Przetarg 7492140 - Roboty instalacyjne elektryczne w budynku administracyjnym...

   
Analizuj Zamówienie 7492140 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-05-20
przedmiot ogłoszenia
Roboty instalacyjne elektryczne w budynku administracyjnym KOWR OT w Opolu przy ul. 1 Maja 6 – 2 zadania częściowe. Postępowanie n
r OP.WOP.ZP.18.2020.RB
Numer referencyjny: OP.WOP.ZP.18.2020.RB

Roboty instalacyjne elektryczne w
budynku administracyjnym KOWR OT w Opolu przy ul. 1 Maja 6 – 2 zadania częściowe. Zadanie częściowe nr 1:
Remont instalacji odgromowej na budynku administracyjnym Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział
Terenowy w Opolu przy ul. 1 Maja 6. Zadanie częściowe nr 2: Przebudowa instalacji Głównego Wyłącznika Prądu
Przeciwpożarowego w budynku administracyjnym Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w
Opolu, przy ul. 1 Maja 6. 3.2. Wymóg zatrudnienia pracowników na umowę pracę – dotyczy zadania częściowego nr
1: 1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub
podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia,
których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy, tj w
szczególności.: prace fizyczne polegające na rozebraniu nawierzchni z kostki betonowej lub żużlowej, prace
fizyczne polegające na ponownym położeniu nawierzchni z kostki betonowej lub żużlowej na posypce cementowopiaskowej
z wypełnieniem spoin zaprawą cementową, prace fizyczne przy robotach budowlano – instalacyjnych
dot. instalacji elektrycznych osób na stanowiskach robotniczych Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. – Kodeks pracy z p.zm.: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy
określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez
pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem 2. Wykonawca lub podwykonawca
zatrudni wyżej wymienione osoby na okres od rozpoczęcia prac będących przedmiotem zamówienia do momentu
zgłoszenia ich Zamawiającemu do odbioru. W przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez
pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej
osoby. 3. Jeżeli oferta zostanie złożona przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą
(samozatrudnienie), która części czynności wskazane przez Zamawiającego, a wymagające zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę wykonuje samodzielnie, to wymóg Zamawiającego nie będzie miał zastosowania tylko do
tej osoby. 4. Jeżeli oferta zostanie złożona przez spółkę osobową, w której wspólnicy będą samodzielnie świadczyli
pracę w zakresie części czynności określonych przez Zamawiającego, to wymóg Zamawiającego nie będzie miał
zastosowania tylko do tych osób. 5. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań
określonych w pkt 1 nin. ustępu oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały opisane w § 9 wzoru
umowy – załącznik nr 7A i 7B do siwz. 6. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zostanie wezwany przez
Zamawiającego do złożenia dokumentów, o których mowa w rozdziale XVII ust. 17.5. siwz 3.3. Pozostałe
informacje: 1. Równoważność materiałów: 1) nazwy handlowe materiałów użyte w dokumentach przetargowych i
dokumentacji technicznej winny być traktowane jako definicje standardu, a nie jako konkretne nazwy handlowe
zastosowanych materiałów, 2) zastosowane w dokumentacji projektowej nazwy handlowe, marki zaprojektowanych
materiałów, urządzeń, innych są niezbędne do należytego wykonania zamówienia. W związku z powyższym dla
właściwego opisania przedmiotu zamówienia niezbędne jest zastosowanie nazw handlowych. Wszystkie
wymienione marki należy rozumieć wzory, marki referencyjne i mogą mieć zastosowanie inne równoważne
materiały, urządzenia o nie gorszych parametrach i właściwościach technicznych, które zachowują minimum te same
parametry, co wymienione w dokumentacji projektowej i STWIORB. Po uzgodnieniu z Zamawiającym, Wykonawca
robót budowanych może zastosować inne równoważne materiały budowlane, urządzenia itp. 3) jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazany jest konkretny materiał, wyrób lub urządzenie, należy to
traktować jako wytyczną technicznojakościową i zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji
technicznej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub
bezpośrednio materiał, wyrób lub urządzenie dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i
parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania
charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji technicznej. 4)
zgodnie z orzeczeniem KIO z dnia 20 grudnia 2016 r. (sygn. akt. KIO 2312/16) „jako rozwiązania równoważne
należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych a znajdujących się w
dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje
minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - wykonawca obowiązany jest zaoferować
produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. 2.
Realizowane prace powinny spełniać wymagania obowiązujących przepisów, norm oraz być zgodne z zasadami
sztuki budowlanej. 3. Wykonawca we własnym zakresie utrzyma należyte oznakowanie i zabezpieczenie placu
budowy. 4. Wykonawca zobowiąże się w podpisanej przez strony umowie (rozdział XI umowy), do udzielenia
gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, która będzie wynosić co najmniej 24 miesięcy. Wykonawca może
zaproponować dłuższy okres gwarancji, na zasadach opisanych w rozdziale XVI siwz. 5. Dołączony do SIWZ
przedmiar robót nie stanowi podstawy wykonania zamówienia, służy wyłącznie jako materiał pomocniczy do
sporządzenia przez Wykonawcę ceny oferty. 6. Przed złożeniem oferty zalecana jest wizja w terenie i w razie
wątpliwości lub braków w dokumentacji, złożenie pisemnego zapytania. 7. W przypadku stwierdzenia przez
wykonawców podczas wizji lokalnej konieczności wykonania prac niewymienionych w dokumentacji technicznej, a
niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i mających wpływ na cenę oferty, zaleca się
przed złożeniem oferty do pisemnego zapytania złożonego w trybie art. 38 ust. 1 ustawy Pzp
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1 Nazwa: Remont instalacji odgromowej na budynku administracyjnym Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Opolu przy ul. 1 Maja 6
1) Ogólny zakres robót obejmuje w szczególności: a) montaż zwodów instalacji odgromowej - przewody nienaprężane poziome mocowane na wspornikach obsadzanych, b) montaż zwodów instalacji odgromowej - przewody nienaprężane pionowe mocowane na wspornikach obsadzanych, c) montaż uziomów powierzchniowych poziomych w wykopie, d) montaż iglic typu IO-5.0 na dachu z gotowymi kotwami, e) montaż iglic typu IO-2.0 na dachu z gotowymi kotwami, f) montaż przewodów uziemiających i wyrównawczych mocowanych na wspornikach ściennych na innym podłożu, g) mechaniczne pogrążanie uziomów pionowych prętowych w gruncie, h) badanie uziomu otokowego, i) badanie uziemienia ochronnego lub roboczego - pierwszy pomiar, j) sporządzenie protokołów badań, k) opłata za zajęcie pasa drogowego po uprzednim uzyskaniu pozwolenia przez Wykonawcę, l) rozebranie nawierzchni z kostki betonowej 14x12 cm lub żużlowej 14x14 cm na podsypce cementowopiaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową, m) ponowne położenie nawierzchni ze zdjętej kostki betonowej 14x12 cm lub żużlowej 14x14 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową. 2) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej dot. realizowanego remontu w tym protokołów z prób pomiarowych podpisanych przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. 3) Potwierdzeniem wykonania robót będzie protokół zdawczo – odbiorczy wykonania robót. 4) W ramach realizacji przedmiotu zamówienia do obowiązków Wykonawcy, których wykonanie Wykonawca ma uwzględnić w cenie oferty należy również, w szczególności: a) uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń w szczególności pozwolenia na zajęcie pasa drogowego, b) realizacja robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, c) dostawa materiałów wykorzystywanych do wykonania przedmiotu zamówienia na własny koszt i ryzyko, d) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich wymagalnych uzgodnień (jeżeli są wymagane) i odbiorów, e) przeprowadzenie wszelkich niezbędnych przepisami prawa oraz specyfiką funkcjonowania Zamawiającego, prób, badań i odbiorów, rozruchów technologicznych, których pozytywny wynik jest warunkiem dokonania pozytywnego odbioru technicznego robót i sprawnego funkcjonowania budynku, f) wykonania na swój koszt i ryzyko w okresie gwarancji napraw serwisowych z uwzględnieniem w szczególności kosztów dojazdu, robocizny, dostawy i wymiany części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, usunięcia i utylizacji wymienionych elementów, g) wykonania na swój koszt i ryzyko w okresie gwarancji przeglądów technicznych i innych czynności serwisowych, wynikających w instrukcji użytkowania oraz obowiązujących przepisów i norm prawnych z uwzględnieniem w szczególności kosztów dojazdu, robocizny, dostawy i wymiany części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, usunięcia i utylizacji wymienionych elementów; 5) Szczegółowy zakres robót został opisany w: a) Projekcie budowlano - wykonawczym – załącznik nr 8A do siwz, b) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (stwiorb) – załącznik nr 8B do siwz, c) przedmiarze robót– załącznik nr 8C do siwz, d) pozostałe informacje o przedmiocie umowy zostały zawarte we wzorze umowy – załącznik nr 7A do siwz.

Część nr: 2 Nazwa: Przebudowa instalacji Głównego Wyłącznika Prądu Przeciwpożarowego w budynku administracyjnym Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Opolu, przy ul. 1 Maja 6
1) Ogólny zakres robót obejmuje w szczególności: a) oprzewodowanie istniejących wyłączników prądu, b) zabudowę przycisku sterującego PWP1 w przedsionku wejścia głównego do budynku, c) montaż tablicy informacyjne przy PWP1, d) sporządzenie schematu zasilania budynku, e) aktualizację schematów rozdzielnic. 2) Po zakończeniu robót należy przeprowadzić próby montażowe obejmujące badania i pomiary. Próby zadziałania należy wykonać w obecności Zamawiającego. Zakres podstawowych prób obejmuje: pomiar rezystancji izolacji instalacji sprawdzenie skuteczności wyłączenia obiektu spod napięcia. 3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej dot. realizowanej inwestycji w tym protokołów z prób pomiarowych podpisanych przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. 4) Potwierdzeniem wykonania robót będzie protokół zdawczo – odbiorczy wykonania robót. 5) W ramach realizacji przedmiotu zamówienia do obowiązków Wykonawcy, których wykonanie Wykonawca uwzględnił w cenie oferty należy również, w szczególności: a) realizacja robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, b) dostawa materiałów wykorzystywanych do wykonania przedmiotu zamówienia na własny koszt i ryzyko, c) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich wymagalnych uzgodnień (jeżeli są wymagane) i odbiorów, d) przeprowadzenie wszelkich niezbędnych przepisami prawa oraz specyfiką funkcjonowania Zamawiającego, prób, badań i odbiorów, rozruchów technologicznych, których pozytywny wynik jest warunkiem dokonania pozytywnego odbioru technicznego robót i sprawnego funkcjonowania budynku, e) wykonania na swój koszt i ryzyko w okresie gwarancji napraw serwisowych z uwzględnieniem w szczególności kosztów dojazdu, robocizny, dostawy i wymiany części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, usunięcia i utylizacji wymienionych elementów, f) wykonania na swój koszt i ryzyko w okresie gwarancji przeglądów technicznych i innych czynności serwisowych, wynikających w instrukcji użytkowania oraz obowiązujących przepisów i norm prawnych z uwzględnieniem w szczególności kosztów dojazdu, robocizny, dostawy i wymiany części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, usunięcia i utylizacji wymienionych elementów; 6) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za zgodność z dokumentacją projektową. Rodzaje (typy) urządzeń, osprzętu i materiałów pomocniczych zastosowanych do wykonywania instalacji powinny być zgodne z podanymi w dokumentacji projektowej oraz posiadające atesty pożarowe. Zastosowanie do wykonania instalacji innych rodzajów (typów) urządzeń i osprzętu niż wymienione w projekcie dopuszczalne jest jedynie pod warunkiem wprowadzenia do dokumentacji projektowej zmian uzgodnionych w obowiązującym trybie z Zamawiającym. 7) Szczegółowy zakres robót został opisany w: a) Projekcie wykonawczym – załącznik nr 9A do siwz, e) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (stwiorb) – załącznik nr 9B do siwz, b) przedmiarze robót– załącznik nr 9C do siwz, c) pozostałe informacje o przedmiocie umowy zostały zawarte we wzorze umowy – załącznik nr 7B do siwz
branża Energoelektryczna
podbranża instalacje wewnętrzne
kody CPV 31214130, 45300000, 45310000, 45312310, 45312311
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Opolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Opolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin