Przetarg 10400817 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1057S na odc. Wrzosowa –...

   
Analizuj Zamówienie 10400817
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2024-04-05
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa drogi powiatowej nr 1057S na odc. Wrzosowa – Huta Stara B gmina Poczesna

Zakres inwestycji:DP 1057 S od km 0880 do km 2970 na długości 2,090 km. Początek przebudowy należy pr
zyjąć w ul. Długiej na wysokości posesji nr 64, a jej koniec na skrzyżowaniu z ul. Rolniczą. Na całej długości jezdnia posiada nawierzchnię bitumiczną z licznymi ubytkami oraz przełomami. Jezdnia obecnie posiada szerokość około 5,50 – do 6,0m. W miejscach przewężeń pobocza jedni są najeżdżane przez pojazdy a tym samym powoduje to ich degradację. Na całej długości występują liczne zjazdy do posesji. Obecnie odwodnienie drogi realizowane jest powierzchniowo, rowami otwartymi oraz rowami krytymi. W obecnym stanie droga powiatowa 1057S pełni funkcję obsługi przyległej zabudowy. Istniejące parametry na odcinku objętym opracowaniem spełniają wymogi jak dla drogi klasy Z.Obciążenie ruchem układu drogowego przyjęto na podstawie jego przeznaczenia. Tym samym dla celów przyjęto kategorię obciążenia ruchem KR3, przy czym konstrukcja nawierzchni będzie dostosowana do przeniesienia pojedynczych przejazdów pojazdów ciężarowych o nacisku na oś 115kN. Obiektem objętym przebudową jest droga zaliczona do kategorii zbiorczych, klasy Z. Przeznaczeniem obiektu jest prowadzenie ruchu kołowego oraz pieszego poruszającego się lokalnie w obrębie gminy Poczesna. Przedmiotowa droga jest obiektem liniowym o nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej. Chodniki oraz zjazdy zlokalizowane wzdłuż przedmiotowej drogi należy wykonać z kostki betonowej. Droga powiatowa jest obiektem ogólnodostępnym pełniącym funkcje komunikacyjne. W ramach przebudowy DP 1057S przewiduje się wykonanie odcinkowo nowej konstrukcji jezdni i chodników.Parametry techniczne drogiPodstawowe parametry techniczne inwestycji DP1057S:Klasa drogi Z1/2 – odc. od km 0880 do km 2970,00Klasa drogi: Z1/2,Kategoria obciążenia ruchem KR 3Prędkość projektowa poza terenem zabudowy 60km/hPrędkość projektowa w terenie zabudowanym 50km/hprzekrój: jedno-jezdniowa dwukierunkowaSzerokość jezdni na prostej: 6,0 mPochylenie poprzeczne jednostronne 2% do 4%Pochylenie poprzeczne daszkowe 2%Nawierzchnia: SMAChodniki: kostka betonowaW wyniku budowy ulicy zajdzie konieczność regulacji wysokościowej większości włazów kanalizacyjnych oraz innego podziemnego uzbrojenia terenu. Zakres robót w przypadku studni zlokalizowanych na sieciach kanalizacyjnych polegać będzie na:- częściowym demontażu górnej części studzienki z wyminą górnego kręgu studni,- ewentualnym osadzeniu dodatkowego kręgu żelbetowego (dla studni kanalizacyjnych), osadzeniu pierścienia odciążającego i płyty pokrywowej,- regulacji pionowej włazu (przy użyciu pierścieni dystansowych) do proj. niwelety jezdni, - osadzeniu włazu kanałowego typu ciężkiego.W przypadku wymiany lub konieczności zastosowania dodatkowych elementów studni stosować kręgi betonowe wykonane z betonu wibrowanego min. C35/45 (PN-EN 1917) łączonych na uszczelki gumowe.Konstrukcja nawierzchni. Jako typowy przekrój poprzeczny dla drogi powiatowe j przewidziany został przekrój pół uliczny z jednostronnym ciągiem pieszym. Projektowana niweleta drogi ulegnie niewielkiej korekcie ze względu na polepszenie spływu wód opadowych. Od strony drogi chodnik obramowany jest krawężnikiem betonowym 2030100 wibroprasowanym układanym na ławie z oporem z betonu C 16/20. Pod krawężnik należy wykonać ławę betonową. Z drugiej strony chodnik obramowany jest obrzeżem betonowym 830100 montowanym na ławie z betonu C 16/20. Pod obrzeże należy wykonać ławę betonowa z oporem przy przyjęciu 0,04m3 betonu na mb obrzeża. Obrzeże na całej długości powinno być montowane tak aby góra wystawała 3cm powyżej niwelety chodnika. Wzdłuż obrzeża od strony posesji należy wykonać półkę gruntową szerokości 30cm o spadku 1%, za którą powinna być formowana skarpa o nachyleniu 1:1,5(1:1) w nawiązaniu do istniejącego terenu i ogrodzeń. Konstrukcja chodnika jest trzywarstwowa. Podbudowa powinna być układana na wyrównanym i stabilizowanym podłożu, na którym powinny być wyprofilowane spadki podłużne i spadki poprzeczne. Nawierzchnia zostanie wykonana z kostki betonowej wibroprasowanej gr. 8 cm w kolorze szarym. Kostka montowana jest na podbudowie za pośrednictwem podsypki z kruszywa łamanego płukanego frakcji 2-5mm. Na wysokości wjazdów do posesji podbudowa jest z kruszywa łamane go o uziarnieniu 0/31,5mm gr. 20cm, a nawierzchnia z kostki betonowej gr.8cm w kolorze czerwonym – barwionej w masie. Na wysokości wjazdów do posesji chodnik należy nawiązać do stanu istniejącego. Spadek poprzeczny chodnika wynosi 2%, a na wysokości wjazdów do posesji i drogi gruntowe należy dostosować do istniejącego terenu jednak spadek nie może być większy niż 5%. Krawężnik na wysokości wjazdów do posesji powinien być obniżony tak, aby wystawał powyżej nawierzchni bitumicznej na max 5cm, a na pozostałej długości krawężnik należy wykonać o odkryciu 12cm powyżej projektowanej krawędzi drogi.konstrukcja drogi:- 4 cm warstwa ścieralna z SMAAC11S - 7 cm warstwa wiążąca z AC16W- 9 cm warstwa podbudowy z AC22P- 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm - 20 cm podbudowa z kruszywa naturalnegokonstrukcja drogi na poszerzeniu:- 4 cm warstwa ścieralna z SMA AC11S- 7 cm warstwa wiążąca z AC16W- 9 cm warstwa podbudowy z AC22P- 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm- 20 cm podbudowa z kruszywa naturalnegokonstrukcja zatok autobusowych- 18x18 cm warstwa ścieralna z kostki kamiennej układanej na mokro za pomocą zaprawy cementowej- 20 cm podbudowa z betonu cementowego C16/20- 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm- 25 cm podbudowa z kruszywa naturalnegokonstrukcja chodnika:− 8 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej koloru szarego− 3 cm podsypka z kruszywa łamanego płukanego frakcji 2-5mm− 15 cm podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm− 10 cm podbudowa z kruszywa naturalnegokonstrukcja zjazdów w chodniku:− 8 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej koloru czerwonego barwionej w masie− 3 cm podsypka z kruszywa łamanego płukanego frakcji 2-5mm− 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm− 10 cm podbudowa z kruszywa naturalnegoKrawężniki i ławy betonoweWzdłuż chodnika dla pieszych należy wykonać krawężnik betonowy wibroprasowany 2030100 prosty i najazdowy o wymiarach 2022100. Odkrycie krawężnika wynosi 12cm, a na wysokości wjazdów do posesji, odkrycie ich wynosi max 5cm. Krawężniki betonowe zostaną posadowione na ławie betonowej. Pod krawężniki betonowe zaprojektowano ławę z betonu C 16/20 z oporem.Obrzeża i ławy betonoweObrzeża betonowe zaprojektowano jako wibroprasowane 830100 montowane na ławie betonowej C 16/20 z oporem przy ilości 0,04m3 na mb.Odwodnienie drogiOdwodnienie drogi realizowane będzie przy udziale istniejących spadków poprzecznych i podłużnych. Wody deszczowe z korony drogi odprowadzane będą do istniejących rowów przydrożnych.PrzykanalikiStudzienki ściekowe należy łączyć przykanalikami PVC o średnicy 200mm. Rury należy układać na wyprofilowanym i zagęszczony podłożu za pośrednictwem podsypki z kruszywa naturalnego o uziarnieniu 0/20mm gr. 10cm. Łączenie przykanlików ze studzienkami ściekowymi powinno być szczelne i wykonane przy udziale uszczelki gumowej lub wkładki in situ. Na rury przykanalików należy wykonać zasypkę z pisaku gr. 20cm.Wpusty deszczoweDla odwodnienia powierzchni drogi przewidziano zabudowę wpustów ulicznych klasy D400 (zabezpieczonym przed kradzieżą) osadzonych na prefabrykowanej studzience betonowej Ø500mm z osadnikiem. Zadaniem wpustów ulicznych jest odbiór ścieków opadowych z utwardzonych nawierzchni, odseparowanie części stałych (piasku).Przebudowa urządzeń elektroenergetycznych 1kVW celu likwidacji kolizji istniejących urządzeń elektroenergetycznych 1kV z pasem drogowym konieczna jest przebudowa urządzeń elektroenergetycznych 1kV znajdujących się na działach będących pasem drogowym drogi powiatowej co stanowi odrębne opracowanie.W ramach przebudowy urządzeń elektroenergetycznych 1kV zostanie wykonana przebudowa urządzenia elektroenergetycznego 1kV zasilanego ze stacji transformatorowej S–755 15/0,4kV.- słupa nr 135 linii napowietrznej 1kV – wymagana aktualizacja opracowaniaProjekt organizacji ruchu- Docelowa organizacja ruchu stanowi odrębne opracowanie – wymagana aktualizacja opracowania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj. rodzaj robót do wykonania w ramach zamówienia określa Projekt techniczny oraz Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiące załącznik zał. Nr 1 do SWZ.W przypadku zmiany obowiązujących norm jakościowych w trakcie trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany dostosować jakość wykonywanych robót dotyczących przedmiotu zamówienia do nowych norm.Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia:- Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia Zamawiającemu gwarancji jakości wykonania min. 60 miesięcy.- Zamówienie należy realizować w oparciu o obowiązujące w budownictwie drogowym normy, instrukcje, szczegółowe specyfikacje techniczne na roboty utrzymaniowe.- Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszystkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy.

PZD.262.16.2024


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00287228/01 z dnia: 2024-04-16
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-04-23 10:00
Po zmianie:
2024-04-26 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-04-23 10:30
Po zmianie:
2024-04-26 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2024-05-23
Po zmianie:
2024-05-26
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE Zamawiający informuje, że udostępni projekt docelowej organizacji ruchu (wymagana aktualizacja), w celu prawidłowego skalkulowania ceny oznakowania pionowego oraz poziomego.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi do SWZ z uwagi na zakres i charakter wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert.
Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert ulegają zmianie, na dzień 26.04.2024 godziny składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45000000, 45100000, 45200000, 45231000, 45233000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin