Przetarg 7154681 - Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych przy...
Analizuj | (zakończone) | Zamówienie 7154681
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2019-11-13 |
przedmiot ogłoszenia | Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielo nej Górze: Zadanie nr 1 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze Zadanie nr 2 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie Zadanie nr 3 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie Numer referencyjny: ZDW-ZG-WZA-3310-88/2019 1) Przedmiotem zamówienia jest: ZADANIE NR 1 A) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych podlegających konserwacji: • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6. B) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających ewentualnej naprawie: • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6. • Droga wojewódzka nr 280 m. Czerwieńsk – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 278 m. Klenica – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 276 m. Radoszyn – radarowy wskaźnik prędkości A. Konserwacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych 1. Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, e) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, f) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, g) czyszczenie soczewek, ze sprawdzeniem poprawności połączeń elektrycznych i mechanicznych w komorze sygnałowej, zawiasy oraz uszczelnienie pokrywy zamykającej, h) usuwanie usterek w pracy znaków aktywnych oraz sygnalizacji świetlnej (np. wymiana daszków, soczewek) na bieżąco, i) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), j) zapewnienie jednoznaczności i czytelności wyświetlanych sygnałów świetlnych, k) utrzymywanie odpowiedniej stabilności, sztywności i jakości mocowania konstrukcji wsporczych, gwarantujących pełne bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, l) usuwanie wszelkich awarii oraz powiadamiania o ich zaistnieniu Rejonu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze oraz dodatkowo w przypadku awarii zasilania natychmiastowe powiadamianie pogotowia ENEA, m) bieżąca kontrola napięcia ładowania akumulatorów oraz napięcia na samym akumulatorze pod obciążeniem zbliżonym do obciążenia nominalnego – dwa razy w miesiącu – (dot. znaku aktywnego Droszków, Smardzewo), n) okresowe mycie lica znaków aktywnych oraz lampy oświetlającej przejście miękką szmatką z detergentami. Niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek rozpuszczalników, mycie strumieniem wody pod ciśnieniem, o) okresowe sprawdzanie stanu złączy, przewodów, uszczelek gumowych – dot. znaków aktywnych, p) okresowe mycie miękką szmatka nawilżoną wodą fotoogniw do zasilania znaków aktywnych, q) okresowe sprawdzenie stanu zacisków oraz obudowy akumulatorów, sprawdzenie poziomu elektrolitu w akumulatorze, r) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji, znaków aktywnych” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. s) sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, B. Naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości 1. Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem, znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. ZADANIE NR 2 CZEŚĆ A - KONSERWACJA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej konserwacji: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II-Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin 2. Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku e) usuwanie usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek), f) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, g) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, h) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie i malowanie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), i) kompleksowa wymiana żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta żarówek, j) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. Sporządzanie, w każdym momencie na żądanie zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, CZĘŚĆ B - NAPRAWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH I ZNAKÓW AKTYWNYCH 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej bieżącej naprawie: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II -Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin • droga woj. nr 315 m. Konotop ul.Nowosolska 2. Lokalizacja znaków aktywnych podlegających bieżącej naprawie: • droga wojewódzka nr 315 w m. Lipka – C9+pylon • droga wojewódzka nr 315 m.Konotop km 28+730 - D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 315 m.Sławocin km 18+865 – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 319 m.Krzepielów km 6+700 i km 7+141 – radarowy wskaźnik prędkości – 2szt • droga wojewódzka nr 278 m.Sława ul.H.Pobożnego – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 287 m. Drożków – C9+pylon • droga wojewódzka nr 296 m.Iłowa ul.Traugutta -C9 +pylon, D6+światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 296 m.Klików – C9 + pylon (2kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Dolne - C9 +pylon (2kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne - C9 + pylon (6kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Wrociszów – C9+pylon (2kpl), D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 2 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Stypułów – C-9+pylon – 4 kpl., D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Borów Wielki – D-6 aktywny animowany dwustronny z czujnikami ruchu+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Borowina – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 297 m.Długie – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 333 m.Gołaszyn – C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku 1 szt. • droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – C-9 + pylon – 6 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – D-6 aktywny zespolony z czujnikami ruchu – 2 szt. • droga wojewódzka nr 333 m. Miłaków – C-9 + pylon – 2 szt., • droga wojewódzka nr 333 m. Zimna Brzeźnica C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście - na wysięgniku 1 szt. 3. Zabiegi naprawcze przy sygnalizacji świetlnej polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. ZADANIE NR 3 CZĘŚĆ A - Konserwacja sygnalizacji świetlnych 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających konserwacji: 1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna, 2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa, 3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna 4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6, 5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych, 6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna, 8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6, 10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa, 12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna, 14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna, 15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna, 16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa, 17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa, 18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa, 19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa, 20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna, 21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa. Konserwacja sygnalizacji polega na: przeglądzie konserwacyjnym sterownika – dwa razy w miesiącu, przeglądzie instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, usuwaniu usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek), nadzorze i kontroli wszystkich parametrów sterowania (stałoczasowego i zależnego od ruchu – akomodacyjnego), odczycie i śledzeniu logów błędów, zmianie, na polecenie zamawiającego parametrów sterowania i kontroli, okresowym pomiarze parametrów elektrycznych, utrzymaniu estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowym myciu i malowaniu raz w roku jeżeli jest taka potrzeba), kompleksowej wymianie żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy do roku oprócz bieżącej wymiany, przystąpieniu do usuwania usterek sygnalizacji w ciągu 2-ch godz. w dni robocze, 6-ciu godz. w dni wolne, od chwili jej wystąpienia, kontroli poziomu elektrolitu w akumulatorze oraz jakości połączeń przewodów elektrycznych. CZĘŚĆ B - Bieżąca naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających ewentualnej naprawie: 1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna, 2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa, 3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna 4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6, 5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych, 6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna, 8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6, 10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa, 12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna, 14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna, 15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna, 16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa, 17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa, 18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa, 19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa, 20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna, 21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa. 2. Lokalizacja znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających ewentualnej naprawie: 1. Droga woj. nr 132 km 23+035 m. Białcz - znaki aktywne D-6 - zasilanie słoneczne - 2 szt., 2. Droga woj. nr 136 km 7+840 str. P m. Lubniewice ul. Gorzowska (kierunek m. Wędrzyn) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 3. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 4. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie z sieci - 1 szt., 5. Droga woj. nr 137 km 7+040 str. P m. Nowe Biskupice wlot miejscowości (kierunek m. Ośno Lubuskie) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 6. Droga woj. nr 137 obwodnica m. Ośno Lubuskie – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach, zmienna treść - zasilanie słoneczne - 2 szt., 7. Droga woj. nr 137 m. Sułów wylot miejscowości (od strony m. Sulęcin) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 8. Droga woj. nr 138 km 23+200 m. Małuszów – znaki aktywne C-9 - zasilanie słoneczne - 2 szt., 9. Droga woj. nr 156 w km 46+220 str. L m. Strzelce Krajeńskie wylot miejscowości (kierunek m. Zwierzyn) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 10. Droga woj. nr 156 w km 51+288 m. Zwierzyn – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 11. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowanie ul. Żeromskiego z ul. Chrobrego – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach - zasilanie słoneczne - 2 szt. 3. Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, • wymianie wkładów typu LED, • naprawie podzespołów sygnalizacji lub ich wymianie. 2. PRAWO OPCJI Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. PRAWO OPCJI DOTYCZY KAŻDEGO Z ZADAŃ. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ (odrębnie dla każdego z zadań). Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, odrębnie dla każdego z zadań. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: - dla zadania nr 1 - teren działania RDW w Zielonej Górze, - dla zadania nr 2 – teren działania RDW w Kożuchowie - dla zadania nr 3 - teren działania RDW w Kłodawie 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności (dla każdego z zadań): Zadanie nr 1: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zadanie nr 2: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej lub znaków aktywnych polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego” - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zadanie nr 3: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność wykonania napraw mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - ujawnienie przez Zamawiającego okoliczności mających wpływ na opis przedmiotu zamówienia 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. (DOTYCZY WSZYSTKICH ZADAŃ) 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ. ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH Część nr: 1 Nazwa: Zadanie nr 1 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze 1) Przedmiotem zamówienia jest: ZADANIE NR 1 A) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych podlegających konserwacji: • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6. B) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających ewentualnej naprawie: • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6. • Droga wojewódzka nr 280 m. Czerwieńsk – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 278 m. Klenica – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 276 m. Radoszyn – radarowy wskaźnik prędkości A. Konserwacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych 1. Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, e) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, f) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, g) czyszczenie soczewek, ze sprawdzeniem poprawności połączeń elektrycznych i mechanicznych w komorze sygnałowej, zawiasy oraz uszczelnienie pokrywy zamykającej, h) usuwanie usterek w pracy znaków aktywnych oraz sygnalizacji świetlnej (np. wymiana daszków, soczewek) na bieżąco, i) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), j) zapewnienie jednoznaczności i czytelności wyświetlanych sygnałów świetlnych, k) utrzymywanie odpowiedniej stabilności, sztywności i jakości mocowania konstrukcji wsporczych, gwarantujących pełne bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, l) usuwanie wszelkich awarii oraz powiadamiania o ich zaistnieniu Rejonu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze oraz dodatkowo w przypadku awarii zasilania natychmiastowe powiadamianie pogotowia ENEA, m) bieżąca kontrola napięcia ładowania akumulatorów oraz napięcia na samym akumulatorze pod obciążeniem zbliżonym do obciążenia nominalnego – dwa razy w miesiącu – (dot. znaku aktywnego Droszków, Smardzewo), n) okresowe mycie lica znaków aktywnych oraz lampy oświetlającej przejście miękką szmatką z detergentami. Niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek rozpuszczalników, mycie strumieniem wody pod ciśnieniem, o) okresowe sprawdzanie stanu złączy, przewodów, uszczelek gumowych – dot. znaków aktywnych, p) okresowe mycie miękką szmatka nawilżoną wodą fotoogniw do zasilania znaków aktywnych, q) okresowe sprawdzenie stanu zacisków oraz obudowy akumulatorów, sprawdzenie poziomu elektrolitu w akumulatorze, r) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji, znaków aktywnych” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. s) sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, B. Naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości 1. Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem, znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 2. PRAWO OPCJI Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ (odrębnie dla każdego z zadań). Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: teren działania RDW w Zielonej Górze, 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ. Część nr: 2 Nazwa: Zadanie nr 2 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie 1) Przedmiotem zamówienia jest: CZEŚĆ A - KONSERWACJA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej konserwacji: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II-Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin 2. Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku e) usuwanie usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek), f) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, g) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, h) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie i malowanie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), i) kompleksowa wymiana żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta żarówek, j) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. Sporządzanie, w każdym momencie na żądanie zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, CZĘŚĆ B - NAPRAWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH I ZNAKÓW AKTYWNYCH 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej bieżącej naprawie: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II -Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin • droga woj. nr 315 m. Konotop ul.Nowosolska 2. Lokalizacja znaków aktywnych podlegających bieżącej naprawie: • droga wojewódzka nr 315 w m. Lipka – C9+pylon • droga wojewódzka nr 315 m.Konotop km 28+730 - D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 315 m.Sławocin km 18+865 – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 319 m.Krzepielów km 6+700 i km 7+141 – radarowy wskaźnik prędkości – 2szt • droga wojewódzka nr 278 m.Sława ul.H.Pobożnego – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 287 m. Drożków – C9+pylon • droga wojewódzka nr 296 m.Iłowa ul.Traugutta -C9 +pylon, D6+światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 296 m.Klików – C9 + pylon (2kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Dolne - C9 +pylon (2kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne - C9 + pylon (6kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Wrociszów – C9+pylon (2kpl), D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 2 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Stypułów – C-9+pylon – 4 kpl., D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Borów Wielki – D-6 aktywny animowany dwustronny z czujnikami ruchu+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Borowina – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 297 m.Długie – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 333 m.Gołaszyn – C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku 1 szt. • droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – C-9 + pylon – 6 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – D-6 aktywny zespolony z czujnikami ruchu – 2 szt. • droga wojewódzka nr 333 m. Miłaków – C-9 + pylon – 2 szt., • droga wojewódzka nr 333 m. Zimna Brzeźnica C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście - na wysięgniku 1 szt. 3. Zabiegi naprawcze przy sygnalizacji świetlnej polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 2. PRAWO OPCJI Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ. Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: teren działania RDW w Kożuchowie 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności : - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej lub znaków aktywnych polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego” - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ. Część nr: 3 Nazwa: Zadanie nr 3 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie 1) Przedmiotem zamówienia jest: CZĘŚĆ A - Konserwacja sygnalizacji świetlnych 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających konserwacji: 1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna, 2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa, 3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna 4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6, 5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych, 6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna, 8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6, 10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa, 12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna, 14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna, 15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna, 16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa, 17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa, 18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa, 19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa, 20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna, 21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa. Konserwacja sygnalizacji polega na: przeglądzie konserwacyjnym sterownika – dwa razy w miesiącu, przeglądzie instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, usuwaniu usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek), nadzorze i kontroli wszystkich parametrów sterowania (stałoczasowego i zależnego od ruchu – akomodacyjnego), odczycie i śledzeniu logów błędów, zmianie, na polecenie zamawiającego parametrów sterowania i kontroli, okresowym pomiarze parametrów elektrycznych, utrzymaniu estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowym myciu i malowaniu raz w roku jeżeli jest taka potrzeba), kompleksowej wymianie żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy do roku oprócz bieżącej wymiany, przystąpieniu do usuwania usterek sygnalizacji w ciągu 2-ch godz. w dni robocze, 6-ciu godz. w dni wolne, od chwili jej wystąpienia, kontroli poziomu elektrolitu w akumulatorze oraz jakości połączeń przewodów elektrycznych. CZĘŚĆ B - Bieżąca naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających ewentualnej naprawie: 1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna, 2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa, 3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna 4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6, 5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych, 6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna, 8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6, 10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa, 12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna, 14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna, 15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna, 16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa, 17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa, 18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa, 19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa, 20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna, 21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa. 2. Lokalizacja znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających ewentualnej naprawie: 1. Droga woj. nr 132 km 23+035 m. Białcz - znaki aktywne D-6 - zasilanie słoneczne - 2 szt., 2. Droga woj. nr 136 km 7+840 str. P m. Lubniewice ul. Gorzowska (kierunek m. Wędrzyn) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 3. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 4. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie z sieci - 1 szt., 5. Droga woj. nr 137 km 7+040 str. P m. Nowe Biskupice wlot miejscowości (kierunek m. Ośno Lubuskie) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 6. Droga woj. nr 137 obwodnica m. Ośno Lubuskie – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach, zmienna treść - zasilanie słoneczne - 2 szt., 7. Droga woj. nr 137 m. Sułów wylot miejscowości (od strony m. Sulęcin) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 8. Droga woj. nr 138 km 23+200 m. Małuszów – znaki aktywne C-9 - zasilanie słoneczne - 2 szt., 9. Droga woj. nr 156 w km 46+220 str. L m. Strzelce Krajeńskie wylot miejscowości (kierunek m. Zwierzyn) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 10. Droga woj. nr 156 w km 51+288 m. Zwierzyn – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 11. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowanie ul. Żeromskiego z ul. Chrobrego – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach - zasilanie słoneczne - 2 szt. 3. Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, • wymianie wkładów typu LED, • naprawie podzespołów sygnalizacji lub ich wymianie. 2. PRAWO OPCJI Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ. Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: teren działania RDW w Kłodawie 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność wykonania napraw mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - ujawnienie przez Zamawiającego okoliczności mających wpływ na opis przedmiotu zamówienia 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ. |
branża | Drogownictwo |
podbranża | organizacja ruchu drogowego |
kody CPV | 50232200 |
forma | przetarg nieograniczony |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Lubuskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Lubuskie |