Zlecenie 10318565 - Remont drewnianego mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu...

   
Zamówienie 10318565 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2024-03-13
przedmiot zlecenia
Remont drewnianego mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o nr inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn w km 0+651,34 te
j drogi
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest remont mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obrębie działek nr: 10008, 10009, 10012 (województwo wielkopolskie, powiat obornicki, gmina Oborniki, obręb ewidencyjny: 301601_5.0006 Gołaszyn). Obiekt mostowy zlokalizowany w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 jest w złym stanie technicznym i wymaga remontu. Wszystkie elementy drewniane na obiekcie są mocno uszkodzone, zbutwiałe (korozja biologiczna) i wymagają wymiany. Żelbetowe podpory mostu posiadają niewielkie ubytki betonu oraz są zanieczyszczone, ale ich ogólny stan jest dobry. Za skrzydełkami występują ubytki ziemi, które należy uzupełnić. W związku z wykonywaniem prac remontowych stan zagospodarowania terenu nie ulegnie zmianie. Projektowany obiekt budowlany to drogowy jednoprzęsłowy obiekt mostowy, którego przęsło wykonane jest z elementów drewnianych, a podpory z betonu zbrojonego, zlokalizowany w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn. Projektowana szerokość obiektu wyniesie 5,25 m. Projektowana długość całkowita obiektu łącznie z płytami najazdowymi wyniesie 9,35 m. Projektowane światło pionowe obiektu nie ulegnie zmianie i będzie wynosiło 1,46 m + 1,51 m. Projektowane światło poziome obiektu nie ulegnie zmianie i będzie wynosiło około 1,70 m. Podpory żelbetowe zostaną Sprawę prowadzi: Karolina Lewandowska -st.specjalista SL, Dział Administracyjno-Gospodarczy,
wyremontowane poprzez oczyszczenie powierzchni ręcznie szczotkami skrobakami, młotkami i mechanicznie szlifierkami z wszelkich luźnych fragmentów, następnie umycie wodą pod wysokim ciśnieniem (hydromonitoring) oraz poprzez uzupełnienie ubytków zaprawami PCC. Dolne części ścian podpór i skrzydeł zostaną odkopane na głębokość min. 0,50 m i następnie po oczyszczeniu na odkopanych powierzchniach betonowych zostanie wykonana powłokowa izolacja bitumiczna, układana w 3 warstwach (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo- lateksowa emulsja anionowa). Izolację należy wyprowadzić min. 15 cm ponad powierzchnię projektowanego terenu. Żelbetowe płyty najazdowe zostaną oczyszczone z zanieczyszczań oraz z wszelkich luźnych fragmentów i następnie lokalne ubytki zostaną uzupełnione zaprawami PCC II. Nowy ustrój nośny przęsła wykonany zostanie z belek drewnianych BSH o wymiarach 240x320 mm w klasie GL28h. Belki drewniane zostaną stężone ze sobą ceownikami stalowymi C120 ze stali S235 (otwory O18mm w ceownikach w rozstawach co 348mm) poprzez śruby M16x350mm ze stali 8.8, nakrętki i podkładki powiększone (elementy złączne - powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Na ceownikach wykonane zostaną antykorozyjne powłoki malarskie o grubości min. 280 pm (system malarski epoksydowo-poliuretanowy typ W2a - 3 warstwy - warstwa podkładowa, warstwa pośrednia, warstwa wierzchnia, przygotowanie powierzchni do stopnia Sa 2^). Dźwigary zostaną oparte na podporach poprzez przekładki z papy termozgrzewalnej. Górna powierzchnia oraz końcówki dźwigarów zostaną dodatkowo zabezpieczone powłoką bitumiczną wykonaną na zimno (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo-lateksowa emulsja anionowa). Na dźwigarach wykonane zostaną przekładki izolacyjne z papy termozgrzewalnej. Belki BSH zostaną zabezpieczone impregnatami do zabezpieczenia drewna przed działaniem owadów, grzybów, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa).
Na dźwigarach drewnianych zostanie zamontowana konstrukcja nawierzchni (dylina) w postaci bal drewnianych o wymiarach 80x240 mm z drewna liściastego twardego klasy minimum D30. Dylina zostanie zamocowana do dźwigarów za pomocą gwoździ (gwoździe stalowe 6,0x175mm lub 6,3x180mm, powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Elementy dyliny zostaną zabezpieczone preparatami do ochrony przeciwko owadom, grzybom, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Na krawędziach obiektu na przęśle oraz na dojazdach zostaną zamontowane nowe balustrady drewniane z drewna iglastego klasy minimum C30 (odtworzenie istniejącego rozwiązania). Elementy balustrad zostaną zespolone ze sobą dodatkowo za pomocą wkrętów do drewna (wkręty stalowe 6mm, powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Elementy balustrad drewnianych zostaną zabezpieczone preparatami do ochrony przeciwko owadom, grzybom, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Słupki środkowe zostaną przytwierdzone do konstrukcji przęsła, a słupki skrajne zostaną zamontowane w stopach fundamentowych wykonanych z betonu C20/25 zbrojonego stalą B500SP. Przed zabetonowaniem dolne części słupków skrajnych zostaną dodatkowo pokryte powłokami bitumicznymi na zimno (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo-lateksowa emulsja anionowa).
Szczeliny na styku ścianek zaplecznych z dyliną drewnianą i płytami najazdowymi zostaną uszczelnione elastyczną masą trwale plastyczną (polietylenowy sznur dylatacyjny + primer + elastyczna masa trwale plastyczna). Dno cieku Dopływ spod Maniewa zostanie wyrównane oraz oczyszczone ze śmieci i roślinności. Skarpy za przyczółkami i przy skrzydłach zostaną poddane regulacji poprzez uzupełnienie ubytków ziemi, reprofilację powierzchni (humusowanie gr. min 10 cm) i obsianie trawą. Remont dojazdów do obiektu będzie polegał na oczyszczeniu płyt betonowych z wszelkich luźnych fragmentów, uzupełnienie ubytków w płytach najazdowych zaprawami PCC II oraz uzupełnieniu kruszywa nawierzchni jezdni w bezpośredniej bliskości obiektu za płytami najazdowymi. Pobocza zostaną oczyszczone, nadmiar ziemi usunięty, a powierzchnie poboczy wyprofilowane w celu lepszego odprowadzania wód opadowych i roztopowych z dojazdów do mostu.
branża Drogownictwo
podbranża mosty, wiadukty
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin