Zlecenie - Wybór trenera/ki lokalnego/ej na terenie Gminy Nowy...
(zakończone) | Zamówienie 6339503|
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2018-10-10 |
przedmiot zlecenia | Wybór trenera/ki lokalnego/ej na terenie Gminy Nowy Wiśnicz w projekcie pt. „e-Mocni: cyfrowe umiejętności, realne korzyści" 7/10 /2018/RZ wybór 1 osoby na stanowisko trenera/ki lokalnego/ej w projekcie pt. „e-Mocni: cyfrowe umiejętności, realne korzyści" w Gminie Nowy Wiśnicz. Osoba ta będzie m.in. a. prowadziła szkolenia z zakresu kompetencji cyfrowych dla uczestników/czek projektu na terenie gminy objętej zapytaniem, b. współpracowała z e-Mocarzem i gminnym partnerstwem na rzecz edukacji cyfrowej w zakresie rekrutacji, promocji szkoleń, opracowaniu planu szkoleń, c. a także realizowała inne zadania wskazane w pkt. 3 niniejszego zapytania przy wsparciu merytorycznym i szkoleniowym ze strony Zamawiającego i partnerstwa projektu. wykonywany będzie osobiście, bez możliwości zlecenia osobom trzecim, na podstawie umowy cywilnoprawnej w wymiarze średnio 271 godzin przez trenera, w okresie realizacji projektu tj. od dnia podpisania umowy maksymalnie do dnia 30.06.2019 r. Liczba godzin pracy trenera lokalnego będzie ustalana adekwatnie do potrzeb szkoleniowych w danej Gminie. 3. Ze wsparcia trenera/ki lokalnego/ej będą korzystać dorośli mieszkańcy Gminy Nowy Wiśnicz nieposiadający kompetencji obsługi komputera z dostępem do Internetu (lub posiadający je w stopniu podstawowym) należący do co najmniej jednej spośród poniższych grup wiekowych lub społeczno-zawodowych: • 18-34 lat, 35-43 lat, 44-64 lat lub powyżej 65 lat, • osoby z niskim wykształceniem, osoby o niskich dochodach lub mieszkające na wsi. 4. W zależności od potrzeb edukacyjnych uczestników projektu w Gminie objętej zapytaniem, szkolenia będą realizowane w następujących obszarach tematycznych: "Edukacja", "Sprawy codzienne", "Finanse", "Relacje z bliskimi", "Praca i rozwój zawodowy", "Zdrowie", "Odpoczynek i hobby", "Zaangażowanie obywatelskie" oraz "Religia i potrzeby duchowe", w oparciu o scenariusze przygotowane przez trenerów centralnych, uwzględniające globalne i krajowe e-usługi publiczne i prywatne (zakres szkoleń oparty będzie o Katalog kompetencji cyfrowych, dostępny na stronie internetowej: https://cppc.gov.pl/wp-content/uploads/zal.-13-Ramowy katalog kompetencji cyfrowvch.pdf). Przewidywana długość szkolenia: 2-3 godziny lekcyjne. Dla osób nieposiadających kompetencji podstawowej obsługi komputera z dostępem do internetu będzie realizowany 7-godzinny kurs "Pierwsze kroki z komputerem". 5. Celem projektu jest zwiększenie umiejętności korzystania z Internetu (w tym z e-usług publicznych) 18 265 dorosłych, którzy nie korzystali dotychczas z możliwości, jakie daje komputer z dostępem do Internetu poprzez oferowanie tym osobom szkoleń, kursów e-learningowych oraz webinariów, a także wspieranie lokalnych organizatorów szkoleń, trenerów i innych instytucji zainteresowanych rozwojem edukacji cyfrowej w danej gminie. Projekt realizowany jest w 101 gminach w Polsce. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (działanie 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych"). Opis projektu znajduje się na stronie: www.e-mocni.org.pl, oraz na stronach Partnerów projektu: www.aktywizacja.org.pl. www.frsi.org.pl,www.pzg.lodz.pl,www.firr.org.pl. Wykonawca zobowiązany jest do: 1. realizacji szkoleń dla uczestników/czek projektu w obszarach tematycznych zgodnych ze zdiagnozowanymi potrzebami edukacyjnymi uczestników/ek oraz zgodnie ze scenariuszami szkoleń przygotowanymi lub zaakceptowanymi przez trenerów centralnych, odpowiedzialnych za poszczególne obszary tematyczne, 2. dokumentowania udziału w szkoleniach przez uczestników/czki poprzez zbieranie list obecności, 3. badania we współpracy z e-Mocarzem kompetencji uczestników/czek przed i po udziale w projekcie, 4. pozyskiwania wiedzy na temat potrzeb szkoleniowych uczestników/czek projektu, 5. przeprowadzenia instruktażu dla uczestników/czek szkoleń w zakresie korzystania z kursów e-learningowych, 6. przygotowania minimum jednego autorskiego scenariusza szkolenia dotyczącego lokalnej/ych e-usług/i odpowiadającego na potrzeby w zakresie podniesienia kompetencji cyfrowych uczestników/czek w danej Gminie, 7. współpracy z e-Mocarzem i gminnym partnerstwem na rzecz edukacji cyfrowej w zakresie rekrutacji i promocji szkoleń, 8. aktywnego udziału w szkoleniach dedykowanych trenerom lokalnym (ok. 11 dni), 9. wymiany wiedzy i doświadczenia z innymi trenerami lokalnymi realizującymi szkolenia w ramach projektu, 10. ścisłej współpracy z e-Mocarzem oraz personelem projektu odpowiedzialnym za realizację projektu w danej Gminie (szczególnie ze specjalistą/ami ds. wsparcia w regionach), 11. terminowego rozliczania się z zadań według harmonogramu działań i przekazywania dokumentacji projektowej do e-Mocarza, 12. udziału w spotkaniach gminnego partnerstwa na rzecz edukacji cyfrowej, 13. współpracy z e-Mocarzem i gminnym partnerstwem przy opracowaniu, uzupełnianiu i aktualizacji 3-letniego planu szkoleń w danej gminie (ze szczegółowymi planami rocznymi, uwzględniającego tematykę, grupy docelowe i ich liczebność, czas trwania poszczególnych szkoleń, miejsca, w których będą się odbywać itp.), Plan ten powinien powstać na bazie szablonu/wzoru dostarczonego przez Zamawiającego lub Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. 14. współpracy z trenerami centralnymi w zakresie: a) realizacji wizyty studyjnej / monitoringowej trenera/ów centralnego/ych w gminie, w której trener lokalny/ trenerka lokalna prowadzić będzie szkolenia, i aktywny udział w spotkaniu/ach z trenerem/ami centralnym/i; b) utrzymywania kontaktu z trenerami centralnymi i przekazywanie informacji w trybie online, w ramach doradztwa prowadzonego przez trenerów centralnych dla trenerów lokalnych; c) konsultacji programów szkoleń dot. e-usług lokalnych opracowywanych przez trenerów lokalnych (program będzie akceptowany przez odpowiedniego trenera centralnego); d) informowania o zaistniałych problemach w czasie szkoleń za pośrednictwem platformy online; e) udziału w webinariach organizowanych przez trenerów centralnych. 5. ZADANIA PO STRONIE ZAMAWIAJĄCEGO Zamawiający zobowiązuje się do: 1. przekazania Wykonawcy wszelkich niezbędnych informacji oraz wzorów dokumentów, a także udzielenia pomocy w celu należytego wykonania przez Wykonawcę zamówienia; 2. zapewnienia wsparcia merytorycznego i szkoleniowego, m.in. w obszarze prowadzenia szkoleń i sposobu realizacji innych zadań trenera lokalnego opisanych w pkt. 2 i 4 niniejszego zapytania ofertowego. Na szkoleniu dla trenerów Wykonawcy zostanie zapewnione zakwaterowanie, wyżywienie i pokrycie kosztów podróży (zadanie Partnera projektu: Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego). Informacje na temat warunków i zasad zwrotu kosztów dojazdu oraz dopuszczalnych kwot przeznaczonych na ten cel zostaną przekazane trenerom/kom lokalnym po podpisaniu umów na realizację zamówienia. Wydatki te muszą być poniesione zgodnie z Zasadami kwalifikowania wydatków w ramach Działania 3.1. 3. wyposażenie Wykonawcy w materiały szkoleniowe niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. |
branża | Edukacja, szkolenia |
podbranża | kursy informatyczne |
kody CPV | 80000000, 80500000 |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Podkarpackie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Podkarpackie |