Przetarg 7309231 - Zaprojektowanie i wykonanie nowego szybu windowego w...

   
Analizuj Zamówienie 7309231 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-01-30
przedmiot ogłoszenia
Zaprojektowanie i wykonanie nowego szybu windowego w miejsce istniejącego w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny Pracy w Gdańsku przy ul
. Okrąg 1B
Numer referencyjny: DAZ-ZP.272.87.2019

1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych obejmujących wykonanie nowego szybu windowego w miejsce istniejącego w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny Pracy w Gdańsku przy ul. Okrąg 1B.

W ramach realizacji niniejszego zamówienia należy wykonać:
a) dokumentację projektową w zakresie rozbiórki istniejącego szybu windowego wraz z dźwigiem osobowym,
b) dokumentację projektową obejmującą wykonanie nowego szybu windowego zawierającego dodatkowe piętro,
c) prace budowlane obejmujące rozbiórkę istniejącego szybu wraz z dźwigiem osobowym,
d) prace budowlane obejmujące wykonanie nowego szybu windowego zawierającego dodatkowe piętro oraz montaż i uruchomienie dźwigu osobowego.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.:
1) opracowanie Harmonogramu realizacji zamówienia i płatności;
2) wykonanie Dokumentacji, Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji technicznej wykonania
i odbioru robót budowlanych;
3) uzyskanie opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń Dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa oraz postanowieniami zawartej Umowy, której wzór (projekt) stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, w tym do dokonywania niezbędnych uzgodnień z Zamawiającym, Użytkownikiem (jednostką zarządzająca Obiektem) oraz innymi niezbędnymi podmiotami, w tym w szczególności z zakresu zabezpieczeń przeciwpożarowych, sanitarno-higienicznych, bhp, ochrony środowiska i innych wymaganych przepisami szczególnymi,
4) uzyskanie wszelkich innych opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń, pozwoleń, zezwoleń niezbędnych dla uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót, spełniającego wymagania wynikające z treści art. 54 i 55 ustawy z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186), zwanej dalej ustawą Prawo budowlane;
5) zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w ustawie Prawo budowlane;
6) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych według Dokumentacji projektowej oraz zgodnie z wytycznymi określonymi w Programie funkcjonalno-użytkowym, zwanym dalej PFU;
7) wykonanie Dokumentacji i Inwentaryzacji powykonawczej w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej na płycie CD;
8) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, odbiorów;
9) sporządzenie w imieniu Zamawiającego wniosku w sprawie pozwolenia na budowę oraz uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót, spełniającego wymagania wynikające z art. 54 i 55 ustawy Prawo budowlane;
10) sporządzenie w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz innych dokumentów, w tym zezwoleń, pozwoleń, dopuszczeń, itp. wymaganych przepisami prawa niezbędnych do zakończenia robót budowlanych na obiekcie;
11) opracowanie wymaganych instrukcji obsługi i konserwacji wykonanych instalacji
i zainstalowanych w obiekcie urządzeń, wraz ze szkoleniem personelu Użytkownika;
12) zapewnienie przez cały okres gwarancji oraz po upływie okresu gwarancji przez okres wskazany w Ofercie Wykonawcy zainstalowanych urządzeń nieodpłatnego serwisu obejmującego konserwację oraz wszelkie czynności niezbędne dla utrzymania urządzeń w sprawności technicznej, w tym przede wszystkim polegających na przeprowadzaniu regularnych, okresowych oględzin stanu technicznego zespołu napędowego wraz ze sterowaniem, elementów nośnych oraz pozostałych elementów zainstalowanego dźwigu oraz sprawdzeniu działania zainstalowanych w nim urządzeń i podzespołów dźwigowych, pod kątem bezpieczeństwa i poprawności ich pracy oraz zgodności z wymaganiami określonymi przez Urząd Dozoru Technicznego, w tym np. czynności polegających na:
- sprawdzeniu stanu lin nośnych i liny ogranicznika prędkości;
- sprawdzeniu siłowników oraz podzespołów, sprawdzenie pracy i regulacja luzownika;
- sprawdzeniu stanu szczęk hamulcowych;
- sprawdzeniu zawieszenia lin w maszynowni, na kabinie i przeciwwadze;
- sprawdzeniu stanu kół linowych, koła ciernego;
- sprawdzeniu stanu oleju w łożyskach zespołu napędowego;
- sprawdzeniu stanu aparatu chwytnego;
- sprawdzeniu działania kasety jazd kontrolnych;
- sprawdzeniu stanu działania przycisków kaset wezwań i dyspozycji;
- sprawdzeniu zderzaków w podszybiu;
- sprawdzeniu stanu wyposażenia kabiny;
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w: niniejszym rozdziale SIWZ, załączniku nr 1 do SWIZ, na który składają się:
• Załącznik nr 1.1: Program funkcjonalno-użytkowy na wymianę zewnętrznego szybu windowego budynku Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Gdańsku;
• Załącznik nr 1.2: Projekt Architektoniczno – Budowlany Dobudowy dźwigu osobowego;
• Załącznik nr 1.3: Ekspertyza techniczna dotycząca oceny stanu technicznego szybu zewnętrznego dźwigu osobowego;
• Załącznik nr 1.4: Opinia geotechniczna z badań podłoża na terenie Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy;
• Załącznik nr 1.5: Mapa do celów projektowych;
• Załącznik nr 1.6: Orientacyjny przedmiar robót;
oraz we wzorze (projekcie) umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.
4. Zakres i forma dokumentacji projektowych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych określone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r.
w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129).
5. Projekty budowlane i wykonawcze muszą być kompletne, obejmować wszystkie branże i zawierać rozwiązania optymalne i konieczne z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w PFU, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek, w przypadku zaś zaniechania powyższego, skutki z tym związane obciążać będą wyłącznie Wykonawcę. Dane określone w PFU będą uważane za wartości docelowe, w których dopuszczalne są zmiany w ramach uzgodnień
z Zamawiającym.
6. W trakcie wykonywania robót budowlanych Wykonawca może dokonać zmian w projekcie (za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego) pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, lub zostaną osiągnięte lepsze parametry, lub Wykonawca zaoferuje urządzenia
o wyższych parametrach niż wskazane w projekcie, a wszystko pod warunkiem, że cena ryczałtowa umowy nie ulegnie zmianie.
7. Powyższe zamówienie przeznaczone będzie do użytku osób fizycznych, wobec powyższego podczas projektowania i wykonania robót budowlanych należy uwzględnić wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp.
8. Przedstawione w PFU dane są materiałem wyjściowym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wykonania zadania. Zamawiający dopuszcza zmiany w stosunku do przedstawionej dokumentacji pod warunkiem uprzedniej pisemnej akceptacji przez Zamawiającego rozwiązań alternatywnych oraz uzyskania przez Wykonawcę wszelkich niezbędnych uzgodnień
z zainteresowanymi stronami. Wykonawca jest zobowiązany do analizy koncepcji przedstawionych przez Zamawiającego, pod kątem przyjętych rozwiązań technicznych. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych rozwiązań koncepcyjnych poprzez wykonanie własnych obliczeń technologicznych oraz konstrukcyjnych dla zadań wchodzących w skład kontraktu. Przedmiotowa zmiana nie wymaga sporządzenia aneksu do Umowy.
9. W ramach robót towarzyszących niezbędnych do wykonania robót podstawowych mieszczą się między innymi wszelkie działania zapewniające trwałość i właściwą funkcjonalność robót podstawowych oraz zapewnienie estetyki budynku nie gorszą niż istniejącą przed rozpoczęciem robót (przywrócenie stanu poprzedniego).
10. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca, w którym prowadzone będą roboty budowlane w celu uzyskania informacji, które mogą okazać się niezbędne lub konieczne do przygotowania oferty i zawarcia umowy oraz wykonania zamówienia. Ewentualne negatywne skutki braku przeprowadzenia wizji lokalnej obciążają Wykonawcę i nie będę mogły być podstawą jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosiWykonawca. Termin przeprowadzenia wizji lokalnej Zamawiający wyznacza na dzień:
10 lutego 2020 roku, o godz. 9:00 (zbiórka przed budynkiem Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Gdańsku, przy ul. Okrąg 1B, 80-871 Gdańsk,
11. Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, niezależne od faktycznego rozmiaru robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych robót i innych świadczeń. W przypadku zmniejszenia zakresu robót budowlanych, których wykonanie stało się nie celowe, wynagrodzenie może ulec obniżeniu o zakres robót niewykonywanych.
12. Za ustalenie zakresu robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca.
13. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie i wycenie zapasów dodatkowych kosztów jakie mogą wystąpić przy pracach związanych z rozbiórką istniejącego szybu wraz z dźwigiem osobowym, czy też pracach związanych
z wykonaniem nowego szybu windowego zawierającego dodatkowe piętro oraz montażem i uruchomieniem dźwigu osobowego.
14. Realizacja robót budowlanych i instalacyjnych będzie odbywała się na czynnym obiekcie. Należy uwzględnić i zapewnić możliwość funkcjonowania obiektu w trakcie wykonywania robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany będzie również do uzgadniania z dyrektorem jednostki zarządzającym obiektem lub z wyznaczoną przez niego osobą terminów i zakresów wykonywania poszczególnych prac.
15. Wykonawca zobowiązany jest posiadać przez cały okres obowiązywania Umowy ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Zakres polisy określają zapisy § 16 wzoru (projektu) umowy, stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
16. Minimalny, wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji i rękojmi na roboty budowlane
i zamontowane urządzenia wynosi 60 miesięcy. Wykonawca w formularzu ofertowym wpisuje oferowany termin gwarancji i rękojmi.
17. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia:
1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040) osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o ile mieszczą się one
w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. Za roboty budowlane wykonywane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót rozumie się wszelkie roboty ogólnobudowlane takie jak: roboty dekarskie, malarskie, roboty związane z rozbiórką obiektu budowlanego, roboty instalacyjne (np. elektryczne), roboty dociepleniowe, roboty polegające na montażu stolarki okiennej i drzwiowej, inne roboty z różnych dziedzin wynikających z PFU wykonywane bezpośrednio przez pracowników pozostających pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót.
2) Jeżeli czynności wskazane w ust. 17 pkt 1) spełniające przesłanki art. 22 § 1 Kodeksu Pracy Wykonawca i/lub podwykonawca będzie wykonywał samodzielnie (jako właściciel/współwłaściciel) Zamawiający uzna to za spełnienie warunku zatrudnienia na umowę
o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
3) Zatrudnienie przez Wykonawcę i/lub podwykonawców osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o których mowa w ust. 17
pkt 1) powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.
4) Wykonawca oświadczy w umowie zawartej z Zamawiającym, iż w trakcie realizacji przedmiotu umowy osoba lub osoby wykonujące roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o których mowa w ust. 17 pkt 1) są lub będą zatrudnione przez Wykonawcę i/lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy .
5) Zamawiający jest uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę i/lub podwykonawców wymagań dotyczących zatrudnienia osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o których mowa w ust. 17 pkt 1).
6) Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o których mowa w ust. 17 pkt 1) na umowę o pracę, Zamawiający uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się
o przeprowadzenie przez niego kontroli w tym zakresie.
7) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych
w ust. 17 pkt 1), zostały uregulowane we wzorze (projekcie) umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.

18. Prawem właściwym dla niniejszego zamówienia (w tym dla umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania i dla oceny skutków prawnych wszystkich dokumentów związanych z niniejszym zamówieniem) jest prawo polskie z uwzględnieniem prawa Unii Europejskiej.
19. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. W takiej sytuacji Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców (o ile są znane).
20. Wszędzie tam, gdzie przy opisie przedmiotu zamówienia, powołane są normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, bądź wskazane są znaki towarowe, parametry lub źródła pochodzenia (nazwy producentów lub urządzeń), postanowienia te należy traktować jako przykładowe, a Wykonawca ma każdorazowo prawo zastosowania rozwiązania równoważnego z tym zastrzeżeniem, iż zaproponowane rozwiązania równoważne muszą spełniać co najmniej założenia projektowe.
branża Windy i dźwigi, Projektowanie
podbranża projekt windy i dźwigi, windy towarowe, osobowe, platformy
kody CPV 45110000, 45210000, 45215100, 45310000, 45313100, 45400000, 50750000, 71320000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin