data publikacji: 2016-06-01 godz. 07:30
Inwestycje w infrastrukturę kolejową nabrały tempa. Na przetarg, którego przedmiotem zamówienia było opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże wpłynęło 15 ofert. Odcinek Kościelniki – Podłęże, stanowiący zakres niniejszego postępowania przetargowego jest częścią projektu „Prace na linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”.
PKP PLK wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie dwóch kryteriów: ceny (95%) oraz gwarancji (5%). Inwestor na wykonanie zadania przeznaczył kwotę 44,95 mln zł brutto. Najtańsza oferta pochodzi od ZUE, które wyceniło wykonanie prac na 35,81 mln zł brutto. Pozostałe firmy, które złożyły oferty w przetargu (cenny brutto):
- PNiUIK z Krakowa (37,28 mln zł),
- Strabag (40,77 mln zł).
- Konsorcjum: Track Tec Construction, Infrakol, Intop Tarnobrzeg (42,12 mln zł)
- Konsorcjum: NDI SA, NDI sp. z o.o. (43,43 mln zł)
- Konsorcjum: Colas Rail Polska, Colas Rail (43,86 mln zł)
- Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft (45,53 mln zł)
- Konsorcjum: Vias y Construcciones, Electren (46,67 mln zł)
- Porr Polska Construction (48,54 mln zł)
- Konsorcjum: OHL ZS, OHL ZS Polska (48,72 mln zł)
- Konsorcjum: Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola (48,92 mln zł)
- Konsorcjum: Intop Warszawa, Przedsiębiorstwo EL-IN, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (49,16 mln zł)
- Transkol (49,93 mln zł)
- Trakcja PRKiI (49,40 mln zł)
- Torpol (51,71 mln zł).
Z piętnastu podmiotów biorących udział w przetargu jedynie Balzola deklaruje okres gwarancyjny wynoszący 108 miesięcy, w pozostałych przypadkach jest to 120 miesięcy. Całość inwestycji ma zostać zrealizowana w ciągu 540 dni.
Źródło: wnp.pl