Przetarg 12101007 - Przedmiotem zamówienia jest wykonanie systemu wczesnej...

   
Analizuj Zamówienie 12101007
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-11-20
przedmiot ogłoszenia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie systemu wczesnej detekcji pożaru oraz stałego systemu gaśniczego gazowego w czterech pomieszczeniach z rozdzielnicami elektrycznymi do obsługi multimedi
ów na wystawie stałej.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie stałych urządzeń gaśniczych gazowych oraz systemów wczesnej detekcji pożaru dla wybranych(czterech) odrębnych pomieszczeń w budynku Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie na podstawie dokumentacji wykonawczej dostarczonej przez Zamawiającego (załącznik nr 1 do SWZ).Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności zakup i dostarczenie do budynku wszystkich niezbędnych urządzeń, podzespołów, części eksploatacyjnych imontażowych oraz plików konfiguracyjnych (sterujących) i wgranie ich do urządzeń, przeprowadzenia prac montażowych oraz innych prac adaptacyjnych, integrację nowo wykonanych urządzeń z istniejącymi w budynku systemami ppoż. w tym centralą SAP, wykonanie testów próbnych dla każdego wykonanego urządzenia oraz prób i badań, potwierdzającychprawidłowość ich działania, potwierdzonych protokołem, przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, zawierającej m. in. uzgodnione projekty powykonawcze, dokumentację techniczno-ruchową i inną związaną z eksploatacją dostarczonych urządzeń, kopie plików konfiguracyjnych, odpowiadających za sterowanie zamontowanymi urządzeniami oraz służących integracji nowych urządzeń z pozostałymi urządzeniami ppoż. w budynku w zakresie, który jest wymaganydla zapewnienia ich prawidłowego działania, obsługi i skuteczności jako urządzenie ppoż.Po uruchomieniu wszystkich urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia Wykonawca nie później niż w ciągu 7 dni przeszkoli z ich obsługi wyznaczony przez Zamawiającego personel, nie przekraczający 10 osób.W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca przeprowadzi w każdym roku jej obowiązywania jeden roczny przegląd każdego wykonanego urządzenia, potwierdzony protokołem, który wykonawca przekaże zamawiającemu, nie później niż 7 dni po zakończeniu przeglądu.Sposób i miejsce realizacji zamówienia 1) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w dokumentacji projektowej oraz w projekcie umowy.2) Realizacja przedmiotu umowy odbywać się będzie w czynnym obiekcie, w związku z tym Wykonawca zobowiązany jest prowadzić przedmiotowe prace w sposób minimalizujący czynniki zakłócające pracę Zamawiającego.3) Wykonawca dokona w budynku niezbędnych oględzin pomieszczeń, których dotyczy przedmiot zamówienia, a takżeinnych pomieszczeń lub części budynku powiązanych z nimi funkcjonalnie lub istotnych dla należytego wykonaniaprzedmiotu zamówienia.4) Wykonawca będzie prowadził uzgodnienia i konsultacje robocze z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego, w szczególności w zakresie harmonogramu i planowanych do wykonania prac bieżących, w tym uwzględniające termin wykonania prac związanych z przygotowaniem pomieszczeń do montażu nowych urządzeń, dostawyurządzeń, prac wymagających czasowej dezaktywacji lub ograniczenia działania istniejących zabezpieczeń ppoż. oraz innych związanych z bezpieczeństwem w obiekcie. Zamawiający może wyrazić zgodę na przeprowadzenie części konsultacji z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej: poczty e-mail lub wideokonferencji.5) Wykonawca dokonana integracji wszystkich nowych urządzeń przeciwpożarowych objętych zamówieniem z centralą budynkową SSP (Bosch FPA 5000).6) Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą przez wykwalifikowanego projektanta lub projektantów, posiadających odpowiednie przeszkolenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe w projektowaniu tego typu urządzeń.7) Wykonawca wykona wszystkie prace zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami technicznymi mającymi zastosowanie dla poszczególnych urządzeń, wiedzą techniczną, dobrymi praktykami oraz dokona wyboru urządzeń i ich parametrów w oparciu o dostępne powszechnie na rynku rozwiązania oferowane przez uznanych producentów i nie wymagających na etapie realizacji projektu zlecania produkcji jednostkowej urządzeń i komponentów lub indywidualizacji ichprodukcji.8) W przypadku gdy zostaną dokonane zmiany w trakcie wykonania urządzeń w stosunku do projektu wykonawczego dostarczonego przez Zamawiającego, Wykonawca uzgodnieni z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych opracowane we własnym zakresie projekty wykonawcze urządzeń przeciwpożarowych, a także opracowane projektypowykonawcze.9) Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację wbudowanych urządzeń, w tym dokumentów butli ciśnieniowych służących do przechowywania środka gaśniczego, instrukcji obsługi przygotowanych/opracowanych przez ich producentów.Opis pomieszczeńPomieszczenia przewidziane do zabezpieczenia są miejscami, gdzie na ogół nie przebywają ludzie, pełnią funkcjętechniczną i z tego względu zaliczone są do kategorii PM o obciążeniu pożarowym poniżej 500MJ/m2.Pomieszczenie nr 1W pomieszczeniu zlokalizowany został akumulator UPS zasilania awaryjnego. Powierzchnia pomieszczenia ok. 13,15m2 iwysokości do 3,5 m. Sąsiaduje z pomieszczeniem nr 2.Pomieszczenie nr 2Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 1, który stanowi połączenie dwóch przestrzeni bezpośrednio do siebieprzylegających i oddzielonych ścianą oraz połączonych przejściem. W pomieszczeniu tym znajdują się szafy sterownicze doobsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej. Pomieszczenie to było rozbudowywane - powiększane w latach ubiegłych, jego szacunkowa powierzchnia to 70m2. Sąsiaduje z pomieszczeniem nr 1.Pomieszczenie nr 3Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 2. Powierzchnia pomieszczenia ok. 13,62 m2.W pomieszczeniu tym znajdują się szafy sterownicze do obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej.Pomieszczenie nr 4Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 3. Powierzchnia ok. 28,89 m2. W pomieszczeniu tym znajdują się szafysterownicze do obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej.DODATKOWE INFORMACJE:Zagadnienie 1 - Stosowanie klap odciążającychW celu zapewnienia skutecznego działania i bezpiecznej eksploatacji wbudowywanych urządzeń należy zapewnićodpowiednie środki, aby zapobiec nadmiernemu nadciśnieniu podczas wyzwolenia. Dopuszcza się realizację dekompresjipoprzez klapy odciążające (upustowe) lub technologicznie wraz z deklaracją producenta systemu SUG. W pomieszczeniunależy wykonać test szczelności przed zakończeniem robót.Zagadnienie 2 - Wybór producenta central sterujących SUGZ rozeznania rynku wykonanego przez Projektanta jest więcej niż jeden producent urządzeń, którego produkty są w staniezapewnić zgodność central oraz systemów SUG z wymogami normy PN-EN-12094. Zamawiający nie ogranicza i niewymaga realizacji zadania z wykorzystaniem produktów konkretnego producenta.Zagadnienie 3 - Integracja nowych urządzeń z budynkowym SSPNależy dostarczyć i zamontować nowe moduły kontrolne. Moduły kontrolne powinny być zlokalizowane przy centralachsterujących SUG i podłączone do istniejących pętli. Wykonawca w ofercie powinien przewidzieć zakup, instalację izaprogramowanie modułów kontrolnych. W odpowiedzi na pytanie Zamawiający informuje, że funkcjonujący w budynkusystem sygnalizacji pożarowej oparty na urządzeniach wyprodukowanych przez firmę Bosch jest możliwy do rozbudowy iposiada wolne adresy. Programowanie centrali SSP Boscha, jako działanie niezbędne do wykonania w celu dodanianowych elementów, jak również ostateczne zintegrowanie nowych urządzeń z tym systemem jest po stronie Wykonawcy.Zagadnienie 4 - Zapewnienie uzyskania wymaganej szczelności pomieszczeńZapewnienie wymaganej szczelności każdego pomieszczenia w którym ma zostać zamontowany SUG, niezbędnej dlaosiągnięcia skuteczności ugaszenia pożaru i zabezpieczenia przed nawrotem palenia (czas retencji) wraz ze skutecznymprzeprowadzeniem DoorFanTestów jest po stronie i na ryzyko Wykonawcy. W przypadku uzyskania negatywnego wynikutestów szczelności do obowiązków wykonawcy będzie należało usunięcie nieszczelności w zakresie wymaganym dlazapewnienia skuteczności gaśniczej wykonywanej instalacji SUG. Doszczelnienie pomieszczenia, jeśli zajdzie takakonieczność należy do Wykonawcy i powinno zostać uwzględnione w ofercie Wykonawcy.Zagadnienie 5 - Dodatkowe przegrody wydzielające przestrzenie gaszoneNależy zabudować przestrzeń pod drzwiami w tych dwóch przypadkach tak, aby każde z tych pomieszczeń stanowiłooddzielną strefę gaszeniową i możliwa była hermetyzacja tych przestrzeni. Wykonawca powinien uwzględnić kosztwykonania takich wydzieleń w świetle drzwi pod podłogą i zawrzeć ten zakres prac dla tych pomieszczeń w ofercie.Zagadnienie 6 – Zapewnienie gaszenia także części pod podłoga technicznąZgodnie z wytycznymi projektu należy połączyć przestrzeń pod podłogą techniczną z pozostałą częścią pomieszczenia, takby stanowiły jedną kubaturę gaszoną przez SUG. W tym celu można zastąpić część płyt pełnych płytami ażurowymi tak, abyzapewnić w trakcie wyładowania także gaszenie podłogi i instalacji znajdujących się pod nią. Alternatywnie można wykonaćdodatkowy rurociąg z dyszami pod podłogą. Zakres ten jest po stronie Wykonawcy. W każdym pomieszczeniu podłogatechniczna wykonana została z paneli o wymiarach 60cmx60cm. W pomieszczeniach gaszonych należy wymienić panelepełne podłogi podniesionej na panele perforowane zgodnie z poniższymi wymaganiami: perforacja musi być równomierna i stanowić więcej niż 40% powierzchni, i wymiary każdego pojedynczego otworu muszą przekraczać 10 mm x 10 mm, i grubość podłogi nie może być większa niż trzykrotny wymiar najmniejszego otworu.Zaleca się, aby panele były wykonane z materiałów niepalnych, np. ocynkowanej stali. Dobór konkretnego materiałupowinien również uwzględniać kompatybilność z istniejącą podłogą techniczną – zarówno pod względem sposobu montażu,nośności, jak i właściwości ognioodpornych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo-budowlanej stanowiącej Załącznik nr 1do SWZ

DPr.271.50.2025


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00558602/01 z dnia: 2025-11-26
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie systemu wczesnej detekcji pożaru oraz stałego systemu gaśniczego gazowego w czterech pomieszczeniach z rozdzielnicami elektrycznymi do obsługi multimediów na wystawie stałej.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie stałych urządzeń gaśniczych gazowych oraz systemów wczesnej detekcji pożaru dla wybranych
(czterech) odrębnych pomieszczeń w budynku Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie na podstawie dokumentacji wykonawczej dostarczonej przez Zamawiającego (załącznik nr 1 do SWZ).Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności zakup i dostarczenie do budynku wszystkich niezbędnych urządzeń, podzespołów, części eksploatacyjnych i
montażowych oraz plików konfiguracyjnych (sterujących) i wgranie ich do urządzeń, przeprowadzenia prac montażowych oraz innych prac adaptacyjnych, integrację nowo wykonanych urządzeń z istniejącymi w budynku systemami ppoż. w tym centralą SAP, wykonanie testów próbnych dla każdego wykonanego urządzenia oraz prób i badań, potwierdzających
prawidłowość ich działania, potwierdzonych protokołem, przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, zawierającej m. in. uzgodnione projekty powykonawcze, dokumentację techniczno-ruchową i inną związaną z eksploatacją dostarczonych urządzeń, kopie plików konfiguracyjnych, odpowiadających za sterowanie zamontowanymi urządzeniami oraz służących integracji nowych urządzeń z pozostałymi urządzeniami ppoż. w budynku w zakresie, który jest wymagany
dla zapewnienia ich prawidłowego działania, obsługi i skuteczności jako urządzenie ppoż.Po uruchomieniu wszystkich urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia Wykonawca nie później niż w ciągu 7 dni przeszkoli z ich obsługi wyznaczony przez Zamawiającego personel, nie przekraczający 10 osób.W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca przeprowadzi w każdym roku jej obowiązywania jeden roczny przegląd każdego wykonanego urządzenia, potwierdzony protokołem, który wykonawca przekaże zamawiającemu, nie później niż 7 dni po zakończeniu przeglądu.
Sposób i miejsce realizacji zamówienia 1) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w dokumentacji projektowej oraz w projekcie umowy.
2) Realizacja przedmiotu umowy odbywać się będzie w czynnym obiekcie, w związku z tym Wykonawca zobowiązany jest prowadzić przedmiotowe prace w sposób minimalizujący czynniki zakłócające pracę Zamawiającego.
3) Wykonawca dokona w budynku niezbędnych oględzin pomieszczeń, których dotyczy przedmiot zamówienia, a także
innych pomieszczeń lub części budynku powiązanych z nimi funkcjonalnie lub istotnych dla należytego wykonania
przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca będzie prowadził uzgodnienia i konsultacje robocze z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego, w szczególności w zakresie harmonogramu i planowanych do wykonania prac bieżących, w tym uwzględniające termin wykonania prac związanych z przygotowaniem pomieszczeń do montażu nowych urządzeń, dostawy
urządzeń, prac wymagających czasowej dezaktywacji lub ograniczenia działania istniejących zabezpieczeń ppoż. oraz innych związanych z bezpieczeństwem w obiekcie. Zamawiający może wyrazić zgodę na przeprowadzenie części konsultacji z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej: poczty e-mail lub wideokonferencji.
5) Wykonawca dokonana integracji wszystkich nowych urządzeń przeciwpożarowych objętych zamówieniem z centralą budynkową SSP (Bosch FPA 5000).
6) Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą przez wykwalifikowanego projektanta lub projektantów, posiadających odpowiednie przeszkolenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe w projektowaniu tego typu urządzeń.
7) Wykonawca wykona wszystkie prace zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami technicznymi mającymi zastosowanie dla poszczególnych urządzeń, wiedzą techniczną, dobrymi praktykami oraz dokona wyboru urządzeń i ich parametrów w oparciu o dostępne powszechnie na rynku rozwiązania oferowane przez uznanych producentów i nie wymagających na etapie realizacji projektu zlecania produkcji jednostkowej urządzeń i komponentów lub indywidualizacji ich
produkcji.
8) W przypadku gdy zostaną dokonane zmiany w trakcie wykonania urządzeń w stosunku do projektu wykonawczego dostarczonego przez Zamawiającego, Wykonawca uzgodnieni z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych opracowane we własnym zakresie projekty wykonawcze urządzeń przeciwpożarowych, a także opracowane projekty
powykonawcze.
9) Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację wbudowanych urządzeń, w tym dokumentów butli ciśnieniowych służących do przechowywania środka gaśniczego, instrukcji obsługi przygotowanych/opracowanych przez ich producentów.
Opis pomieszczeń
Pomieszczenia przewidziane do zabezpieczenia są miejscami, gdzie na ogół nie przebywają ludzie, pełnią funkcję
techniczną i z tego względu zaliczone są do kategorii PM o obciążeniu pożarowym poniżej 500MJ/m2.
Pomieszczenie nr 1
W pomieszczeniu zlokalizowany został akumulator UPS zasilania awaryjnego. Powierzchnia pomieszczenia ok. 13,15m2 i
wysokości do 3,5 m. Sąsiaduje z pomieszczeniem nr 2.
Pomieszczenie nr 2
Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 1, który stanowi połączenie dwóch przestrzeni bezpośrednio do siebie
przylegających i oddzielonych ścianą oraz połączonych przejściem. W pomieszczeniu tym znajdują się szafy sterownicze do
obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej. Pomieszczenie to było rozbudowywane - powiększane w latach ubiegłych, jego szacunkowa powierzchnia to 70m2. Sąsiaduje z pomieszczeniem nr 1.
Pomieszczenie nr 3
Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 2. Powierzchnia pomieszczenia ok. 13,62 m2.
W pomieszczeniu tym znajdują się szafy sterownicze do obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej.
Pomieszczenie nr 4
Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 3. Powierzchnia ok. 28,89 m2. W pomieszczeniu tym znajdują się szafy
sterownicze do obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej.
DODATKOWE INFORMACJE:
Zagadnienie 1 - Stosowanie klap odciążających
W celu zapewnienia skutecznego działania i bezpiecznej eksploatacji wbudowywanych urządzeń należy zapewnić
odpowiednie środki, aby zapobiec nadmiernemu nadciśnieniu podczas wyzwolenia. Dopuszcza się realizację dekompresji
poprzez klapy odciążające (upustowe) lub technologicznie wraz z deklaracją producenta systemu SUG. W pomieszczeniu
należy wykonać test szczelności przed zakończeniem robót.
Zagadnienie 2 - Wybór producenta central sterujących SUG
Z rozeznania rynku wykonanego przez Projektanta jest więcej niż jeden producent urządzeń, którego produkty są w stanie
zapewnić zgodność central oraz systemów SUG z wymogami normy PN-EN-12094. Zamawiający nie ogranicza i nie
wymaga realizacji zadania z wykorzystaniem produktów konkretnego producenta.
Zagadnienie 3 - Integracja nowych urządzeń z budynkowym SSP
Należy dostarczyć i zamontować nowe moduły kontrolne. Moduły kontrolne powinny być zlokalizowane przy centralach
sterujących SUG i podłączone do istniejących pętli. Wykonawca w ofercie powinien przewidzieć zakup, instalację i
zaprogramowanie modułów kontrolnych. W odpowiedzi na pytanie Zamawiający informuje, że funkcjonujący w budynku
system sygnalizacji pożarowej oparty na urządzeniach wyprodukowanych przez firmę Bosch jest możliwy do rozbudowy i
posiada wolne adresy. Programowanie centrali SSP Boscha, jako działanie niezbędne do wykonania w celu dodania
nowych elementów, jak również ostateczne zintegrowanie nowych urządzeń z tym systemem jest po stronie Wykonawcy.
Zagadnienie 4 - Zapewnienie uzyskania wymaganej szczelności pomieszczeń
Zapewnienie wymaganej szczelności każdego pomieszczenia w którym ma zostać zamontowany SUG, niezbędnej dla
osiągnięcia skuteczności ugaszenia pożaru i zabezpieczenia przed nawrotem palenia (czas retencji) wraz ze skutecznym
przeprowadzeniem DoorFanTestów jest po stronie i na ryzyko Wykonawcy. W przypadku uzyskania negatywnego wyniku
testów szczelności do obowiązków wykonawcy będzie należało usunięcie nieszczelności w zakresie wymaganym dla
zapewnienia skuteczności gaśniczej wykonywanej instalacji SUG. Doszczelnienie pomieszczenia, jeśli zajdzie taka
konieczność należy do Wykonawcy i powinno zostać uwzględnione w ofercie Wykonawcy.
Zagadnienie 5 - Dodatkowe przegrody wydzielające przestrzenie gaszone
Należy zabudować przestrzeń pod drzwiami w tych dwóch przypadkach tak, aby każde z tych pomieszczeń stanowiło
oddzielną strefę gaszeniową i możliwa była hermetyzacja tych przestrzeni. Wykonawca powinien uwzględnić koszt
wykonania takich wydzieleń w świetle drzwi pod podłogą i zawrzeć ten zakres prac dla tych pomieszczeń w ofercie.
Zagadnienie 6 – Zapewnienie gaszenia także części pod podłoga techniczną
Zgodnie z wytycznymi projektu należy połączyć przestrzeń pod podłogą techniczną z pozostałą częścią pomieszczenia, tak
by stanowiły jedną kubaturę gaszoną przez SUG. W tym celu można zastąpić część płyt pełnych płytami ażurowymi tak, aby
zapewnić w trakcie wyładowania także gaszenie podłogi i instalacji znajdujących się pod nią. Alternatywnie można wykonać
dodatkowy rurociąg z dyszami pod podłogą. Zakres ten jest po stronie Wykonawcy. W każdym pomieszczeniu podłoga
techniczna wykonana została z paneli o wymiarach 60cmx60cm. W pomieszczeniach gaszonych należy wymienić panele
pełne podłogi podniesionej na panele perforowane zgodnie z poniższymi wymaganiami:
 perforacja musi być równomierna i stanowić więcej niż 40% powierzchni, i
 wymiary każdego pojedynczego otworu muszą przekraczać 10 mm x 10 mm, i
 grubość podłogi nie może być większa niż trzykrotny wymiar najmniejszego otworu.
Zaleca się, aby panele były wykonane z materiałów niepalnych, np. ocynkowanej stali. Dobór konkretnego materiału
powinien również uwzględniać kompatybilność z istniejącą podłogą techniczną – zarówno pod względem sposobu montażu,
nośności, jak i właściwości ognioodpornych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo-budowlanej stanowiącej Załącznik nr 1
do SWZ
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie systemu wczesnej detekcji pożaru oraz stałego systemu gaśniczego gazowego w czterech pomieszczeniach z rozdzielnicami elektrycznymi do obsługi multimediów na wystawie stałej na podstawie dokumentacji wykonawczej (zał.nr 1 do SWZ).Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności zakup i dostarczenie do budynku wszystkich niezbędnych urządzeń,podzespołów,części eksploatacyjnych i montażowych oraz plików konfiguracyjnych(sterujących) i wgranie ich do urządzeń,przeprowadzenia prac montażowych oraz innych prac adaptacyjnych,integrację nowo wykonanych urządzeń z istniejącymi w budynku systemami ppoż.w tym centralą SAP,wykonanie testów próbnych dla każdego wykonanego urządzenia oraz prób i badań potwierdzających prawidłowość ich działania, potwierdzonych protokołem,przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonaw.,zawierającej m.in.uzgodnione projekty powykonawcze,dokumentację techniczno-ruchową i inną związaną z eksploatacją dostarczonych urządzeń,kopie plików konfiguracyjnych odpowiadających za sterowanie zamontowanymi urządzeniami oraz służących integracji nowych urządzeń z pozostałymi urządzeniami ppoż.w budynku w zakresie,który jest wymagany dla zapewnienia ich prawidłowego działania,obsługi i skuteczności jako urządzenie ppoż.Po uruchomieniu wszystkich urządzeń stanowiących przedmiot zamówieniaWykonawca nie później niż w ciągu 7 dni przeszkoli z ich obsługi wyznaczony przez Zamawiającego personel (max.10 osób).W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca przeprowadzi w każdym roku jej obowiązywania jeden roczny przegląd każdego wykonanego urządzenia,potwierdzony protokołem,który wykonawca przekaże zamawiającemu,nie później niż 7 dni po zakończeniu przeglądu.Sposób i miejsce realizacji zamówienia
1)Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w dokumentacji projektowej oraz w PPU.
2)Realizacja przedmiotu umowy odbywać się będzie w czynnym obiekcie,w związku z tym Wykonawca zobowiązany jest prowadzić przedmiotowe prace w sposób minimalizujący czynniki zakłócające pracę Zamawiającego.
3)Wykonawca dokona w budynku niezbędnych oględzin pomieszczeń,których dotyczy przedmiot zamówienia,a także innych pomieszczeń lub części budynku powiązanych z nimi funkcjonalnie lub istotnych dla należytego wykonania przedmiotu zamówienia.
4)Wykonawca będzie prowadził uzgodnienia i konsultacje robocze z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego,w szczególności w zakresie harmonogramu i planowanych do wykonania prac bieżących,w tym uwzględniające termin wykonania prac związanych z przygotowaniem pomieszczeń do montażu nowych urządzeń,dostawy urządzeń,prac wymagających czasowej dezaktywacji lub ograniczenia działania istniejących zabezpieczeń ppoż. oraz innych związanych z bezpieczeństwem w obiekcie.Zamawiający może wyrazić zgodę na przeprowadzenie części konsultacji z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej:poczty e-mail lub wideokonferencji.
5)Wykonawca dokonana integracji wszystkich nowych urządzeń przeciwpożarowych objętych zamówieniem z centralą budynkową SSP (Bosch FPA 5000).
6) Wykonawca opracuje dokumentację powykon. przez wykwalifikowanego projektanta lub projektantów,posiadających odpowiednie przeszkolenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe w projektowaniu tego typu urządzeń.
7)Wykonawca wykona wszystkie prace zgodnie z obowiązującymi przepisami,normami technicznymi mającymi zastosowanie dla poszczególnych urządzeń, wiedzą techniczną, dobrymi praktykami oraz dokona wyboru urządzeń i ich parametrów w oparciu o dostępne powszechnie na rynku rozwiązania oferowane przez uznanych producentów i nie wymagających na etapie realizacji projektu zlecania produkcji jednostkowej urządzeń i komponentów lub indywidualizacji ich produkcji. 8)W przypadku gdy zostaną dokonane zmiany w trakcie wykonania urządzeń w stosunku do projektu wykonawczego dostarczonego przez Zamawiającego,Wykonawca uzgodnieni z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych opracowane we własnym zakresie projekty wykonawcze urządzeń przeciwpożarowych, a także opracowane projekty powykonawcze.
9) Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację wbudowanych urządzeń, w tym dokumentów butli ciśnieniowych służących do przechowywania środka gaśniczego, instrukcji obsługi przygotowanych/opracowanych przez ich producentów.
Pomieszczenia przewidziane do zabezpieczenia są miejscami, gdzie na ogół nie przebywają ludzie, pełnią funkcję
techniczną i z tego względu zaliczone są do kategorii PM o obciążeniu pożarowym poniżej 500MJ/m2.
Opis pomieszczeń:
Pomieszczenie nr 1
W pomieszczeniu zlokalizowany został akumulator UPS zasilania awaryjnego.Powierzchnia pomieszczenia ok. 13,15m2 i wysokości do 3,5 m. Sąsiaduje z pomieszczeniem nr 2.
Pomieszczenie nr 2
Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 1, który stanowi połączenie dwóch przestrzeni bezpośrednio do siebie przylegających i oddzielonych ścianą oraz połączonych przejściem. W pomieszczeniu tym znajdują się szafy sterownicze do obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej. Pomieszczenie to było rozbudowywane - powiększane w latach ubiegłych, jego szacunkowa powierzchnia to 70m2. Sąsiaduje z pomieszczeniem nr 1.
Pomieszczenie nr 3
W pomieszczeniu tym znajdują się szafy sterownicze do obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej.
Pomieszczenie nr 4
Pomieszczenie sterowni – Control Room nr 3. Powierzchnia ok. 28,89 m2. W pomieszczeniu tym znajdują się szafy sterownicze do obsługi urządzeń multimedialnych na Wystawie Stałej.
DODATKOWE INFORMACJE:
Zagadnienie 1 - Stosowanie klap odciążających
W celu zapewnienia skutecznego działania i bezpiecznej eksploatacji wbudowywanych urządzeń należy zapewnić odpowiednie środki, aby zapobiec nadmiernemu nadciśnieniu podczas wyzwolenia. Dopuszcza się realizację dekompresji poprzez klapy odciążające (upustowe) lub technologicznie wraz z deklaracją producenta systemu SUG. W pomieszczeniu należy wykonać test szczelności przed zakończeniem robót.
Zagadnienie 2 - Wybór producenta central sterujących SUG
Z rozeznania rynku wykonanego przez Projektanta jest więcej niż jeden producent urządzeń, którego produkty są w stanie zapewnić zgodność central oraz systemów SUG z wymogami normy PN-EN-12094. Zamawiający nie ogranicza i nie wymaga realizacji zadania z wykorzystaniem produktów konkretnego producenta.
Zagadnienie 3 - Integracja nowych urządzeń z budynkowym SSP
Należy dostarczyć i zamontować nowe moduły kontrolne. Moduły kontrolne powinny być zlokalizowane przy centralach sterujących SUG i podłączone do istniejących pętli. Wykonawca w ofercie powinien przewidzieć zakup, instalację i zaprogramowanie modułów kontrolnych. W odpowiedzi na pytanie Zamawiający informuje, że funkcjonujący w budynku system sygnalizacji pożarowej oparty na urządzeniach wyprodukowanych przez firmę Bosch jest możliwy do rozbudowy i posiada wolne adresy. Programowanie centrali SSP Boscha, jako działanie niezbędne do wykonania w celu dodania nowych elementów, jak również ostateczne zintegrowanie nowych urządzeń z tym systemem jest po stronie Wykonawcy.
Zagadnienie 4 - Zapewnienie uzyskania wymaganej szczelności pomieszczeń
Zapewnienie wymaganej szczelności każdego pomieszczenia w którym ma zostać zamontowany SUG, niezbędnej dla osiągnięcia skuteczności ugaszenia pożaru i zabezpieczenia przed nawrotem palenia (czas retencji) wraz ze skutecznym przeprowadzeniem DoorFanTestów jest po stronie i na ryzyko Wykonawcy. W przypadku uzyskania negatywnego wyniku testów szczelności do obowiązków wykonawcy będzie należało usunięcie nieszczelności w zakresie wymaganym dla zapewnienia skuteczności gaśniczej wykonywanej instalacji SUG. Doszczelnienie pomieszczenia, jeśli zajdzie taka konieczność należy do Wykonawcy i powinno zostać uwzględnione w ofercie Wykonawcy.
Zagadnienie 5 - Dodatkowe przegrody wydzielające przestrzenie gaszone
Należy zabudować przestrzeń pod drzwiami w tych dwóch przypadkach tak, aby każde z tych pomieszczeń stanowiło oddzielną strefę gaszeniową i możliwa była hermetyzacja tych przestrzeni. Wykonawca powinien uwzględnić koszt wykonania takich wydzieleń w świetle drzwi pod podłogą i zawrzeć ten zakres prac dla tych pomieszczeń w ofercie.
Zagadnienie 6 – Zapewnienie gaszenia także części pod podłoga techniczną
Zgodnie z wytycznymi projektu należy połączyć przestrzeń pod podłogą techniczną z pozostałą częścią pomieszczenia, tak by stanowiły jedną kubaturę gaszoną przez SUG. W tym celu można zastąpić część płyt pełnych płytami ażurowymi tak, aby zapewnić w trakcie wyładowania także gaszenie podłogi i instalacji znajdujących się pod nią. Alternatywnie można wykonać dodatkowy rurociąg z dyszami pod podłogą. Zakres ten jest po stronie Wykonawcy. W każdym pomieszczeniu podłoga techniczna wykonana została z paneli o wymiarach 60cmx60cm. W pomieszczeniach gaszonych należy wymienić panele pełne podłogi podniesionej na panele perforowane zgodnie z poniższymi wymaganiami:
-perforacja musi być równomierna i stanowić więcej niż 40% powierzchni,i
-wymiary każdego pojedynczego otworu muszą przekraczać 10 mm x 10 mm,i
-grubość podłogi nie może być większa niż trzykrotny wymiar najmniejszego otworu.
Zaleca się,aby panele były wykonane z materiałów niepalnych,np.ocynkowanej stali.Dobór konkretnego materiału powinien również uwzględniać kompatybilność z istniejącą podłogą techniczną–zarówno pod względem sposobu montażu,nośności,jak i właściwości ognioodpornych.
Zagadnienie 7
Zamawiający dopuszcza warunkowo zastosowanie 1 centrali sterującej gaszeniem zamiast czterech oddzielnych w pomieszczeniach gaszonych pod warunkiem akceptacji projektu zamiennego rozwiązania na etapie realizacji zadania.W przypadku zastosowania 1 centrali sterowania gaszeniem wspólnej dla 4 stref gaszeniowych wymagane jest zastosowanie centrali z redundancją lub rozwiązanie równoważne.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo-budowlanej stanowiącej zał.nr 1 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
1. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być obligatoryjnie poprzedzone odbyciem wizji lokalnej. Z uwagi na fakt, że dostęp do jednego z pomieszczeń przewidzianych do zabezpieczenia jest możliwy wyłącznie w czasie zamknięcia wystawy stałej, preferowany dzień na odbycie wizji to wtorek, gdy muzeum jest nieczynne dla zwiedzających. Preferowane godziny przeprowadzenia wizji w tym dniu to godz. 8:00 - 20:00. W pozostałe dni, tj. poniedziałek, środa, czwartek i piątek odbycie wizji możliwe jest także przed otwarciem wystawy w godzinach 7:00-10:00 oraz po jej zamknięciu
od 18.00 do 22:00, po uprzednim ustaleniu terminu z zamawiającym.
2. Z przedmiotowego postępowania wyklucza się Wykonawcę w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3. Przed podpisaniem Umowy Wykonawca jest zobowiązany do złożenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na
kwotę nie mniejszą niż 400 000,00 zł brutto.
4. cd. informacji - Klauzura informacyjna:
8) posiada Pan/Pani:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, przy czym w przypadku, gdy
skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan
zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania
nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym
skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z
ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu
ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie
danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) Więcej informacji na temat sposobu realizacji Pani/Pana praw, określonych powyżej, może Pani/Pan uzyskać
kontaktując się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych w sposób określony w pkt. 1 i 2.
11) Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony
danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem,
wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
Po zmianie:
1.Złożenie oferty musi być obligatoryjnie poprzedzone odbyciem wizji lokalnej. Z uwagi na fakt, że dostęp do jednego z pomieszczeń przewidzianych do zabezpieczenia jest możliwy wyłącznie w czasie zamknięcia wystawy stałej, preferowany dzień na odbycie wizji to wtorek, gdy muzeum jest nieczynne dla zwiedzających. Preferowane godziny przeprowadzenia wizji w tym dniu to godz. 8:00 - 20:00. W pozostałe dni, tj. poniedziałek, środa, czwartek i piątek odbycie wizji możliwe jest także przed otwarciem wystawy w godzinach 7:00-10:00 oraz po jej zamknięciu
od 18.00 do 22:00, po uprzednim ustaleniu terminu z zamawiającym.
Szczegółowe informacje znajdują się w SWZ oraz w dokumencie Odpowiedzi na pytania i modyfikacja SWZ_26.11.2025r. opublikowanym na stronie prowadzonego postępowania.
2.Z przedmiotowego postęp.wyklucza się Wykonawcę w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności,o których mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3.Przed podpisaniem Umowy Wykonawca jest zobowiązany do złożenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na
kwotę nie mniejszą niż 400000,00 zł brutto.
4.cd. informacji - Klauzura informacyjna:
8) posiada Pan/Pani:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, przy czym w przypadku, gdy
skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan
zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania
nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym
skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z
ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu
ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie
danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) Więcej informacji na temat sposobu realizacji Pani/Pana praw, określonych powyżej, może Pani/Pan uzyskać
kontaktując się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych w sposób określony w pkt. 1 i 2.
11) Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony
danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem,
wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-10 12:00
Po zmianie:
2025-12-15 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-10 12:30
Po zmianie:
2025-12-15 12:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-08
Po zmianie:
2026-01-13
branża Ochrona
podbranża sprzęt i instalacje p-poż
kody CPV 44482000, 45000000, 45343200, 45450000, 51700000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin