie prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia wynosi 7 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania zlecenia od przedstawicieli Zamawiającego. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje rozpoczęcie realizacji zamówienia w terminie dłuższym niż 7 dni roboczych zostanie odrzucona, jako oferta, której treść nie odpowiada treści SIWZ.
7. W okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dysponować następującym potencjałem technicznym niezbędnym do jego realizacji:
1) piłami mechanicznymi - spalinowymi, podkrzesywaczami – 2 szt.,
2) kosami spalinowymi – 6 szt.,
3) minimum 1 rębakiem mechanicznym o średnicy cięcia co najmniej 30,0 cm,
4) minimum 1 frezem do karpin, o głębokości frezowania co najmniej 30,0 cm,
5) minimum 1 ciągnikiem rolniczym z przyczepą lub samochodem ciężarowym
o ładowności 3,5 t,
6) minimum 1 samochodem dostawczym ze skrzynią otwartą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t.

8. Wykonawca na własny koszt zorganizuje zaplecze i zabezpieczenie prac, ustawienie obiektów i urządzeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz zapewni miejsce składowania odpadów oraz ich usunięcie.
9. Wykonawca na własny koszt zobowiązany będzie do wykonania i zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas trwania prac oraz ponosić będzie koszty zmiany organizacji ruchu, oznakowania tymczasowego oraz jego utrzymanie i demontaż.
10. Wykonawca będzie w pełni odpowiedzialny za ochronę urządzeń uzbrojenia terenu takich jak: przewody, rurociągi, kable teletechniczne, geodezyjna osnowa pozioma, itp., oraz za uzyskanie u odpowiednich władz, będących właścicielami tych urządzeń, potwierdzenia informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego odnośnie dokładnego położenia tych urządzeń w obrębie wykonywanych prac. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez niego działania uszkodzenia urządzeń uzbrojenia terenu.
11. Jeżeli na skutek działania luz zaniechania Wykonawcy lub innych podmiotów uczestniczących w pracach, ze strony Wykonawcy dojdzie do awarii, usterki lub innej szkody w infrastrukturze, o której mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany będzie do jej usunięcia lub naprawienia na własny koszt w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Jeżeli Wykonawca będzie opóźniać się w realizacji powyższych postanowień Zamawiający zleci usunięcie awarii na koszt Wykonawcy, potrącając odpowiednie kwoty z faktury.
12. Wykonawca zobowiązany będzie utrzymywać teren prac w stanie uporządkowanym i przeznaczy go wyłącznie na cel wykonywanych zadań. Po zakończeniu prac Wykonawca pozostawi cały teren robót uporządkowany i nadający się do użytkowania bez konieczności wykonania jakichkolwiek dodatkowych prac przez Zamawiającego.
13. Zakończenie wykonania prac Wykonawca zgłasza na piśmie Zamawiającemu. Zamawiający zobowiązuje się przystąpić do odbioru wykonanych prac w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia. Zamawiający dokonuje odbioru z udziałem Wykonawcy. Zamawiający sporządza protokół odbioru, który określi sposób i termin usunięcia wad jakościowych.
14. Wynagrodzenie należne Wykonawcy za realizację zamówienia, nastąpi po pisemnym potwierdzeniu odbioru, na podstawie szczegółowego obmiaru, za faktycznie wykonane prace i będzie realizowane każdorazowo po zrealizowanej usłudze, po wcześniejszym wskazaniu do realizacji przez uprawnionego do tej czynności przedstawiciela Zamawiającego.
15. Zgodnie z wyborem Wykonawcy faktura może mieć formę papierową lub elektroniczną. Wynagrodzenie płatne będzie każdorazowo przelewem na konto bankowe Wykonawcy w terminie 30 dni od daty złożenia faktury w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego lub w terminie 30 dni od daty przesłania przez Wykonawcę ustrukturyzowanej faktury elektronicznej za pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania (PEF). Zapłata wynagrodzenia nastąpi po wcześniejszym potwierdzeniu protokołu odbioru ostatecznego.
16. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę:
1) zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały w trakcie realizacji niniejszej umowy następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:
a) czynności w zakresie usunięcia chwastów, gałęzi i odrostów,
b) czynności w zakresie sprzątania terenu,
2) Wykonawca zobowiązany jest, aby w zakresie realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności, wskazane powyżej były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040), obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy czynności wymienione powyżej będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia jako podwykonawcy.

3) W celu weryfikacji zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy
o pracę osób wykonujących czynności wskazane powyżej, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy lub na każdorazowe wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni kalendarzowych od otrzymania wezwania,
w szczególności:
a) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę;
b) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika;
c) innych dokumentów zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię
i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
4) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do stosunku prawnego łączącego wykonawcę z osobami, o których mowa w ust. 16 pkt 1 Zamawiający zawiadomi Państwową Inspekcję Pracy w celu przeprowadzenia kontroli.
5) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 000,00 złotych za nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w ust. 16 pkt 3, za każde zdarzenie.
17. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy w zależności od potrzeb oraz gdy wykorzystane zostaną środki finansowe z umowy podstawowej. Zamówienie uzupełniające nie przekroczy 50% zamówienia podstawowego i będzie obejmowało następujący zakres prac na określonych poniżej warunkach:
a) na odcinku wskazanym zgodnie z wykazem dróg – wykaz dróg stanowi załącznik Nr 6 do SIWZ;
b) obejmuje usunięcie zakrzeczeń z pasów drogowych dróg powiatowych na terenie Powiatu Zgierskiego wraz z usunięciem drzew lub krzewów wymienionych w art. 83 f ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 55);
c) wystąpienie ograniczenia widoczności, wystąpienie zagrożenia w zakresie bezpiecznego poruszania się po drogach Powiatu Zgierskiego, wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych ograniczających swobodny przejazd drogami powiatowymi Powiatu Zgierskiego związany z rozrostem przydrożnej roślinności.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540145518-N-2020 z dnia: 2020-08-07
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3
W ogłoszeniu jest:
Określenie warunków: Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz narzędzi potwierdzający, że dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia urządzeniami technicznymi w minimalnej ilości: a) piłami mechanicznymi - spalinowymi, podkrzesywaczami – 2 szt., b) kosami spalinowymi – 6 szt., c) minimum 1 rębakiem mechanicznym o średnicy cięcia co najmniej 30,0 cm, d) minimum 1 frezem do karpin, o głębokości frezowania co najmniej 30,0 cm, e) minimum 1 ciągnikiem rolniczym z przyczepą lub samochodem ciężarowym o ładowności 3,5 t, f) minimum 1 samochodem dostawczym ze skrzynią otwartą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t. wraz z informacją, weryfikującą sprzęt o którym mowa powyżej. Należy podać ich rodzaj, numer identyfikacyjny, nr seryjny oraz model sprzętu wraz z podaniem informacji o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz obejmujący wycinkę krzaków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, miejsca, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. UWAGA! W przypadku Wykonawców, którzy przedstawią kwotę w innych walutach niż złoty polski PLN, Zamawiający przeliczy wartość kwoty wskazanej przez Wykonawcę po średnim kursie danej waluty publikowanym przez Narodowy Bank Polski z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs danej waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: nie dotyczy

W ogłoszeniu powinno być:
Określenie warunków: Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz narzędzi potwierdzający, że dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia urządzeniami technicznymi w minimalnej ilości: a) piłami mechanicznymi - spalinowymi, podkrzesywaczami – 2 szt., b) kosami spalinowymi – 6 szt., c) minimum 1 rębakiem mechanicznym o średnicy cięcia co najmniej 30,0 cm, d) minimum 1 frezem do karpin, o głębokości frezowania co najmniej 30,0 cm, e) minimum 1 ciągnikiem rolniczym z przyczepą lub samochodem ciężarowym o ładowności 3,5 t, f) minimum 1 samochodem dostawczym ze skrzynią otwartą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t. wraz z informacją, weryfikującą sprzęt o którym mowa powyżej. Należy podać ich rodzaj, numer identyfikacyjny, nr seryjny oraz model sprzętu wraz z podaniem informacji o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz obejmujący wycinkę drzew, krzaków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, miejsca, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. UWAGA! W przypadku Wykonawców, którzy przedstawią kwotę w innych walutach niż złoty polski PLN, Zamawiający przeliczy wartość kwoty wskazanej przez Wykonawcę po średnim kursie danej waluty publikowanym przez Narodowy Bank Polski z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs danej waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: nie dotyczy



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 5.1
W ogłoszeniu jest:
Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz narzędzi potwierdzający, że dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia urządzeniami technicznymi w minimalnej ilości: a) piłami mechanicznymi - spalinowymi, podkrzesywaczami – 2 szt., b) kosami spalinowymi – 6 szt., c) minimum 1 rębakiem mechanicznym o średnicy cięcia co najmniej 30,0 cm, d) minimum 1 frezem do karpin, o głębokości frezowania co najmniej 30,0 cm, e) minimum 1 ciągnikiem rolniczym z przyczepą lub samochodem ciężarowym o ładowności 3,5 t, f) minimum 1 samochodem dostawczym ze skrzynią otwartą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t. wraz z informacją, weryfikującą sprzęt o którym mowa powyżej. Należy podać ich rodzaj, numer identyfikacyjny, nr seryjny oraz model sprzętu wraz z podaniem informacji o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz obejmujący wycinkę krzaków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, miejsca, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. UWAGA! W przypadku Wykonawców, którzy przedstawią kwotę w innych walutach niż złoty polski PLN, Zamawiający przeliczy wartość kwoty wskazanej przez Wykonawcę po średnim kursie danej waluty publikowanym przez Narodowy Bank Polski z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs danej waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.

W ogłoszeniu powinno być:
Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz narzędzi potwierdzający, że dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia urządzeniami technicznymi w minimalnej ilości: a) piłami mechanicznymi - spalinowymi, podkrzesywaczami – 2 szt., b) kosami spalinowymi – 6 szt., c) minimum 1 rębakiem mechanicznym o średnicy cięcia co najmniej 30,0 cm, d) minimum 1 frezem do karpin, o głębokości frezowania co najmniej 30,0 cm, e) minimum 1 ciągnikiem rolniczym z przyczepą lub samochodem ciężarowym o ładowności 3,5 t, f) minimum 1 samochodem dostawczym ze skrzynią otwartą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t. wraz z informacją, weryfikującą sprzęt o którym mowa powyżej. Należy podać ich rodzaj, numer identyfikacyjny, nr seryjny oraz model sprzętu wraz z podaniem informacji o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz obejmujący wycinkę drzew, krzaków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, miejsca, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. UWAGA! W przypadku Wykonawców, którzy przedstawią kwotę w innych walutach niż złoty polski PLN, Zamawiający przeliczy wartość kwoty wskazanej przez Wykonawcę po średnim kursie danej waluty publikowanym przez Narodowy Bank Polski z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs danej waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-08-12, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-08-13, godzina: 10:00,
branża Tereny zielone
podbranża zieleń
kody CPV 77211400, 77312000, 90600000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji łódzkie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora łódzkie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin