Zlecenie 7514192 - Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania...

   
Zamówienie 7514192 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2020-06-03
przedmiot zlecenia
Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Remont strumienia Pilchówka na odcinku od ul. Zegadłowicza (od km 0
+000 do km 0+320) oraz istniejącego strumienia ziemnego piaskownika
Remont strumienia Pilchówka na odcinku od ul. Zegadłowicza (od km 0+000 do km 0+320) oraz istniejącego strumienia ziemnego piaskownika.
Zakres prac obejmuje między innymi:
Roboty przygotowawcze, tymczasowe, zabezpieczające, towarzyszące i pomiarowe.
Roboty rozbiórkowe istniejących obiektów, powierzchni utwardzonych z wywiezieniem i utylizacją.
Roboty ziemne z wywiezieniem i utylizacją gruntu.
Zabezpieczenie skrzyżowań z istniejącą infrastrukturą.
Remont piaskownika i związanych z nim budowli hydrotechnicznych, a w szczególności:
- czaszy piaskownika (odmulenie i profilowania dna i skarp),
- konstrukcji wylotowej z piaskownika (dwa rzędy palisady drewnianej z uszczelnieniem gliną i geomembraną),
- przelewu awaryjnego,
- przelewu eksploatacyjnego,
Remont strumienia Pilchówka (umocnienie kiszką faszynową, narzutem kamiennym w dnie i skarp matą przeciwerozyjną biodegradowalną wraz z obiektami z nimi związanymi.
Wykonanie nawierzchni dojazdu technologicznego.
Odtworzenie trawników (obsiew mieszanką traw) wraz z ich pielęgnacją w okresie trwania robót budowlanych.
Dokładny zakres prac został zawarty w dokumentacji projektowo- kosztorysowej, która jest dostępna w siedzibie Zamawiającego (do wglądu lub wypożyczenia). Również istnieje możliwość pobrania ze strony ZUK, w związku z ogłoszonym przetargiem na realizację inwestycji (http://bip.zuk.szczecin.pl/zamowienia/pokaz/796.dhtml)
Dla wykonawcy realizującego prace budowlane przewiduje się wynagrodzenie płatne ryczałtowo na podstawie faktur częściowych po protokolarnym odbiorze częściowym robót.
Przewidywany czas realizacji zadania do końca lipca 2020 r.
W związku z powyższym Zakład Usług Komunalnych w Szczecinie zaprasza do złożenia oferty cenowej na sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania.
Sprawowanie nadzoru przewidywane jest w specjalnościach:
1. Inżynieryjnej hydrotechnicznej lub lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający wymaga, aby funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego pełniła osoba posiadająca wykształcenie wyższe techniczne oraz praktykę zawodową przy pełnieniu funkcji: inspektora nadzoru inwestorskiego lub inżyniera rezydent lub inżyniera kontraktu lub pełniła funkcję kierownika budowy/robót przy obiektach hydrotechnicznych, ciekach lub rowach melioracyjnych.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności:
- ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843),
- ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.),
- ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
Do ogólnych obowiązków nadzoru inwestorskiego należeć będą m.in. niżej wymienione działania:
podejmowanie działań zgodnie z ustawą Prawo Budowlane,
koordynacja i nadzór nad realizacją zadania w celu zapewnienia realizacji zgodnie z siwz, umową, dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, osiągnięcia wysokiej jakości wykonania prac terminowym wykonaniem inwestycji,
wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacja zadania,
działanie we współpracy z zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie realizacji zadania,
zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynowanie działań zgodnie z wymaganiami Zamawiającego,
jeśli zajdzie potrzeba organizowanie oraz prowadzenie narad budowy i narad technicznych,
wnioskowanie o wykonanie robot dodatkowych, uzupełniających i zamiennych,
nadzór i kontrola płatności Wykonawcy za wykonane roboty wraz z rozliczeniem końcowym robót inwestycyjnych oraz zapobieganie nieuzasadnionym roszczeniom Wykonawcy,
potwierdzenie gotowości wykonanych robót do odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego, przygotowanie dokumentacji odbiorowej oraz uczestnictwo w pracach odbiorowych,
wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących roszczeń Wykonawcy.
Obowiązki na etapie poprzedzającym rozpoczęcie robót:
dostarczenie przed dniem podpisania umowy oświadczeń inspektora nadzoru stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru przy realizacji zadania,
zapoznanie się z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacja przetargową w zakresie udzielonych odpowiedzi i wyjaśnień, umową o wykonanie robót, warunkami pozwolenia na budowę jak również z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami.
Obowiązki na etapie realizacji robót:
opiniowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego robót przedstawionego przez Wykonawcę robót,
stała obecność na placu budowy w trakcie realizacji zadania,
bieżąca kontrola dziennika budowy, rejestracja w dzienniku budowy postępu prac budowlanych oraz wszystkich istotnych zdarzeń związanych z realizacją robót budowlanych,
bieżąca kontrola placu budowy w zakresie bhp i p.poż., kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i utrzymania porządku na budowie, w tym sprawdzenie i zatwierdzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz wymagań przepisów ochrony środowiska,
kontrola prawidłowości składowania i przechowywania materiałów budowlanych na placu budowy,
bieżąca kontrola wykonywanych robót pod względem zgodności z dokumentacją projektową, technologią wykonania robót, siwz i umową, ofertą Wykonawcy robót, jakością, obowiązującymi normami i przepisami,
weryfikacja i zatwierdzanie wniosków materiałowych materiałów przeznaczonych do wbudowania,
bieżąca kontrola jakości wbudowywanych materiałów,
ścisła współpraca z projektantami sprawującymi nadzór autorski i innymi podmiotami w zakresie inwestycji,
bieżące informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, w tym mających wpływ na nieterminowość wykonania robót, zwiększenie kosztów, itp. oraz proponowanie rozwiązań,
w porozumieniu z Zamawiającym-każdorazowo zawiadamianie właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia przepisów ustawy Prawo Budowlane, rażących nieprawidłowościach i odstępstwach, a także dotyczących bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, ochrony środowiska oraz gospodarki odpadami,
udzielanie Wykonawcy robót wszelkich informacji i wyjaśnień w zakresie realizowanego zadania,
wstrzymywanie robót budowlanych prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu, niezgodnie z dokumentacją techniczną i umową i niezwłoczne pisemne informowanie o tych zdarzeniach Zamawiającego,
kontrola zgodności oznakowania robót z projektem, przepisami obowiązującego prawa oraz wszelkimi innymi uzgodnieniami,
wnioskowanie o usunięcie z placu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się w sposób niewłaściwy lub jest niekompetentna lub niedbała w wykonywaniu swojej pracy,
wnioskowanie i usuwanie podwykonawców nie zgłoszonych i nie zatwierdzonych przez Zamawiającego zgodnie z ustawą PZP,
organizowanie oraz prowadzenie w przypadku wystąpienia potrzeby narad technicznych oraz sporządzanie i przekazywanie protokołów uczestnikom narad w terminie do 5 dni od daty narady w formie drukowanej i elektronicznej,
bieżące egzekwowanie ustaleń z narad technicznych i spotkań dot. realizacji zadania;
rozliczanie Wykonawcy robót oraz zatwierdzonych podwykonawców robót pod względem rzeczowym i finansowym; sprawdzanie zaawansowania robót, zatwierdzanie protokołów odbiorów częściowych, akceptowanie płatności przejściowych i płatności końcowej Wykonawcy robót oraz podwykonawców,
nadzorowanie badań wbudowanych materiałów i produkcji wyrobów (prefabrykatów i elementów konstrukcji) wykonywanych przez Wykonawcę robót oraz podwykonawców,
zlecanie Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do jakości i zgodności z wymogami technicznymi,
ocena proponowanych przez wykonawcę materiałów i urządzeń pod względem równoważności w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej,
weryfikacja i zatwierdzanie rozwiązań zamiennych w stosunku do rozwiązań projektowych w porozumieniu z Nadzorem Autorskim,
zatwierdzanie metod wykonywania robót zaproponowanych przez Wykonawcę robót, w tym wykonywania robót tymczasowych i zabezpieczających,
weryfikacja rysunków powykonawczych sporządzonych przez Wykonawcę robót,
prowadzenie sprawozdawczości inwestycyjnej, tj. przygotowywanie raportu końcowego (w formie drukowanej i elektronicznej) zawierających m.in. opis powstałych problemów i zagrożeń oraz podjętych działań naprawczych, wykaz zmian w dokumentacji projektowej, dokumentację fotograficzną budowy, wykaz roszczeń i etap i ich rozpatrzenia, wykaz zgłoszonych podwykonawców, stan rozliczeń podwykonawców,
dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu,
potwierdzanie zakończenia robót i gotowości do odbioru robót,
bieżące sprawdzanie jakości i zgodności wykonanych robót z dokumentacją techniczną i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, niezwłoczne powiadamianie Wykonawcy robót i Zamawiającego o wykrytych wadach i nieprawidłowościach oraz egzekwowanie od Wykonawcy robót usunięcia wad i nieprawidłowości,
zgłaszanie Zamawiającemu gotowości do odbioru instalacji i urządzeń w zakresie mediów,
nadzorowanie przeprowadzanych prób i rozruchów oraz weryfikacja i zatwierdzanie opracowanych przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacyjnych,
dokonywanie odbiorów częściowych i sporządzanie protokołów odbiorów robót częściowych,
przygotowanie do odbioru końcowego; sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych, uczestnictwo w pracach odbiorowych,
przekazanie Zamawiającemu po zakończeniu robót budowlanych dokumentacji dot. realizacji robót oraz wykonywanego nadzoru inwestorskiego,
identyfikowanie ryzyk powstawania roszczeń ze strony Wykonawcy robót i osób trzecich, zapobieganie tym roszczeniom, a przypadku ich wystąpienia przedstawienia stanowiska w odniesieniu do tych roszczeń; niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o tych sytuacjach,
sprawdzenie i akceptowanie ostatecznej wysokości wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych,
inwentaryzacja i rozliczenie umowy w przypadku odstąpienia od wykonywania robót budowlanych,
rozpatrywanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich w związku z realizacją robót budowlanych,
wydawanie poleceń Wykonawcy robót przyspieszenia lub opóźnienia wykonywania robót,
dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji robót,
przygotowywanie komunikatów i dokumentacji fotograficznej dot. postępów wykonywania robót budowlanych na każde żądanie Zamawiającego,
reprezentowanie Zamawiającego podczas kontroli dokonywanych przez przedstawicieli nadzoru budowlanego i innych uprawnionych organów,
w przypadku wystąpienia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego (zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych) nadzór inwestorski jest zobowiązany do:
bezzwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie,
przygotowania dla Zamawiającego protokołu konieczności spisanego przy udziale przedstawicieli Nadzoru Autorskiego, Nadzoru Inwestorskiego, Wykonawcy robót zawierający opis powstałych problemów technicznych, opis zmian koniecznych w dokumentacji projektowej, opis niezbędnych do wykonania robót dodatkowych. Protokół ten będzie podlegał akceptacji i zatwierdzeniu przez Zamawiającego;
przedstawienia opinii dotyczącej kalkulacji kosztów Wykonawcy robót na wykonanie robót dodatkowych.
Obowiązki w zakresie podwykonawstwa:
Sprawdzanie zgodności zakresu rzeczowo- finansowego zgłaszanych projektów umów podwykonawców przez Wykonawcę z umową główną,
Kontrola bytności zatwierdzonych i nie zatwierdzonych podwykonawców oraz usuwanie skuteczne z budowy nie zatwierdzonych podwykonawców,
Kontrola bieżąca realizowanych zakresów rzeczowych przez podwykonawców z zakresem zatwierdzonych umów (zgodność pozycji harmonogramu z zakresem rzeczowo- finansowym umowy),
Rozliczanie rzeczowo- finansowe zatwierdzonych i zrealizowanych umów z podwykonawcami,
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli u podwykonawcy,
Bieżąca kontrola podwykonawców,
udzielania informacji na potrzeby sprawozdawczości i kontroli,
weryfikacja zakresu robót, zasadności i wyceny prac zawartych w umowach zgłaszanych podwykonawców przed ich zatwierdzeniem,
ocena zasadności zatwierdzenia danego podwykonawcy,
weryfikacja dokumentów odbiorowych przygotowanych przez podwykonawcę.
Obowiązki na etapie po zakończeniu robót:
finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie realizacji robót,
sprawdzenie i potwierdzenie gotowości do odbioru wykonanych robót poprzez wniesienie wpisu do dziennika budowy potwierdzającego wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, siwz, umową oraz warunkami technicznymi i normami,
sprawdzenie kompletności dokumentacji odbiorowej,
nadzór i uczestnictwo przy odbiorze robót związanych z usunięciem wad ujawnionych podczas odbioru końcowego,
wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów,
rozliczenie zadania inwestycyjnego obejmującego m.in.:
końcowe rozliczenie rzeczowo-finansowo-terminowe-w terminie do 7 dni od daty odbioru końcowego robót budowlanych,
protokół z przebiegu wykonania zadania inwestycyjnego i sprawozdanie końcowe z pełnienia nadzoru inwestorskiego,
kompletną dokumentację odbiorową przekazaną przez Wykonawcę robót,
kompletną dokumentację (oryginały) w zakresie sprawowanego nadzoru inwestorskiego (protokoły z narad technicznych, wystąpienia i wnioski Wykonawcy robót, inna korespondencja i dokumenty dot. inwestycji),
uczestniczenie w przeglądach w okresie rękojmi i gwarancji, egzekwowanie od Wykonawcy wykonania obowiązków wynikających z udzielonej przez niego gwarancji i rękojmi za wady; Zamawiający powiadomi nadzór inwestorski o przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi z wyprzedzeniem 7 dni przed wyznaczoną datą przeglądu.
Nadzór inwestorski jest upoważniony do podejmowania decyzji:
akceptowania i dopuszczenia materiałów do wbudowania po przedłożeniu przez Wykonawcę atestów, deklaracji zgodności, itp. dokumentów,
zatwierdzanie receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót,
wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub wykonywanymi niezgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną, siwz, umową oraz warunkami technicznymi, normami i przepisami.
Nadzór inwestorski ma prawo wnioskować do Zamawiającego o:
wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej,
zlecenie usunięcia wad osobom trzecim w przypadku gdy Wykonawca nie usunie ich w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie,
zmianę terminu wykonania robót w przypadkach wynikających z umowy o wykonanie robót budowlanych,
wydawanie polecenia wykonania robót dodatkowych po otrzymaniu pisemnej zgody na ich wykonanie od Zamawiającego,
opiniowanie i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo- finansowo-terminowego oraz wnioskowanie o wprowadzenie ew. zmian w trakcie wykonywania robót budowlanych.
Za pełnienie nadzoru inwestorskiego Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia związane z pełnieniem nadzoru inwestorskiego, niezbędne do jego wykonania.
branża Projektowanie
podbranża nadzór, kosztorys, przegląd
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Zachodniopomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Zachodniopomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin