Przetarg 7481479 - Wyłonienie Wykonawcy usług projektowych i robót...

   
Analizuj Zamówienie 7481479 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-05-14
przedmiot ogłoszenia
Wyłonienie Wykonawcy usług projektowych i robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”, związanych z realizacją zadania pn.
: „Psi wybieg przy Stojałowskiego”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 29/2020
Numer referencyjny: 29/2020

1.1 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności opracowanie kompletnej, pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z niezbędnymi opiniami, stosownymi pozwoleniami, uzgodnieniami, zgłoszeniami, decyzjami (w tym decyzją PnB/zaświadczeniem o nie wniesieniu sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych), itp. oraz realizację robót budowlanych celem budowy wybiegu dla psów wraz z zagospodarowaniem działek nr: 71/2,183/9,183/10, 190/6, 66/6, 66/7, obr. P-65 Podgórze, Dzielnica XI, przy ul. Stojałowskiego w Krakowie, odpowiednio do niżej opisanego zakresu, a szczegółowo przedstawionego w załączonym do SIWZ Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej w skrócie PFU) „Psi wybieg przy Stojałowskiego w Krakowie”, autorstwa ZZM wraz z załącznikami, wzorze umowy i wzorze formularza oferty, jak i jego załącznikach, oraz pozostałych załącznikach do SIWZ.
1.2 Prace należy zrealizować zgodnie opisem przedmiotu zawartym w SIWZ i załącznikach do SIWZ.
1.3 Integralną częścią SIWZ niezbędną dla wykonania przedmiotu zamówienia są materiały załączone do SIWZ, a w szczególności PFU, tabele elementów wytworzonych i likwidowanych, instrukcja obsługi programu R3Trees dostępne po linkiem https://zzm.krakow.pl/r3trees.html, wzory kart akceptacji materiałów, wzory oświadczeń o podwykonawstwo, stanowiące Załącznik B do SIWZ, który jest jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). Zamawiający zaznacza, że wzory protokołów, oświadczeń, czy instrukcja obsługi programu R3Trees mogą ulec aktualizacji.
1.4 Zamówienie obejmuje projekt i budowę wybiegu dla psów wraz z zagospodarowaniem terenu przy ciągu pieszym łączącym ul. Stojałowskiego z ul. Cechową - szacowana powierzchnia obszaru objęta zakresem opracowania to : 2077,06m2 - a w szczególności:
a) opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy wybiegu dla psów i zagospodarowania terenu, między innymi pełnobranżowego projektu budowlanego i wykonawczego budowy wybiegu dla psów wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrznymi instalacjami elektrycznymi, przyłączem elektrycznym, instalacją oświetlenia zewnętrznego, urządzeniami małej architektury, urządzeniami Agility, ogrodzeniem terenu, drogą dojazdową i ciągami pieszymi, zgodnie z załączonym Programem funkcjonalno-użytkowym ponadto opracowanie inwentaryzacji dendrologicznej w zakresie przedstawionym w załączniku dot. lokalizacji oraz eksport projektu powykonawczego do systemu R3Trees; obecność na spotkaniach konsultacyjnych z przedstawicielami Zamawiającego oraz prezentowanie rozwiązań projektowych, wprowadzanie ewentualnych zmian po przeprowadzonych spotkaniach; wykonanie i przekazanie kosztorysów inwestorskich oraz przedmiarów,
b) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę/zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych,
c) wykonanie wszystkich robót budowlanych związanych z budową wybiegu dla psów i zagospodarowaniem terenu; przeprowadzenie ewentualnych wycinek drzewostanu i pielęgnacji zieleni istniejącej wraz z złożeniem stosownych wniosków i uzyskaniem decyzji zezwalających na usunięcie drzew i krzewów; rekultywacja trawnika na obszarze inwestycji oraz nasadzeń kompensacyjnych w ilości i parametrach zgodnych z uzyskanymi decyzjami w obszarze opracowania bądź poza obszarem objętym zakresem opracowania (w razie konieczności); zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji zgodnie z zapisami umowy i wszystkich niezbędnych robót przygotowawczych potrzebnych do wykonania powierzonego zamówienia oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2019r., poz. 1186, z późn. zm.), wraz z wykonaniem kompleksowej dokumentacji powykonawczej, a w tym m. in. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz wprowadzenie pełnej inwentaryzacji terenu i zaktualizowanej inwentaryzacji zieleni do aplikacji R3Trees (wraz z pełną dokumentacją fotograficzną), zgodnie z zakresem inwestycji.
1.5 Obszar jest w części objęty obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego „Osiedle Kurdwanów”. Uchwała Nr LXXIX/1938/17 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Osiedle Kurdwanów” - uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego z dnia 18 lipca 2017r., poz. 4828 (Odnośnik do strony edziennik.malopolska.uw.gov.pl). Dokumentacja projektowa musi uwzględniać zapisy wskazanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
1.6 W ramach wykonania robót budowlanych należy zrealizować w szczególności prace obejmujące:
1.6.1 wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej dziennik budowy, protokoły odbiorów cząstkowych i końcowego oraz rysunki techniczne, tworzące dokumentację powykonawczą wraz z naniesionymi zmianami, jakie wystąpiły w toku prac, jak również karty utrzymania poszczególnych elementów, zgodnie z załączonym schematem;
1.6.2 opracowanie instrukcji utrzymania i konserwacji urządzeń i nawierzchni wytworzonych w ramach przedmiotu zamówienia, przedstawionej w formie tabelarycznej;
1.6.3 wykonanie kompleksowej inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu – urządzeń małej architektury, nawierzchni, nasadzeń zieleni i innych elementów wytworzonych – w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli elementów wytworzonych określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe), wraz z przygotowaniem materiałów w wersji umożliwiającej import do aplikacji R3Trees, inwentaryzacja zgodna ze standardem R3Trees, dostarczona do Przedstawiciela Zamawiającego w odpowiednich formatach (shapefile) w celu weryfikacji (po pozytywnej akceptacji wymienione wyżej pliki są importowane przez Przedstawiciela Zamawiającego);
1.6.4 wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej nasadzeń wykonanych, urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych, wraz z umieszczeniem pełnej dokumentacji fotograficznej zieleni wykonanej w programie R3Trees dla każdej rośliny bądź grupy roślin w uzgodnieniu z Zamawiającym;
1.6.5 Wykonawca jest zobowiązany również do dołączenia kart utrzymania w formie opisowej i graficznej (plik .pdf) do aplikacji R3Trees dla każdego z elementów wytworzonych między innymi urządzeń małej architektury czy nawierzchni w uzgodnieniu z Zamawiającym;
1.6.6 zgłoszenie inwentaryzacji powykonawczej do zasobu geodezyjnego i kartograficznego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa geodezyjnego;
1.6.7 po zakończeniu prac montażowo-budowlanych teren należy uporządkować, a elementy nie podlegające przebudowie (zieleń, elementy infrastruktury) doprowadzić do stanu jak przed ich rozpoczęciem.
1.7 Wykonawca o ile zajdzie taka konieczność zobowiązany jest do wykonania oraz przedstawienia celem zaakceptowania projektu stałej organizacji ruchu oraz dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności z tym związanych z procedurami Zarządu Dróg Miasta Krakowa niezbędnych dla realizacji i odbioru przedmiotu umowy, w tym między innymi dotyczących zmiany organizacji ruchu (procedura ZDMK-7), zezwoleń na wjazd na drogi z ograniczeniem tonażu będące w zarządzie ZDMK (procedura ZDMK-12), zezwoleń na czasowe zajęcie pasa drogowego (procedura ZDMK-24), jak i ewentualnie wymagania określone przez Miejskiego Inżyniera Ruchu i/lub innych niezbędnych, jeżeli zajdzie taka konieczność.
1.8 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP.
1.9 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowane nazwą firmy.
1.10 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
1.11 Wykonawca zobowiązany jest do stosowania przy realizacji prac technologii i sposobu ich wykonywania, która zapewni ich prowadzenie „na mokro”, czyli techniką „bezpyłową”, która pozwoli na uniknięcie zapylenia, a tym samym zanieczyszczenia powietrza i narażenia osób pracujących, jak i postronnych, na wystąpienie warunków szkodliwych dla zdrowia i środowiska.
1.12 Wykonawca zobowiązany jest w terminie do 7 dni od dnia przejęcia terenu robót do ogrodzenia terenu budowy i ustawienia tablic informacyjnych (tablice bądź banery w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym, według wzoru uzgodnionego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy). Ogrodzenie terenu budowy musi mieć estetyczną oraz jednolitą graficznie formę i skutecznie uniemożliwiać przedostanie się na teren placu budowy osób postronnych.
1.13 W trakcie prowadzenia prac budowlanych kierownik budowy/kierownik robót ma obowiązek dopilnowania w szczególności:
1.13.1 ogrodzenia, oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy estetycznym i szczelnym ogrodzeniem, oznakowanie i stosowne zabezpieczenie obszaru, na którym prowadzone będą prace, tak aby na teren inwestycji nie mogły dostać się osoby trzecie;
1.13.2 oznaczenia terenu prac tablicami informacyjnymi i ostrzegawczymi;
1.13.3 zabezpieczenia istniejącej infrastruktury i zieleni przed uszkodzeniami (według instrukcji przekazanej przez Zamawiającego);
1.13.4 wykonania zdjęć dotyczących stanu posiadłości wszystkich sąsiadujących osób trzecich przed rozpoczęciem robót budowlanych oraz samego terenu inwestycji, a następnie przesłanie ich do przedstawiciela Zamawiającego w terminie do 7 dni od dnia rozpoczęcia robót;
1.13.5 po wykonaniu prac wraz ze zgłoszeniem ich do odbioru końcowego dostarczenia Zamawiającemu oświadczania o zgodności robót względem decyzji pozwolenia na budowę/ zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz wiedzy technicznej, ewentualnym wykazaniu zmian nieistotnych potwierdzonych przez projektanta, wykonaniu prac zgodnie z przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz że teren budowy doprowadzony został do należytego stanu i porządku;
1.13.6 dostarczenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, przy czym powykonawczą dokumentację geodezyjną należy również zgłosić do zasobu geodezyjnego zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i dostarczyć Zamawiającemu mapę z pomiarami oraz pieczęcią właściwego organu potwierdzającą wpływ oraz oświadczenie geodety dotyczące zgłoszenia. 1.14 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług projektowych i robót budowlanych albo samych robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, lub w innych terenach zlokalizowanych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków (na przykład ogródki jordanowskie, place zabaw, parki, tereny leśne będące w zarządzie lub utrzymaniu ZZM w Krakowie), do 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, a może być udzielone na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż Wykonawca realizował roboty budowlane lub usługi w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualnie udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania usług projektowych i robót budowlanych albo samych robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych prac projektowych i robót budowlanych albo samych robót budowlanych, w przypadku gdy Zamawiający będzie już dysponował dokumentacją projektową, odpowiednio w różnych branżach i aspektach, z elementami infrastruktury towarzyszącej, niezbędnymi instalacjami i przyłączeniami oraz zagospodarowaniem terenu, włącznie z elementami i urządzeniami oraz obiektami małej architektury, rekultywacją terenu, pielęgnacją lub nasadzeniami zieleni.
1.15 Zamawiający informuje, że odstępuje od wymogu zatrudnienia członków zespołu projektowego i kierownictwa robót na podstawie umowy o pracę w myśl art. 29 ust. 3a ustawy PZP, z uwagi na fakt, że przedmiot zamówienia charakteryzuje się w części działalnością twórczą i autorską, albo kierowaniem lub nadzorowaniem robót więc sposób jego realizacji nie wyczerpuje znamion definicji pracy wynikającej z Kodeksu pracy, a ponadto termin realizacji niniejszego zamówienia publicznego jest krótki. Zauważyć też należy, iż projektanci i kierownicy robót najczęściej są przedsiębiorcami prowadzącymi własną działalność gospodarczą, a realizacja usług tego rodzaju następuje w formie samozatrudnienia albo kontraktowania.
1.16 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym prac ziemnych, obsługi maszyn budowlanych, czynności przygotowawczych, montażowych, instalacyjnych, prac w zakresie nawierzchni i prac związanych z przygotowaniem terenu pod nasadzenia i nasadzenia zieleni oraz jej pielęgnacją, jak i prac porządkowych oraz związanych z zagospodarowaniem terenu, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2019r., poz. 1040 z późn. zm.). Zobowiązanie wynikające z zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych.
2. Wykonawca zapewni realizację zamówienia w terminie do dnia 11.12.2020r., przy uwzględnieniu terminów pośrednich opisanych w pkt 4) SIWZ i zgodnie z zapisami wzoru umowy załączonego do SIWZ.
3. Wykonawca musi przedstawić cenę ryczałtową oferty za przedmiot zamówienia wyliczoną w oparciu o własną kalkulację z wyszczególnieniem (rozbiciem) na pozycje i wartości odpowiednio do wzoru tabelarycznego wskazanego we wzorze Formularza oferty stanowiącym integralną część SIWZ, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ wraz z załącznikami i doświadczenia zawodowego.
4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach.
5. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty powinien być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), o ile są znani na etapie składania ofert.
6. Wykonawca musi podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym wzór Formularza oferty oraz Załącznika A do niego stanowią integralną część SIWZ.
7. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SIWZ.
8. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na okres co najmniej:
8.1 12-miesięczny okres gwarancji na zieleń wraz z jej pielęgnacją,
8.2 36-miesięczny okres gwarancji na całość zamówienia, tj. roboty budowlane wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, w tym również na instalacje, nawierzchnie, urządzenia i elementy małej architektury, wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów,
8.3 co najmniej 60-miesięczny okres rękojmi na całość przedmiotu zamówienia,
8.4 przy czym w ramach i w okresie udzielonej gwarancji jakości Wykonawca zobowiązany jest również do sprawowania funkcji nadzoru autorskiego,
8.5 gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja i rękojmia obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty), naprawę oraz konserwację i przeglądy oraz regulacje wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym i rękojmi lub ich wymianę realizowaną w miejscu użytkowania przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów.
9. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały również we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
branża Drogownictwo, Projektowanie, Tereny zielone
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice, projekt terenu zielonego, mała architektura
kody CPV 45000000, 45110000, 45111291, 45112330, 45112710, 45220000, 45223000, 45223800, 45233200, 45310000, 45311000, 71220000, 71320000, 77310000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin