Zlecenie 12236960 - Usuwanie pojazdów z dróg położonych na terenie powiatu...

   
Analizuj Zamówienie 12236960
źródło Internet
data publikacji 2025-12-17
przedmiot zlecenia
Usuwanie pojazdów z dróg położonych na terenie powiatu zamojskiego w 2026 roku
świadczenie usługi w zakresie usuwania pojazdów z
dróg położonych na terenie powiatu zamojskiego oraz umieszczenie ich na parkingu strzeżonym wskazanym przez Zamawiającego w 2026 roku, w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U z 2024 r. poz. 1251 ze zm.).
3.2 Zamówienie podzielone jest na 3 zadania:
1) zadanie 1 - wykonanie usługi w zakresie usuwania pojazdów określonych w art. 130a ust. 6a lit. a - c i h ustawy Prawo o ruchu drogowym, t.j.:
- roweru lub motoroweru
- motocykla
- pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t
l
- hulajnogi elektrycznej lub urządzenia transportu osobistego,
2) zadanie 2 - wykonanie usługi w zakresie usuwania pojazdów określonych w art. 130a ust. 6a lit. d, e i f ustawy Prawo o ruchu drogowym, t.j.:
- pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t,
- pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t,
- pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t,
3) zadanie 3 - wykonanie usługi w zakresie usuwania pojazdów określonych w art. 130a ust. 6a lit. g ustawy Prawo o ruchu drogowym, t.j. pojazdów przewożących materiały niebezpieczne.
3.2 Zakres usługi usuwania pojazdów (dla wszystkich zadań) obejmuje w szczególności:
a) dojazd do miejsca zdarzenia- do 90 min. od wydania dyspozycji przez funkcjonariusza lub pracownika
uprawnionego podmiotu wymienionego w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym w formie pisemnej, po osobistym upewnieniu się, że istnieją przesłanki do usunięcia pojazdu. Dyspozycja może być wydana ustnie, w tym za pośrednictwem środków łączności - wymaga wówczas niezwłocznego potwierdzenia w formie pisemnej;
b) usunięcie pojazdu z drogi;
c) załadunek, rozładunek oraz inne czynności związane z załadunkiem i wyładunkiem pojazdu;
d) uprzątniecie miejsca zdarzenia (usunięcie pojazdu oraz jego elementów pozostających na jezdni);
e) holowanie, przewóz pojazdu na wyznaczony przez Zamawiającego strzeżony parking;
f) zabezpieczenie pojazdu od chwili przekazania pojazdu przez funkcjonariusza organu, o którym mowa
w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym;
g) dostarczenie usuniętego pojazdu na wyznaczony parking w taki sposób, aby jego stan techniczny oraz właściwości fizyczne nie uległy pogorszeniu;
h) dostarczenie wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu do miejsca przeznaczonego do przechowywania pojazdów (wyznaczonego parkingu);
i) w ciągu 3 dni (od usunięcia pojazdu) powiadomienie za pomocą poczty elektronicznej Starosty Zamojskiego o wykonaniu dyspozycji usunięcia pojazdu z podaniem rodzaju pojazdu, daty i godziny przekazania na parking oraz numeru rejestracyjnego pojazdu, dopuszczalnej masy całkowitej, nr VIN lub wskazanie braku możliwości jego odczytania;
j) przekazanie właścicielowi pojazdu lub osobie uprawnionej pisemnej informacji o kosztach usunięcia
pojazdu i konieczności ich niezwłocznego uiszczenia na konto bankowe Powiatu Zamojskiego Nr 43 1160 2202 0000 0001 8438 7233 w Millenium Bank wg stawek ustanowionych w obowiązującej w dacie wykonania usługi Uchwale Rady Powiatu w Zamościu w sprawie wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg na obszarze Powiatu Zamojskiego i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu. Naliczenia opłaty dokonuje Wykonawca na podstawie wyżej powołanego przepisu
oraz sporządza kopię dowodu wpłaty w przypadku jego okazania przez właściciela pojazdu lub osobę uprawnioną;
k) poinformowanie właściciela lub innej osoby uprawnionej do użytkownika pojazdu o miejscu jego docelowego dostarczenia (miejsca przechowywania) oraz obowiązku niezwłocznego wniesienia opłaty na rzecz Powiatu Zamojskiego oraz możliwych skutkach nieuregulowania należności, tj. możliwość skierowania przez powiat sprawy na drogę sądową celem wyegzekwowania należnego roszczenia, co narazi właściciela na dodatkowe koszty, w tym koszty zastępstwa procesowego.
3.3 Usuwanie pojazdów odbywać się będzie całodobowo, przez wszystkie dni tygodnia (także święta) na podstawie dyspozycji uprawnionych podmiotów wydanej zgodnie z art,130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
3.4 Usunięte pojazdy umieszczane będą bezpośrednio na wyznaczonym przez Zamawiającego parkingu strzeżonym, zlokalizowanym przy ul. Szczebrzeskiej 75, 22-400 Zamość (teren Zarządu Dróg Powiatowych w Zamościu), a pojazdy przewożące materiały niebezpieczne - na innym parkingu wskazanym przez Zamawiającego.
3.5 W przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu w sytuacji, gdy ustały przyczyny jego usunięcia, a wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało powstanie kosztów (w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust. 2a ustawy Prawo o ruchu drogowym) wysokość kosztów należnych Wykonawcy stanowi wyrażona procentowo wartość wskazana w obowiązującej w dacie odstąpienia od usunięcia pojazdu Uchwale Rady Powiatu w Zamościu w sprawie wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg na obszarze Powiatu Zamojskiego i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu, liczona od wskazanej w ofercie ceny za usunięcie pojazdu.
4. Termin realizacji zamówienia:
Zamówienie wykonywane będzie od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r.
5. Warunki udziału w postępowaniu oraz wykaz oświadczeń lub dokumentów, które powinni dostarczyć
Wykonawcy:
5.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie aktualnego zezwolenia na wykonywanie zawodu
przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu rzeczy - Zamawiający wymaga dostarczenia w/w dokumentu lub dokumentu równoważnego (licencji na wykonywanie transportu drogowego rzeczy) - udzielonego zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1490).
5.2 Pozostałe dokumenty wymagane od Wykonawcy:
a) wykaz pojazdów pozostających w dyspozycji Wykonawcy, umożliwiających realizację zamówienia w pełnym zakresie. Pojazdy te powinny spełniać warunki dodatkowe dla pojazdu samochodowego
przeznaczonego do wykonywania czynności na drodze oraz dla innego pojazdu samochodowego, na który ze względu na bezpieczeństwo ruchu należy zwracać szczególną uwagę, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 502 ze zm.). Do wykazu należy dołączyć kserokopie dowodów rejestracyjnych zgłoszonych pojazdów wraz z ważnymi badaniami technicznymi, zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym.
b) kopia polisy od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności, obejmująca usuwanie pojazdów.
6.Sposób przygotowania oferty:
6.1 Ofertę należy sporządzić na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Do oferty należy dołączyć dokumenty wymienione w pkt 5 zapytania ofertowego (w formie oryginałów lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę).
6.2 Zaoferowana cena jest ceną ryczałtową i powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia w pełnym zakresie.
6.3 Wykonawca obliczy cenę oferty zgodnie ze sposobem podanym w formularzu ofertowym.
6.4 Ceną oferty jest cena brutto za zrealizowanie całego przedmiotu zamówienia podana w formularzu ofertowym.
6.5 Wszystkie ceny podawać należy w złotych polskich z dokładnością do jednego grosza.
6.6 Wykonawca zobowiązany będzie do usuwania pojazdów zgodnie z cenami jednostkowymi podanymi w ofercie, a przysługujące mu wynagrodzenie zależeć będzie wyłącznie od ilości faktycznie usuniętych pojazdów.
6.7 Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę na wybrane albo na wszystkie zadania. Oferty wariantowe lub opcjonalne będą odrzucane.
6.8 Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu wykonawcy (zgodnie z danymi zawartymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo przez osobę umocowaną przez osobę/y uprawnioną/e - należy wówczas dołączyć pełnomocnictwo). Podpis osoby upoważnionej na oświadczeniach i dokumentach musi być złożony w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą, tj. czytelny podpis lub podpis z pieczątką z imieniem i nazwiskiem.
6.9 Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin