Przetarg 10344162 - Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z...

   
Analizuj Zamówienie 10344162
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2024-03-22
przedmiot ogłoszenia
Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

P
rzedmiotem postępowania jest świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością. Zamówienie finansowane będzie ze środków Funduszu Solidarnościowego i realizowane zgodnie z wytycznymi Programu MRiPS „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 r. Przewidywana min. liczba osób wymagających świadczenia usług - 34 osoby, w tym: 11 ze znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, 16 ze znacznym stopniem niepełnosprawności, 2 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, 2 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, 3 dzieci w wieku do ukończenia 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności. Maksymalny wymiar godzin usług zamówienia wyniesie 9.203 godz. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany przewidywanej liczby godzin lub uczestników oraz prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego zamówienia, nie więcej niż 20 % ww. liczby godz. bez prawa roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. Zakres usług obejmuje wsparcie uczestnika w zakresie wskazanym w SWZ. Usługi realizowane będą w miejscu zamieszkania/przebywania osoby z niepełnosprawnością przez 7 dni w tygodniu, przez tego samego asystenta jednorazowo, maksymalnie do 12 godz. na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi. Pod pojęciem godziny rozumie się 60 minut i obejmuje ona wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usługi. Do czasu 1) nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika, 2) wlicza się czas gotowości/oczekiwania na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako 2 odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania. Realizacja zamówienia obejmuje: 1) świadczenie usług przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe lub wskazaną przez uczestnika Programu, 2) dostosowanie zakresu usług do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnością. Usługi mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem: posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu lub wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu. Posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być osoba fizyczna, która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. W przypadku świadczenia usług na rzecz dzieci wobec osoby, która ma świadczyć usługi wymagane jest: zaświadczenie o niekaralności, pisemna informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnoprawnością. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia w pierwszej kolejności osób wskazanych przez uczestników Programu wraz z zachowaniem preferencji wskazanych w części III Karty zgłoszenia do Programu. W przypadku niewskazania osoby świadczącej usługi Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby, o których mowa w SWZ. Zamawiający wymaga skierowania do realizacji zamówienia osób posługujących się językiem polskim na poziomie komunikatywnym. Wykonawca przed rozpoczęciem świadczenia usług poinformuje Zamawiającego o: danych asystenta, który będzie świadczył usługi Wykonawca zobowiązany będzie posiadać w dokumentacji potwierdzenie przekazania informacji o asystencie, uzyskaniu dokumentów wskazanych w SWZ - dotyczy wyłącznie świadczenia usług asystencji osobistej na rzecz dzieci do 16 roku życia. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać Zamawiającemu akceptację osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością. W przypadku niemożności świadczenia usług Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie poinformować o tym uczestnika Programu lub wskazanego w zgłoszeniu członka rodziny oraz najpóźniej w dniu następnym po zdarzeniu poinformować Zamawiającego o braku świadczenia usług oraz podać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia dopuszcza zmianę kadry na inne osoby spełniające wymagania określone w SWZ pod warunkiem pisemnego zgłoszenia Zamawiającemu zmiany osób. Zmiana jest możliwa po pisemnym wyrażeniu zgody przez Zamawiającego. Wykonawca realizował będzie usługi na podstawie informacji o zakwalifikowaniu osoby z niepełnosprawnością do świadczenia usług oraz informacji o czasookresie i wymiarze godzin przekazywanej przez Zamawiającego. Liczba godzin usług na rzecz 1 osoby może ulec zmianie. Zakres czynności ustalany jest każdorazowo indywidualnie na podstawie załącznika Nr 8 do Programu. Zakres ustala pracownik socjalny z uczestnikiem. Wykonawca będzie dokumentować i przekazywać Zamawiającemu informacje dot. czasu, miejsca i wymiaru usług wraz z podpisem osoby objętej wsparciem, opiekuna lub członka rodziny osoby z niepełnosprawnością potwierdzające każdorazowo wykonanie usługi. Wykonawca przekaże Zamawiającemu (w terminie do 3 dnia każdego następnego miesiąca, a w grudniu 2024 r. w terminie do 20.12.2024 r.) fakturę z informacją i kartami rozliczenia, o których mowa w SWZ. Zapłata wynagrodzenia następowała będzie w oparciu o zrealizowaną liczbę usług w terminie do 14 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury i dokumentów, o których mowa w SWZ, a w grudniu 2024 r. w terminie do 27.12.2024 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli nad prawidłowością i terminowością realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia Zamawiającemu wszelkiej dokumentacji pozwalającej na stwierdzenie prawidłowości realizacji zamówienia. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi oraz za prawidłowość wykonywanych przez nich obowiązków. Wykonawca odpowiadać będzie za wszelkie wyrządzone szkody w trakcie realizacji zamówienia, w tym przez osoby, przy pomocy których wykonuje zamówienie. Wykonawca zobowiązany będzie: 1)pouczyć pracowników o zachowaniu w poufności informacji pozyskanych w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności o korzystaniu przez uczestników ze świadczeń pomocy społecznej, stanie zdrowia, o obowiązku przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, 2)powiadamiać Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej świadczeniobiorcy, a także o pogorszeniu stanu zdrowia mających wpływ na realizację zadań wynikających z niniejszego zamówienia, 3) ubezpieczyć osoby pełniące funkcję asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w zakresie OC. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę 3 osób w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w SWZ czynności. Ww. osoby winny być zatrudnione co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. W celu potwierdzenia zatrudnienia osób Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy, oświadczenie, że przy realizacji zamówienia osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę na okres realizacji umowy zawierające informacje określone w SWZ. Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianach w zatrudnieniu i dostarczy odpowiednie oświadczenie najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. Minimalna ilość osób i forma zatrudnienia nie może ulec zmianie. W przypadku niespełnienia wymagań dot. zatrudnienia Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości określonej w SWZ. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez PIP. Obowiązek zatrudnienia dotyczy także podwykonawców. Wykonawca zapewni dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej - korzystał będzie ze środków wspierających komunikowanie się - poczta elektroniczna, przesyłanie wiadomości tekstowych z wykorzystaniem wiadomości SMS i MMS lub komunikatorów internetowych, komunikacja audiowizualna (z wykorzystaniem komunikatorów internetowych, przesyłanie faksów). Wykonawca złoży Oświadczenie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w zakresie określonymi minimalnymi wymaganiami, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz SWZ. Wykonawca umieści logo Ministerstwa RPiPS na wszystkich materiałach dotyczących realizowanego zadania w sposób zapewniający jego dobrą widoczność.

SOP.3700.2.2024


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00267361/01 z dnia: 2024-04-02
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-04-03 09:00
Po zmianie:
2024-04-08 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-04-03 09:15
Po zmianie:
2024-04-08 09:15
branża Pomoc społeczna, usługi opiekuńcze
podbranża usługi opiekuńcze
kody CPV 85311200
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji łódzkie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora łódzkie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin