Przetarg 7154681 - Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych przy...

   
Analizuj Zamówienie 7154681 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-11-13
przedmiot ogłoszenia
Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielo
nej Górze: Zadanie nr 1 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze Zadanie nr 2 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie Zadanie nr 3 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie
Numer referencyjny: ZDW-ZG-WZA-3310-88/2019

1) Przedmiotem zamówienia jest:
ZADANIE NR 1
A) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych podlegających konserwacji:
• droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna
• droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna,
• droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna,
• droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6,
• droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6.
B) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających ewentualnej naprawie:
• droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna
• droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna,
• droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna,
• droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6,
• droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6.
• Droga wojewódzka nr 280 m. Czerwieńsk – radarowy wskaźnik prędkości
• Droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko – radarowy wskaźnik prędkości
• Droga wojewódzka nr 278 m. Klenica – radarowy wskaźnik prędkości
• Droga wojewódzka nr 276 m. Radoszyn – radarowy wskaźnik prędkości
A. Konserwacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych
1. Zakres prac konserwacyjnych:
a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu,
b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu,
c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych,
d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych,
e) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji,
f) okresowy pomiar parametrów elektrycznych,
g) czyszczenie soczewek, ze sprawdzeniem poprawności połączeń elektrycznych i mechanicznych
w komorze sygnałowej, zawiasy oraz uszczelnienie pokrywy zamykającej,
h) usuwanie usterek w pracy znaków aktywnych oraz sygnalizacji świetlnej (np. wymiana daszków, soczewek) na bieżąco,
i) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie raz w roku konstrukcji wysięgników
i masztów jeżeli jest taka potrzeba),
j) zapewnienie jednoznaczności i czytelności wyświetlanych sygnałów świetlnych,
k) utrzymywanie odpowiedniej stabilności, sztywności i jakości mocowania konstrukcji wsporczych, gwarantujących pełne bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg,
l) usuwanie wszelkich awarii oraz powiadamiania o ich zaistnieniu Rejonu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze oraz dodatkowo w przypadku awarii zasilania natychmiastowe powiadamianie pogotowia ENEA,
m) bieżąca kontrola napięcia ładowania akumulatorów oraz napięcia na samym akumulatorze pod obciążeniem zbliżonym do obciążenia nominalnego – dwa razy w miesiącu – (dot. znaku aktywnego Droszków, Smardzewo),
n) okresowe mycie lica znaków aktywnych oraz lampy oświetlającej przejście miękką szmatką
z detergentami. Niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek rozpuszczalników, mycie strumieniem wody pod ciśnieniem,
o) okresowe sprawdzanie stanu złączy, przewodów, uszczelek gumowych – dot. znaków aktywnych,
p) okresowe mycie miękką szmatka nawilżoną wodą fotoogniw do zasilania znaków aktywnych,
q) okresowe sprawdzenie stanu zacisków oraz obudowy akumulatorów, sprawdzenie poziomu elektrolitu
w akumulatorze,
r) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji, znaków aktywnych” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji.
s) sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej,
B. Naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości
1. Zabiegi naprawcze polegają na:
• usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem, znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości,
• rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu,
• wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

ZADANIE NR 2
CZEŚĆ A - KONSERWACJA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH
1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej konserwacji:
• droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska
• droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika
• droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego
• droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II-Piłsudskiego-Wojska Polskiego
• droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa
• droga woj. nr 315 m. Lubięcin
2. Zakres prac konserwacyjnych:
a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu,
b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu,
c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku
d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku
e) usuwanie usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek),
f) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji,
g) okresowy pomiar parametrów elektrycznych,
h) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie i malowanie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba),
i) kompleksowa wymiana żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta żarówek,
j) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. Sporządzanie, w każdym momencie na żądanie zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej,

CZĘŚĆ B - NAPRAWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH I ZNAKÓW AKTYWNYCH
1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej bieżącej naprawie:
• droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska
• droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika
• droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego
• droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II -Piłsudskiego-Wojska Polskiego
• droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa
• droga woj. nr 315 m. Lubięcin
• droga woj. nr 315 m. Konotop ul.Nowosolska
2. Lokalizacja znaków aktywnych podlegających bieżącej naprawie:
• droga wojewódzka nr 315 w m. Lipka – C9+pylon
• droga wojewódzka nr 315 m.Konotop km 28+730 - D6+ światło ostrzegawcze
• droga wojewódzka nr 315 m.Sławocin km 18+865 – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt
• droga wojewódzka nr 319 m.Krzepielów km 6+700 i km 7+141 – radarowy wskaźnik prędkości – 2szt
• droga wojewódzka nr 278 m.Sława ul.H.Pobożnego – D6+ światło ostrzegawcze
• droga wojewódzka nr 287 m. Drożków – C9+pylon
• droga wojewódzka nr 296 m.Iłowa ul.Traugutta -C9 +pylon, D6+światło ostrzegawcze
• droga wojewódzka nr 296 m.Klików – C9 + pylon (2kpl.)
• droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Dolne - C9 +pylon (2kpl.)
• droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne - C9 + pylon (6kpl.)
• droga wojewódzka nr 297 m.Wrociszów – C9+pylon (2kpl), D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 2 szt.
• droga wojewódzka nr 297 m.Stypułów – C-9+pylon – 4 kpl., D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt.
• droga wojewódzka nr 297 m.Borów Wielki – D-6 aktywny animowany dwustronny z czujnikami ruchu+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt.
• droga wojewódzka nr 297 m.Borowina – D6+ światło ostrzegawcze
• droga wojewódzka nr 297 m.Długie – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt
• droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt
• droga wojewódzka nr 333 m.Gołaszyn – C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku 1 szt.
• droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – C-9 + pylon – 6 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku – 1 szt.
• droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – D-6 aktywny zespolony z czujnikami ruchu – 2 szt.
• droga wojewódzka nr 333 m. Miłaków – C-9 + pylon – 2 szt.,
• droga wojewódzka nr 333 m. Zimna Brzeźnica C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście - na wysięgniku 1 szt.
3. Zabiegi naprawcze przy sygnalizacji świetlnej polegają na:
• usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych
• rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu,
• wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
ZADANIE NR 3
CZĘŚĆ A - Konserwacja sygnalizacji świetlnych
1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających konserwacji:
1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna,
2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa,
3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna
4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6,
5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych,
6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna,
8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6,
10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego
i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I
i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa,
12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna,
14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna,
15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna,
16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa,
17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa,
18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa,
19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa,
20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki
i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna,
21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa.
Konserwacja sygnalizacji polega na:
przeglądzie konserwacyjnym sterownika – dwa razy w miesiącu,
przeglądzie instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu,
usuwaniu usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek),
nadzorze i kontroli wszystkich parametrów sterowania (stałoczasowego i zależnego od ruchu – akomodacyjnego),
odczycie i śledzeniu logów błędów,
zmianie, na polecenie zamawiającego parametrów sterowania i kontroli,
okresowym pomiarze parametrów elektrycznych,
utrzymaniu estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowym myciu i malowaniu raz w roku jeżeli jest taka potrzeba),
kompleksowej wymianie żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy do roku oprócz bieżącej wymiany,
przystąpieniu do usuwania usterek sygnalizacji w ciągu 2-ch godz. w dni robocze, 6-ciu godz. w dni wolne, od chwili jej wystąpienia,
kontroli poziomu elektrolitu w akumulatorze oraz jakości połączeń przewodów elektrycznych.
CZĘŚĆ B - Bieżąca naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych,
radarowych wskaźników prędkości
1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających ewentualnej naprawie:
1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna,
2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa,
3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna
4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6,
5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych,
6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna,
8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6,
10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego
i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I
i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa,
12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa,
13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna,
14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna,
15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna,
16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa,
17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa,
18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa,
19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa,
20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki
i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna,
21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa.
2. Lokalizacja znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających
ewentualnej naprawie:
1. Droga woj. nr 132 km 23+035 m. Białcz - znaki aktywne D-6 - zasilanie słoneczne - 2 szt.,
2. Droga woj. nr 136 km 7+840 str. P m. Lubniewice ul. Gorzowska (kierunek m. Wędrzyn) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt.,
3. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt.,
4. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie z sieci - 1 szt.,
5. Droga woj. nr 137 km 7+040 str. P m. Nowe Biskupice wlot miejscowości (kierunek m. Ośno Lubuskie) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt.,
6. Droga woj. nr 137 obwodnica m. Ośno Lubuskie – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach, zmienna treść - zasilanie słoneczne - 2 szt.,
7. Droga woj. nr 137 m. Sułów wylot miejscowości (od strony m. Sulęcin) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt.,
8. Droga woj. nr 138 km 23+200 m. Małuszów – znaki aktywne C-9 - zasilanie słoneczne - 2 szt.,
9. Droga woj. nr 156 w km 46+220 str. L m. Strzelce Krajeńskie wylot miejscowości (kierunek m. Zwierzyn) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt.,
10. Droga woj. nr 156 w km 51+288 m. Zwierzyn – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt.,
11. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowanie ul. Żeromskiego z ul. Chrobrego – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach - zasilanie słoneczne - 2 szt.
3. Zabiegi naprawcze polegają na:
• usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych,
• rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu,
• wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego,
• wymianie wkładów typu LED,
• naprawie podzespołów sygnalizacji lub ich wymianie.

2. PRAWO OPCJI
Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. PRAWO OPCJI DOTYCZY KAŻDEGO Z ZADAŃ.
1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ (odrębnie dla każdego z zadań). Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, odrębnie dla każdego z zadań.

2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji
Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie:
- dla zadania nr 1 - teren działania RDW w Zielonej Górze,
- dla zadania nr 2 – teren działania RDW w Kożuchowie
- dla zadania nr 3 - teren działania RDW w Kłodawie

3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji
Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji:
- w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia,
- w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia.

Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności (dla każdego z zadań):
Zadanie nr 1:
- konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”,
- konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu,
- konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zadanie nr 2:
- konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej lub znaków aktywnych polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”
- konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu,
- konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zadanie nr 3:
- konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”,
- konieczność wykonania napraw mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu,
- ujawnienie przez Zamawiającego okoliczności mających wpływ na opis przedmiotu zamówienia

4) Termin realizacji usług objętych opcją
Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. (DOTYCZY WSZYSTKICH ZADAŃ)

5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją
Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego.

6) Wynagrodzenie Wykonawcy
Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1 Nazwa: Zadanie nr 1 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
1) Przedmiotem zamówienia jest: ZADANIE NR 1 A) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych podlegających konserwacji: • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6. B) Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających ewentualnej naprawie: • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6. • Droga wojewódzka nr 280 m. Czerwieńsk – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 278 m. Klenica – radarowy wskaźnik prędkości • Droga wojewódzka nr 276 m. Radoszyn – radarowy wskaźnik prędkości A. Konserwacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych 1. Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, e) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, f) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, g) czyszczenie soczewek, ze sprawdzeniem poprawności połączeń elektrycznych i mechanicznych w komorze sygnałowej, zawiasy oraz uszczelnienie pokrywy zamykającej, h) usuwanie usterek w pracy znaków aktywnych oraz sygnalizacji świetlnej (np. wymiana daszków, soczewek) na bieżąco, i) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), j) zapewnienie jednoznaczności i czytelności wyświetlanych sygnałów świetlnych, k) utrzymywanie odpowiedniej stabilności, sztywności i jakości mocowania konstrukcji wsporczych, gwarantujących pełne bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, l) usuwanie wszelkich awarii oraz powiadamiania o ich zaistnieniu Rejonu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze oraz dodatkowo w przypadku awarii zasilania natychmiastowe powiadamianie pogotowia ENEA, m) bieżąca kontrola napięcia ładowania akumulatorów oraz napięcia na samym akumulatorze pod obciążeniem zbliżonym do obciążenia nominalnego – dwa razy w miesiącu – (dot. znaku aktywnego Droszków, Smardzewo), n) okresowe mycie lica znaków aktywnych oraz lampy oświetlającej przejście miękką szmatką z detergentami. Niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek rozpuszczalników, mycie strumieniem wody pod ciśnieniem, o) okresowe sprawdzanie stanu złączy, przewodów, uszczelek gumowych – dot. znaków aktywnych, p) okresowe mycie miękką szmatka nawilżoną wodą fotoogniw do zasilania znaków aktywnych, q) okresowe sprawdzenie stanu zacisków oraz obudowy akumulatorów, sprawdzenie poziomu elektrolitu w akumulatorze, r) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji, znaków aktywnych” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. s) sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, B. Naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości 1. Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem, znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 2. PRAWO OPCJI Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ (odrębnie dla każdego z zadań). Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: teren działania RDW w Zielonej Górze, 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ.

Część nr: 2 Nazwa: Zadanie nr 2 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie
1) Przedmiotem zamówienia jest: CZEŚĆ A - KONSERWACJA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej konserwacji: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II-Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin 2. Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku e) usuwanie usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek), f) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, g) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, h) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie i malowanie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), i) kompleksowa wymiana żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta żarówek, j) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. Sporządzanie, w każdym momencie na żądanie zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, CZĘŚĆ B - NAPRAWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH I ZNAKÓW AKTYWNYCH 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej bieżącej naprawie: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II -Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin • droga woj. nr 315 m. Konotop ul.Nowosolska 2. Lokalizacja znaków aktywnych podlegających bieżącej naprawie: • droga wojewódzka nr 315 w m. Lipka – C9+pylon • droga wojewódzka nr 315 m.Konotop km 28+730 - D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 315 m.Sławocin km 18+865 – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 319 m.Krzepielów km 6+700 i km 7+141 – radarowy wskaźnik prędkości – 2szt • droga wojewódzka nr 278 m.Sława ul.H.Pobożnego – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 287 m. Drożków – C9+pylon • droga wojewódzka nr 296 m.Iłowa ul.Traugutta -C9 +pylon, D6+światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 296 m.Klików – C9 + pylon (2kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Dolne - C9 +pylon (2kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne - C9 + pylon (6kpl.) • droga wojewódzka nr 297 m.Wrociszów – C9+pylon (2kpl), D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 2 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Stypułów – C-9+pylon – 4 kpl., D-6 aktywny animowany dwustronny+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Borów Wielki – D-6 aktywny animowany dwustronny z czujnikami ruchu+światło ostrzegawcze – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 297 m.Borowina – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 297 m.Długie – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne – radarowy wskaźnik prędkości – 1szt • droga wojewódzka nr 333 m.Gołaszyn – C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku 1 szt. • droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – C-9 + pylon – 6 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście – na wysięgniku – 1 szt. • droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – D-6 aktywny zespolony z czujnikami ruchu – 2 szt. • droga wojewódzka nr 333 m. Miłaków – C-9 + pylon – 2 szt., • droga wojewódzka nr 333 m. Zimna Brzeźnica C-9 + pylon – 2 szt., D-6 podświetlony dwustronny + światło ostrzegawcze + lampa doświetlająca przejście - na wysięgniku 1 szt. 3. Zabiegi naprawcze przy sygnalizacji świetlnej polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 2. PRAWO OPCJI Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ. Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: teren działania RDW w Kożuchowie 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności : - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej lub znaków aktywnych polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego” - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ.

Część nr: 3 Nazwa: Zadanie nr 3 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie
1) Przedmiotem zamówienia jest: CZĘŚĆ A - Konserwacja sygnalizacji świetlnych 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających konserwacji: 1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna, 2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa, 3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna 4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6, 5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych, 6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna, 8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6, 10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa, 12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna, 14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna, 15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna, 16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa, 17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa, 18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa, 19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa, 20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna, 21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa. Konserwacja sygnalizacji polega na: przeglądzie konserwacyjnym sterownika – dwa razy w miesiącu, przeglądzie instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, usuwaniu usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek), nadzorze i kontroli wszystkich parametrów sterowania (stałoczasowego i zależnego od ruchu – akomodacyjnego), odczycie i śledzeniu logów błędów, zmianie, na polecenie zamawiającego parametrów sterowania i kontroli, okresowym pomiarze parametrów elektrycznych, utrzymaniu estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowym myciu i malowaniu raz w roku jeżeli jest taka potrzeba), kompleksowej wymianie żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy do roku oprócz bieżącej wymiany, przystąpieniu do usuwania usterek sygnalizacji w ciągu 2-ch godz. w dni robocze, 6-ciu godz. w dni wolne, od chwili jej wystąpienia, kontroli poziomu elektrolitu w akumulatorze oraz jakości połączeń przewodów elektrycznych. CZĘŚĆ B - Bieżąca naprawa sygnalizacji świetlnych znaków aktywnych, radarowych wskaźników prędkości 1. Lokalizacja sygnalizacji świetlnych podlegających ewentualnej naprawie: 1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna, 2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa, 3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna 4. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6, 5. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych, 6. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 7. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna, 8. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 9. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6, 10. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia - skrzyżowanie z ul. Krasińskiego i ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich- sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 11. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. 30 Stycznia - skrzyżowanie z ul. Mieszka I i ul. Kazimierza Wielkiego – sygnalizacja stało czasowa, 12. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 13. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna, 14. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna, 15. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna, 16. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa, 17. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa, 18. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa, 19. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa, 20. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszki i Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna, 21. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa. 2. Lokalizacja znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających ewentualnej naprawie: 1. Droga woj. nr 132 km 23+035 m. Białcz - znaki aktywne D-6 - zasilanie słoneczne - 2 szt., 2. Droga woj. nr 136 km 7+840 str. P m. Lubniewice ul. Gorzowska (kierunek m. Wędrzyn) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 3. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 4. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie z sieci - 1 szt., 5. Droga woj. nr 137 km 7+040 str. P m. Nowe Biskupice wlot miejscowości (kierunek m. Ośno Lubuskie) - znak aktywny B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 6. Droga woj. nr 137 obwodnica m. Ośno Lubuskie – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach, zmienna treść - zasilanie słoneczne - 2 szt., 7. Droga woj. nr 137 m. Sułów wylot miejscowości (od strony m. Sulęcin) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 8. Droga woj. nr 138 km 23+200 m. Małuszów – znaki aktywne C-9 - zasilanie słoneczne - 2 szt., 9. Droga woj. nr 156 w km 46+220 str. L m. Strzelce Krajeńskie wylot miejscowości (kierunek m. Zwierzyn) – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 10. Droga woj. nr 156 w km 51+288 m. Zwierzyn – znak aktywny B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne - 1 szt., 11. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowanie ul. Żeromskiego z ul. Chrobrego – znaki aktywne D-6 na wysięgnikach - zasilanie słoneczne - 2 szt. 3. Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, • wymianie wkładów typu LED, • naprawie podzespołów sygnalizacji lub ich wymianie. 2. PRAWO OPCJI Prawo opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ. Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: teren działania RDW w Kłodawie 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność wykonania napraw mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - ujawnienie przez Zamawiającego okoliczności mających wpływ na opis przedmiotu zamówienia 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2020 r. 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ.
branża Drogownictwo
podbranża organizacja ruchu drogowego
kody CPV 50232200
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubuskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubuskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin