Przetarg 10442870 - Rewaloryzacja zabytkowej alei lipowo-kasztanowcowej w...

   
Analizuj Zamówienie 10442870 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2024-04-15
przedmiot ogłoszenia
Rewaloryzacja zabytkowej alei lipowo-kasztanowcowej w Stolnikach

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania polegającego
na rewaloryzacji zabytkowej alei lipowo-kasztanowcowej w Stolnikach, w pasie drogi gminnej nr 381311, gm. Cielądz.2. Inwestycja obejmuje przeprowadzenie zabiegów sanitarno-pielęgnacyjnych i konserwatorskich na 154 sztukach drzew stanowiących pomnik przyrody pod nazwą „Aleja Lipowo-kasztanowcowa” wraz z przygotowaniem dokumentacji podlegającej zatwierdzeniu przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi.W skład alei lipowo-kasztanowcowej wchodzi XIX-wieczny drzewostan składający się z 129 lip drobnolistnych, 24 kasztanowców białych i 1 sztuki wiąza szypułkowego. Decyzją z dn. 19.05.1982r. aleja została wpisana do rejestru zabytków Województwa Skierniewickiego pod nr 584. Natomiast Pomnikiem przyrody aleja została uznana w dn. 17.07.1997r. poprzez rozporządzenie nr 22 Wojewody Skierniewickiego.Przewidywany zakres prac obejmuje:- prace pielęgnacyjne i sanitarne,- wyrównanie powierzchni ran,- prześwietlenie i formowanie koron,- odciążenie konarów poprzez wykonanie wiązań elastycznych dla utrzymania statyki drzew oraz zabezpieczających konary przed rozłamaniem,- wykonanie nasadzeń uzupełniających oraz likwidacja odrostów powstałych w obrębie pni.Wymienione prace realizowane będą na podstawie wykonanej uprzednio dokumentacji zatwierdzonej przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi.Zaplanowane działania mają na celu ochronę istniejącego drzewostanu i poprawę bezpieczeństwa publicznego dla uczestników ruchu drogowego na przedmiotowej drodze gminnej.3. Szczegółowy zakres prac obejmuje:3.1 Dokumentacja.Projekt rewaloryzacji zabytkowej alei lipowo-kasztanowcowej w Stolinikach obejmujący:- Inwentaryzacja drzewostanu, - Opinia dendrologiczna z gospodarką drzewostanem,- Projekt nasadzeń uzupełniających lub projekt zieleni obejmujący nasadzenia drzew,- STWiOR,- Kosztorysy, przedmiary robót,- Wieloletni plan pielęgnacji zabytkowej alei w Stolnikach,- Opinia ornitologiczna, - Wnioski o prowadzenie prac konserwatorskich na terenie zabytku polegających na pielęgnacji drzewostanu i usunięciu drzew zagrażających,- Wnioski do RDOŚ o usunięcie drzew zagrażających w obrębie pomnika przyrody,- Mapa sytuacyjno-wysokościowa, obsługa geodezyjna. 3.2 Pielęgnacja doraźna. Pielęgnacja zabytkowego drzewostanu, cięcia korekcyjne, pielęgnacyjne w całości drzewostanu. Sprawdzenie i wymiana istniejących wiązań w koronach w ilość 55 szt. Wytypowanie i montaż nowych wiązań dynamicznych w koronach w ilości 10 szt. Usunięcie drzew zagrażających lub chorych wraz z frezowaniem (usunięcie skarpy/korzenia) - zakładana ilość 10 szt. Wycięcie odrostów przy odziomkach w całości drzewostanu,- Nasadzenia uzupełniające + zabezpieczenia nowych nasadzeń (zestaw do stabilizacji drzew, osłony na pień) 30 szt. Elementy dodatkowe: Domki dla owadów szt. 5, Domki dla ptaków szt. 30,3.3 Pielęgnacja cykliczna (okres 5 lat – gwarancja - rękojmia) Wykaszanie mechaniczne nieutwardzonej części pasa drogowego powierzchnia ok 10000m², minimum 2 razy w roku,, Wykaszanie ręczne przestrzeni przy drzewach 1000 m², minimum 2 razy w roku, Wycinanie odrostu przy odziomkach, raz w roku, Podlewanie drzew 30 szt., raz w tygodniu w pierwszym roku po posadzeniu w okresie wiosna – lato (5-6 miesięcy) Podlewanie doraźne drzew 30 szt. w przypadku wystąpienia okresów suszy 1-2 razy w tygodniu przez pierwsze 3 lata po posadzeniu, a kolejne 2 lata w miarę potrzeb.4. Prace mogą być realizowane w trakcie okresu lęgowego ptaków na warunkach określonych w dokumentacji ornitologicznej.5. Zamówienie należy wykonać w szczególności zgodnie z dokumentacją SWZ –stanowiącą załącznik nr 6 do SWZ – zalecenia konserwatorskie, z uwzględnieniem zapisów SWZ i projektem umowy (załącznik nr 5).6. Zakres, charakterystyka oraz warunki realizacji i standardy wykonania poszczególnych prac: a) podczas realizacji prac Wykonawca będzie przestrzegać przepisów BHP, a w szczególności Wykonawca ma zadbać, aby pracownicy nie wykonywali prac w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich wymagań sanitarnych;b) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia prac wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i ochrony zabytków. Prace powinny się odbywać zgodnie z zapisami prawnymi dotyczącymi przedmiotu ochrony;c) Wykonawca ma obowiązek wykonania prac przez osobę posiadającą doświadczenie w pielęgnacji zieleni wysokiej i wykonanie zgodnie ze sztuką ogrodniczą, w celu uniknięcia tzw. ogłowienia drzewa.d) Prace wykonywane na zabytkowym drzewostanie należy wykonywać zawsze pod nadzorem osoby posiadającej uprawnienia wymagane Ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami art. 37b. Wykonawca ma obowiązek podać dane osoby pełniącej nadzór wraz z dokumentami, które będą wskazane w decyzji Wojewódzkiego Łódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi (o decyzję występuje Wykonawca w imieniu Zamawiającemu). e) Wykonanie nasadzeń zastępczych i uzupełniających należy wykonać zgodnie z Projekt nasadzeń uzupełniających lub projekt zieleni obejmujący nasadzenia drzew (Projekt sporządza Wykonawca po uzgodnieniu z Zamawiającym, a następnie Konserwatorem).f) Materiał szkółkarski musi zostać odebrany przez Zamawiającego o następujących minimalnych parametrach: obwód drzewka minimum 12-14 cm na wysokości 1 m. Wykonawca ma obowiązek zgłosić dostawę materiału min. 2 dni wcześniej.g) Wykonawca ma obowiązek utrzymania przy żywotności przez okres 5-6 miesięcy po zakończeniu realizacji inwestycji, w okresie wiosna – lato, wykonanych nasadzeń zastępczych (w zamian za usunięte drzewo) oraz nasadzeń uzupełniających (zgodnie z Projektem nasadzeń uzupełniających lub projektem zieleni obejmujący nasadzenia drzew) – patrz pkt. 3.3 powyżej.h) Wykonawca ma obowiązek zapewnić nadzór ornitologiczny nad prowadzonymi pracami przez osobę z wiedzą fachową, w tym sporządzenie opinii przed rozpoczęciem prac;i) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji, urządzeń zlokalizowanych na terenie prowadzonych prac. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania umowy. Wszelkie kolizje i awarie związane z mediami (infrastrukturą nadziemną i podziemną) należy zgłaszać bezpośrednio do odpowiednich służb odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie urządzeń technicznych tj. Pogotowia Energetycznego, Gazowego, Wodociągowego, Operatorów Telefonii;j) Wykonawca w przypadku, gdy prawnie obejmuje odpowiedzialność za dany teren ponosi prawną odpowiedzialność karną – pieniężną za niewłaściwe wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych i doprowadzenie do zniszczenia, śmierci drzew, (Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami);k) Przed przystąpieniem do wykonania pielęgnacji drzew, należy przedstawić Zamawiającemu projekt zmiany organizacji ruchu, oznakować i zabezpieczyć miejsce prowadzonych robót, przed dostępem osób postronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1998 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645). Oznakowanie i zabezpieczenie miejsca robót, montaż oraz demontaż oznakowania pionowego (tymczasowego) należy wykonać ręcznie. 7. Wykonawca jest zobowiązany do użycia jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych prac. Sprzęt należący do Wykonawcy lub wynajęty powinien być utrzymany w dobrym stanie i gotowości do pracy, na bieżąco dezynfekowany (aby zapobiec przenoszeniu się drobnoustrojów, grzybów), musi być zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie do użytkowania, tam gdzie jest ono wymagane przepisami. 10. Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w następujący sposób:Płatność 2% wartości kontraktu po przekazaniu dokumentacji, otrzymaniu wszelkich pozwoleń, decyzji i opinii.Płatność w wysokości nie wyższej niż 48 % wartości kontraktu (I transza kwoty dofinansowania z Programu określona w promesie). Faktura częściowa w wysokości do 48 % wartości zamówienia wystawiona będzie na podstawie protokołu odbioru robót częściowych potwierdzającego wykonanie i odebranie stosownego zakresu robót częściowych popartego zestawieniem poniesionych wydatków lub wykonanych prac.Płatność w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wartości kontraktu, nie wyższej niż 50% (II transza kwoty dofinansowania z Programu określona w promesie). Faktura częściowa w wysokości do 50% wartości zamówienia wystawiona będzie na podstawie protokołu odbioru robót końcowych potwierdzającego wykonanie i odebranie całego zakresu robót.

Or.SO.2714.4.2024
branża Budowlana - obiekty, Tereny zielone
podbranża obiekty zabytkowe, zieleń
kody CPV 77211400, 77211500
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji łódzkie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora łódzkie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

©Przetargimedyczne.com    O nas    Kontakt    Regulamin