Przetarg 6991122 - Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w...

   
Analizuj Zamówienie 6991122 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-09-03
przedmiot ogłoszenia
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w obrębie: Bircza, dz. o nr ewid. 145
Numer referencyjny: ZP.271.7.2019

Prze
dmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w obrębie: Bircza, dz. o nr ewid. 145”.

Zakres robót od km 0+085 do km 0+425 tj.: 340,00 m

UWAGA!!! pozostały zakres robót objęty dokumentacją został wyłączony z realizacji tj.: od km 0+425 do km 0+630 = 205,00 m.

1. Zagospodarowanie terenu - stan projektowany

Projekt przewiduje wykonanie przebudowy drogi poprzez wykonanie nowej konstrukcji jezdni w działce nr 145. Założenia projektowe przewidują korektę istniejących spadków podłużnych i usytuowania niwelety jezdni z uwzględnieniem minimalizacji robót ziemnych, które będą wykonywane na istniejącym stoku. Zaprojektowano nawierzchnię jezdni z tłucznia kamiennego, a w miejscach o dużym pochyleniu podłużnym, nawierzchnię z płyt ażurowych wielootworowych typu JOMB. Rowy drogowe zaprojektowano jako ziemne, na odcinkach drogi o dużym spadku podłużnym umocnione korytkami ściekowymi do umacniania dna rowu (wg KPED 01.13) (tzw. „krakowskie”) oraz odcinkowo dno rowu umocnione ściekiem drogowym korytkowym 60x50x15 cm. Na odcinkach drogi z przebiegiem przez istniejący stok o dużym pochyleniu poprzecznym zaprojektowano umocnienie skarp płytą ażurową skarpową 60x40x8 cm typu MEBA. W km 0+396 w śladzie cieku naturalnego zaprojektowano przepust drogowy rurowy fi 60 cm, dla odprowadzenia wód opadowych z prawostronnego rowu. Dla zapewnienia ciągłości spływu wód opadowych pod istniejącymi zjazdami drogowymi projektuje sie przepusty rurowe fi 60 cm. Rozwiązania projektowe nie wprowadzają zmiany kierunków i sposobów odprowadzania wód opadowych. Spływ wód opadowych odbywać się będzie zgodnie ze stanem istniejącym.
Roboty zasadnicze polegać będą na:
- wyznaczeniu punktów sytuacyjno-wysokościowych,
- wykonaniu robót ziemnych i koryta pod konstrukcję nawierzchni,
- wykonaniu przepustów pod koroną drogi i pod zjazdami,
- wykonaniu podbudowy mieszanki niezwiązanej - kruszywo naturalne,
- wykonaniu nawierzchni z tłucznia kamiennego,
- wykonaniu nawierzchni z płyt betonowych ażurowych,
- wykonaniu umocnienia rowów drogowych i skarp prefabrykatami betonowymi,
- wykonaniu robót wykończeniowych, plantowaniu skarp i uporządkowaniu terenu.

Profil podłużny.

Projekt przewiduje odcinkowo zmianę istniejącego pochylenia niwelety jezdni, z dostosowaniem niwelety do istniejących warunków terenowych i do projektowanych pochyleń poprzecznych poprzez wykonanie robót ziemnych z uwzględnieniem najkorzystniejszego bilansu robót ziemnych. Niweleta jezdni na poszczególnych odcinkach podnosi się średnio w terenie istniejącym 40 cm i w nasypie ziemnym łącznie do 90 cm.

Przekrój poprzeczny

Założenia projektowe przewidują uzyskanie jednostronnego spadku poprzecznego jezdni o wartości 3% w kierunku projektowanego rowu drogowego, a na łukach poziomych ze spadkiem jednostronnym 4% oraz uzyskanie spadku 4% na poboczach drogi.

Odwodnienie

Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy następować będzie powierzchniowo do istniejącego i projektowanego rowu. Podział spływu wód reguluje istniejące ukształtowanie terenu, gdzie wody opadowe kierowane są do istniejącego jaru. Dla uporządkowania spływu wód i zabezpieczenia konstrukcji jezdni, zaprojektowano prawostronny rów drogowy z włączeniem do projektowanego przepustu drogowego w km 0+395,90. Spływ wód w linii rowu odbywać się będzie poprzez projektowane pod zjazdami drogowymi przepusty rurowe. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego.


Projektowane przekroje konstrukcyjne
Konstrukcja jezdni na odcinkach: od km 0+085,00 do km 0+122,00 ;
od km 0+147,00 do km 0+355,00 ; od km 0+380 do km 0+630,00:
- 20 cm nawierzchnia z tłucznia kamiennego frakcji 31,5/63 mm,
- 20 cm podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/63 mm stabilizowana
mechanicznie,
- podłoże gruntowe G1.

Konstrukcja jezdni na odcinkach: od km 0+122,00 do km 0+147,00 ;
od km 0+355,00 do km 0+380,00:
- 12,5 cm nawierzchnia z płyt betonowych JOMB 100x75x12,5 cm zbrojone
dwuwarstwowo,
- 5 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4,
- 20 cm podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/63 mm stabilizowana
mechanicznie,
- podłoże gruntowe G1.
Cechy techniczne płyt JOMB :
- Wymiary: 100 x 75 x 12,5 cm
- płyty winny spełniać wymagania normy: PN-EN 1339
- Klasa betonu użytego do produkcji płyty : C25/30
- Powierzchnia jednej płyty JOMBO brutto: 0,75 m2
- Powierzchnia otworów: 11,6% (0,0874 m2)
- Waga: Płyta drogowa typu JOMB o wym. 100 x 75 x 12,5 cm waży około 165 kg

Umocnienie rowów i skarp prefabrykatami betonowymi:

Na odcinkach od km 0+341,00 do km 0+361,00 oraz od km 0+571,00 do km 0+595,00 zaprojektowano umocnienie dna rowu prefabrykowanymi korytkami ściekowymi wg KPED 01.13 o wymiarach 74 x 68 x 59 cm tzw. "krakowskie", układanymi na ławie z kruszywa naturalnego 0/31,5 mm o grub. 10 cm. Na odcinku od km 0+361 do km 0+381 zaprojektowano umocnienie dna rowu prefabrykowanymi ściekami betonowymi o wymiarach 60 x 50 x 15 cm układanymi na podsypce cementowo-piaskowej 1:4, o grubości 10 cm.
Na odcinkach od km 0+341,00 do km 0+361,00 oraz od km 0+571,00 do km 0+595,00 zaprojektowano nad korytkami betonowymi, umocnienie skarp płytami betonowymi ażurowymi skarpowymi typu MEBA o wymiarach 60 x 40 x 8 cm układanymi na warstwie humusu o grubości 5 cm.

Instrukcja montażu płyt typu Jomb
Przygotowanie podłoża gruntowego:
A. Podłoże gruntowe należy wykonać i zagęścić do uzyskania wskaźnika zagęszczenia Is ≥ 0,97
B. Płyty będą montowane na podbudowie z kruszywa naturalnego i podsypce cementowo-piaskowej. Wskaźnik zagęszczenia podbudowy powinien wynosić Is ≥ 1,0.
3. Montaż płyt
1.1. Płyty należy układać w taki sposób, aby zapewnić im przyleganie całą powierzchnią do podłoża.
1.2. W zależności od sposobu układania płyt, zaleca się zapewnić odpowiednią dylatację między płytami. Dla płyt układanych mniejszymi otworami do góry, dylatacja powinna wynosić 0,5-1cm. W płytach układanych większymi otworami do góry spoina dylatacyjna nie jest wymagana z uwagi na występowanie skosów w elemencie.
1.3. otwory w płytach należy zamulić poprzez wypełnienie otworów i szczelin dylatacyjnych pospółką o uziarnieniu 0-10 mm oraz piaskiem.
1.4. Należy zapewnić odpowiednie odwodnienie nawierzchni uzyskują spadek poprzeczny min. 3%
Wszelkie prace ziemne należy prowadzić zgodnie z normą PN-S-02205:1998 Drogi samochodowe, Roboty ziemne, Wymagania i badania. Grunt pod zaprojektowaną konstrukcją musi być klasy G1, jeśli nie jest należy go do tej klasy doprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Trwałość nawierzchni jezdni uzależniona jest od właściwiej konserwacji nawierzchni.

Konstrukcję jezdni i poboczy przedstawiono na rysunku - Przekroje normalne / konstrukcyjne.

Przepusty drogowe pod koroną drogi
W km 0+0+395,90 zaprojektowano przebudowę istniejącego utwardzonego cieku na przepust pod koroną drogi z rur fi 600 mm układanych na ławie z kruszywa naturalnego o grubości 25 cm. Zakończenie przepustu - wlot i wylot umocniony prefabrykowaną żelbetową ścianką oporową o wymiarach: szer. 125 cm, dług. 90 cm, wysokość 105 cm. Projektowana ścianka oporowa ze skosami winna być wykonana z betonu kruszywowego klasy min. C25/30 MPa, zbrojona drutem stalowym fi 10 mm - zgodnie z załączoną kartą techniczną.

Zjazdy drogowe
Projekt obejmuje przebudowę istniejących zjazdów drogowych:

- w km 0+123,20 strona prawa - zjazd indywidualny, zaprojektowano przepust rurowy o średnicy 60 cm i długości 6 m oraz utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub 20 cm,
- w km 0+628,00 strona prawa - zjazd indywidualny, zaprojektowano przepust rurowy o średnicy 60 cm i długości 6 m - nawierzchnia zjazdu gruntowa,
- w km 0+ 255,90 strona prawa - zjazd publiczny, zaprojektowano utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub 20 cm, bez przepustu rurowego,
- w km 0+ 615,60 strona lewa - zjazd publiczny, zaprojektowano utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub 20 cm,
- w km 0+493,00 strona lewa - istniejący zjazd do pól, nawierzchnia gruntowa bez zmian.

Elementy wyposażenia drogi
W celu zabezpieczenia ruchu drogowego, w tym ruchu pojazdów mechanicznych zaprojektowano odcinkowo bariery ochronne sprężyste SP-06 z odkształceniem do 0,85 m, w kilometrażu: od 0+333,20 do 0+365,20 o dług. 32,0 m oraz od 0+390 do 0+489 o dług. 99,0 m - łączna długość 131,00 m.

Zestawienie powierzchni przebudowy projektowanych elementów drogi:
1) nawierzchnia jezdni z tłucznia kamiennego - 1 485,00 m2
2) nawierzchnia jezdni z betonowych płyt ażurowych - 150,00 m2
3) nawierzchnia z kruszywa łamanego na zjazdach - 65,00 m2
4) żelbetowe korytka ściekowe 74x68x59 cm typ "krakowski" - 44,00 m
5) ściek betonowy 60x50x15 cm - 20,00 m
6) bariery ochronne sprężyste SP-06 - 131,00 m

na skróconym odcinku bariery 32,00 m

OPIS CAŁEGO ODCINKA 0+085 DO 0+630
Roboty drogowe. Roboty drogowe obejmują przebudowę drogi od km 0+085,00 do km 0+630,00 w zakresie wykonania robót ziemnych, koryta i rowów drogowych, wykonania podbudowy z kruszywa naturalnego 0/63 mm, wykonania nawierzchni z tłucznia kamiennego 31,5/63 mm i nawierzchni z płyt ażurowych wielootworowych typu JOMB 100x75x12,5 cm. Roboty obejmują wykonanie umocnienia odcinków dna rowów korytkami ściekowymi do umacniania dna rowu (wg KPED 01.13) (tzw. „krakowskie”) i umocnienia dna rowu ściekiem drogowym korytkowym 60x50x15 cm oraz umocnienia skarp płytą ażurową skarpową 60x40x8 cm typu MEBA. Roboty obejmują wykonanie przepustu drogowego fi 60 cm pod koroną drogi z umocnieniem wlotu i wylotu prefabrykowaną żelbetową ścianką oporową ze skosami o wymiarach: szer. 125 cm, dług. 90 cm, wysokość 105 cm oraz wykonanie przepustów fi 60 cm pod zjazdami z umocnieniem wlotów i wylotów betonową ścianką czołową. Roboty obejmują również odcinkowy montaż barier ochronnych, jako sprężyste SP-06 z odkształceniem do 0,85 m o dług. 32,0 m dług. 99,0 m - łącznie 131,00 m.
ROBOTY NALEŻY WYKONAĆ ZGODNIE Z PROJEKTEM TECHNICZNO-WYKONAWCZYM ORAZ ZGODNIE ZE SZCZEGÓŁOWYMI SPECYFIKACJAMI TECHNICZNYMI WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH.

OPIS ODCINKA OD KM 0+085 DO KM 0+425
Roboty drogowe. UWAGA: PRZEDMIAR ROBÓT I KOSZTORYS OBEJMUJE WYKONANIE ROBÓT NA ODCINKU 0+085 DO 0+425. POZOSTAŁE ELEMENTY ROBÓT ZOSTAŁY WYŁĄCZONE Z REALIZACJI. Roboty drogowe obejmują przebudowę drogi od km 0+085,00 do km 0+425,00 w zakresie wykonania robót ziemnych, koryta i rowów drogowych, wykonania podbudowy z kruszywa naturalnego 0/63 mm, wykonania nawierzchni z tłucznia kamiennego 31,5/63 mm i nawierzchni z płyt ażurowych wielootworowych typu JOMB 100x75x12,5 cm. Roboty obejmują wykonanie umocnienia odcinków dna rowów korytkami ściekowymi do umacniania dna rowu (wg KPED 01.13) (tzw. „krakowskie”) i umocnienia dna rowu ściekiem drogowym korytkowym 60x50x15 cm oraz umocnienia skarp płytą ażurową skarpową 60x40x8 cm typu MEBA. Roboty obejmują wykonanie przepustu drogowego fi 60 cm pod koroną drogi z umocnieniem wlotu i wylotu prefabrykowaną żelbetową ścianką oporową ze skosami o wymiarach: szer. 125 cm, dług. 90 cm, wysokość 105 cm oraz wykonanie przepustów fi 60 cm pod zjazdami z umocnieniem wlotów i wylotów betonową ścianką czołową. Roboty obejmują również montaż barier ochronnych, jako sprężyste SP-06 z odkształceniem do 0,85 m na odcinku o dług. 32,0 m.
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45000000, 45233142
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin