Zlecenie 10318565 - Remont drewnianego mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu...
(zakończone) | Zamówienie 10318565|
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2024-03-13 |
przedmiot zlecenia | Remont drewnianego mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o nr inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn w km 0+651,34 te j drogi 2. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest remont mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obrębie działek nr: 10008, 10009, 10012 (województwo wielkopolskie, powiat obornicki, gmina Oborniki, obręb ewidencyjny: 301601_5.0006 Gołaszyn). Obiekt mostowy zlokalizowany w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 jest w złym stanie technicznym i wymaga remontu. Wszystkie elementy drewniane na obiekcie są mocno uszkodzone, zbutwiałe (korozja biologiczna) i wymagają wymiany. Żelbetowe podpory mostu posiadają niewielkie ubytki betonu oraz są zanieczyszczone, ale ich ogólny stan jest dobry. Za skrzydełkami występują ubytki ziemi, które należy uzupełnić. W związku z wykonywaniem prac remontowych stan zagospodarowania terenu nie ulegnie zmianie. Projektowany obiekt budowlany to drogowy jednoprzęsłowy obiekt mostowy, którego przęsło wykonane jest z elementów drewnianych, a podpory z betonu zbrojonego, zlokalizowany w ciągu dojazdu ppoż. nr 9 o numerze inw. 220/8 na terenie Leśnictwa Gołaszyn. Projektowana szerokość obiektu wyniesie 5,25 m. Projektowana długość całkowita obiektu łącznie z płytami najazdowymi wyniesie 9,35 m. Projektowane światło pionowe obiektu nie ulegnie zmianie i będzie wynosiło 1,46 m + 1,51 m. Projektowane światło poziome obiektu nie ulegnie zmianie i będzie wynosiło około 1,70 m. Podpory żelbetowe zostaną Sprawę prowadzi: Karolina Lewandowska -st.specjalista SL, Dział Administracyjno-Gospodarczy, wyremontowane poprzez oczyszczenie powierzchni ręcznie szczotkami skrobakami, młotkami i mechanicznie szlifierkami z wszelkich luźnych fragmentów, następnie umycie wodą pod wysokim ciśnieniem (hydromonitoring) oraz poprzez uzupełnienie ubytków zaprawami PCC. Dolne części ścian podpór i skrzydeł zostaną odkopane na głębokość min. 0,50 m i następnie po oczyszczeniu na odkopanych powierzchniach betonowych zostanie wykonana powłokowa izolacja bitumiczna, układana w 3 warstwach (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo- lateksowa emulsja anionowa). Izolację należy wyprowadzić min. 15 cm ponad powierzchnię projektowanego terenu. Żelbetowe płyty najazdowe zostaną oczyszczone z zanieczyszczań oraz z wszelkich luźnych fragmentów i następnie lokalne ubytki zostaną uzupełnione zaprawami PCC II. Nowy ustrój nośny przęsła wykonany zostanie z belek drewnianych BSH o wymiarach 240x320 mm w klasie GL28h. Belki drewniane zostaną stężone ze sobą ceownikami stalowymi C120 ze stali S235 (otwory O18mm w ceownikach w rozstawach co 348mm) poprzez śruby M16x350mm ze stali 8.8, nakrętki i podkładki powiększone (elementy złączne - powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Na ceownikach wykonane zostaną antykorozyjne powłoki malarskie o grubości min. 280 pm (system malarski epoksydowo-poliuretanowy typ W2a - 3 warstwy - warstwa podkładowa, warstwa pośrednia, warstwa wierzchnia, przygotowanie powierzchni do stopnia Sa 2^). Dźwigary zostaną oparte na podporach poprzez przekładki z papy termozgrzewalnej. Górna powierzchnia oraz końcówki dźwigarów zostaną dodatkowo zabezpieczone powłoką bitumiczną wykonaną na zimno (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo-lateksowa emulsja anionowa). Na dźwigarach wykonane zostaną przekładki izolacyjne z papy termozgrzewalnej. Belki BSH zostaną zabezpieczone impregnatami do zabezpieczenia drewna przed działaniem owadów, grzybów, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Na dźwigarach drewnianych zostanie zamontowana konstrukcja nawierzchni (dylina) w postaci bal drewnianych o wymiarach 80x240 mm z drewna liściastego twardego klasy minimum D30. Dylina zostanie zamocowana do dźwigarów za pomocą gwoździ (gwoździe stalowe 6,0x175mm lub 6,3x180mm, powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Elementy dyliny zostaną zabezpieczone preparatami do ochrony przeciwko owadom, grzybom, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Na krawędziach obiektu na przęśle oraz na dojazdach zostaną zamontowane nowe balustrady drewniane z drewna iglastego klasy minimum C30 (odtworzenie istniejącego rozwiązania). Elementy balustrad zostaną zespolone ze sobą dodatkowo za pomocą wkrętów do drewna (wkręty stalowe 6mm, powłoka cynkowa Fe/Zn 25c). Elementy balustrad drewnianych zostaną zabezpieczone preparatami do ochrony przeciwko owadom, grzybom, wymywaniu i próchnicy (klasa użytkowania KL4 wg PN-EN 335:2013-07, metoda ciśnieniowo-próżniowa, preparat na bazie aktywnej miedzi Cu-HDO, barwa brązowa). Słupki środkowe zostaną przytwierdzone do konstrukcji przęsła, a słupki skrajne zostaną zamontowane w stopach fundamentowych wykonanych z betonu C20/25 zbrojonego stalą B500SP. Przed zabetonowaniem dolne części słupków skrajnych zostaną dodatkowo pokryte powłokami bitumicznymi na zimno (wodna bezrozpuszczalnikowa asfaltowo-lateksowa emulsja anionowa). Szczeliny na styku ścianek zaplecznych z dyliną drewnianą i płytami najazdowymi zostaną uszczelnione elastyczną masą trwale plastyczną (polietylenowy sznur dylatacyjny + primer + elastyczna masa trwale plastyczna). Dno cieku Dopływ spod Maniewa zostanie wyrównane oraz oczyszczone ze śmieci i roślinności. Skarpy za przyczółkami i przy skrzydłach zostaną poddane regulacji poprzez uzupełnienie ubytków ziemi, reprofilację powierzchni (humusowanie gr. min 10 cm) i obsianie trawą. Remont dojazdów do obiektu będzie polegał na oczyszczeniu płyt betonowych z wszelkich luźnych fragmentów, uzupełnienie ubytków w płytach najazdowych zaprawami PCC II oraz uzupełnieniu kruszywa nawierzchni jezdni w bezpośredniej bliskości obiektu za płytami najazdowymi. Pobocza zostaną oczyszczone, nadmiar ziemi usunięty, a powierzchnie poboczy wyprofilowane w celu lepszego odprowadzania wód opadowych i roztopowych z dojazdów do mostu. |
branża | Drogownictwo |
podbranża | mosty, wiadukty |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Wielkopolskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Wielkopolskie |